ادامه التماس مدیران اقتصادی کشور به هندی ها

ادامه التماس به هندی ها علیرغم وجود شواهد مشخصی که نشان می دهد با این کشور نمی شود کار کرد، باعث ایجاد سوال های فراوان شده است.

به گزارش تحریریه، ادامه التماس مدیران ارش کشور به هندی ها علیرغم وجود شواهد مشخصی که نشان می دهد با این کشور نمی شود کار کرد، باعث ایجاد سوال های فراوان شده است. در تازه ترین مورد شاهد دیدار هیئت هندی با جمعی از مدیران کشتیرانی هستیم تا چگونگی روند همکاری‌ها در راستای نیل به اهداف مشترک راهبردی در خصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال - جنوب با توجه به پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار را مورد بحث و بررسی قرار دهند. 

از 8 سال پیش، ایران به جای همکاری با چین در چابهار، با هندی ها قرارداد بست که نتیجه آن پیشرفت زیر 4 درصدی بندر چابهار است، اما پاکستان در همکاری با چین توانسته توسعه ای قابل توجهی در بندر گوآدر ایجاد کند.

عجیب اینکه در این دیدار  امید اسلام جمال گلزاری معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی این شرکت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران و به ویژه بندر چابهار، با اشاره به اقدامات راهبردی که توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون و به ویژه در سه ماه اخیر در بندر چابهار صورت پذیرفته، اظهار کرد: قطعاً با اهتمام و اراده طرفین و با ظرفیت سازی مناسب و فعال کردن کریدور شمال- جنوب، می توان ساختار و ماهیت حمل و نقل را دگرگون کرد به گونه ای که همگان شاهد دستاورد چشمگیر این اقدام با مسیری ایمن، هزینه‌ای پایین و زمان اندک باشند.

این مدیر ارشد کشتیرانی کشور هنوز نمی داند که عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب در منطقه مکران در همکاری با متحدان راهبردی آمریکا مانند هند به دست نمی آید و فقط به از دست رفتن زمان مانند هشت سال گذشته منتهی می شود. 

در صورتی که هند با دولت فاشیست و ضداسلامی نراندرا مودی از منطقه مکران بیرون رانده نشود، شاهد نابود شدن بیشتر منافع اقتصادی کشور خواهیم بود و بدبینی شدیدتر متحدان ایران مانند چین را به دنبال خواهد داشت که معتقدند سیاست خارجی ایران در ذات خود غربگرا است و به طور چراغ خاموش و تحت هر شرایطی؛ حتی به قیمت زیان سنگین اقتصادی؛ می خواهد با متحدان آمریکا؛ مانند هند؛ کار کند. 

پایان/

۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 16976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =