طرح وزارت صمت برای گران کردن خودروهای چینی

طرح جدید وزارت صمت برای خودروهای چینی، معنایی جز گران کردن بیشتر این گروه مهم از بازار داخلی ندارد.

به گزارش تحریریه، طرح جدید وزارت صمت برای بازار خودروهای چینی، معنایی جز گران کردن بیشتر این گروه مهم از بازار داخلی ندارد، زیرا سیاست اعمال شده مبنی بر ایجاد محدودیت بر واردات قطعات به کمبود عرضه و ادامه رالی قیمت ها منتهی خواهد شد. 

اخیرا وزارت صمت بر واردات قطعات برای تولید خودروهای چینی با بهانه داخلی سازی ایجاد محدودیت کرده است، در حالیکه داخلی سازی پروسه ای زمانبر است و نمی توان یک شبه اتفاق بیافتد که نشانی بر بی تدبیری این وزارتخانه و عدم آشنایی با زیروبم بازار دارد. 

کاهش عرضه خودروهای چینی مونتاژ داخل باعث شدیدتر شدن رالی قیمت ها شده و شروع بسیار بد دولت در بازار خودرو به دلیل سیاست های غلط فاطمی امین؛ را تشدید می کند. انتظار می رود که آیت الله رئیسی که راهی بازدید از ایران خودرو و سایپا شده است؛ که دغدغه ایشان را نسبت به دومین مولفه موثر بر رفاه خانواده پس از منزل مسکونی که به غلط در دولت حسن روحانی به عنوان بازاری غیرضروری دسته بندی شده بود؛ نشان می دهد، دستور وزیر صمت را لغو کرده و اجازه دهد با افزایش عرضه و رقابتی شدن بازار، شاهد قیمت خودروهای مونتاژ داخل باشیم.

وزارت صمت به جای تمرکز بر افزایش عرضه، به طرح های بی معنی مانند رگولاتری که همه بازار را(ازجمله در بخش ورق فولادی و ...) به هم می ریزد و تکرار این گزاره که "در حال تدوین طرح جامع صنعت خودرو هستیم" مشغول است، که مصداق واقعی گفتاردرمانی و سردرگمی است. 

در صورتی که سیاست وزارت صمت مبنی بر ایجاد محدودیت بر واردات قطعات خودروهای چینی لغو نشود، رالی قیمتی در بازار خودرو شدت بیشتری پیدا خواهد کرد. 

پایان/

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 17090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 0
      بروید موجودی حساب بانکی مسئولین و خانواده مسئولین وزارت صمد و برخی نمایندگان به ویژه با تراکنش های کلان چک کنید متوجه می شوید برای برخی اقدامات و دستورات وزارت صمت چه پولهایی کلانی از مبدا مونتاژکاران چینی به این حسابها واریز می شود . ضمنا در هویت این حسابها که با نامه ای ساختگی مسئولین هم گشایش شده دقت کنید
    • آسمان IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      خاک بر سر مجلس بی عرضه رانت خوار شما تقلبی هستید نه انقلابی شما لابیگر هستید نه انقلابیگر
    • بازنشسته IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      بر پدر و هفت جد و آباد هر ملعونی ک باعث گرانی در هر زمینه ای میشه و باعث سخت تر شدن زندگی مردم بیچاره ایران میشه تا ابد لعنت
    • ایران وطن من IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 2
      اتفاقا سیاست بسیار بجایی است گران شدن خودروهای لوکس چینی باعث خوداتکایی صنعت داخلی خواهد شد ودست سودجویان واردات راکوتاه خواهد کرد سیاستی که المان نتیجه گرفت وتبدیل به غول صادرات خودرو گردید