تکاپوی جدید در مجلس برای کوچکتر کردن سفره مردم!

تکاپوی جدید در مجلس برای کوچکتر کردن سفره مردم آغاز شده است و این خطر وجود دارد که لابی های رانتی بتوانند مانند 4 سال کذشته منافع مردم را اختصاصی سازی کنند.

به گزارش تحریریه، تکاپوی جدید برخی نمایندگان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای کوچکتر کردن سفره مردم آغاز شده است و این خطر وجود دارد که لابی های رانتی بتوانند مانند 4 سال گذشته منافع مردم را با اختصاص یارانه ای که به همه مردم تعلق دارد به گیرندگان دلار 4200 تومانی، اختصاصی سازی کنند. 

در همین باره سیدمحسن دهنوی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در مورد ارز ترجیحی تصمیم‌گیری می‌کند، البته تصمیم برای حذف هنوز قطعی نیست.

این اظهارات نگران کننده درحالی ایراد می شود که اساسا دلار ترجیحی در لایحه دولت وجود ندارد و مجلس حق ندارد شاکله بودجه را به هم بزند و ایجاد تعهد 18 میلیارد دلاری به اسم مردم و به سود جریان های رانتی در قالب دلار 4200 تومانی ایجاد کند که مصداق واقعی ایجاد تغییرات اساسی در لایحه بودجه دولت است. 

در روزهای اخیر که حذف ارز ترجیحی جدی شده است رسانه های رانتی و متنفذین خاص از احزاب اصلاح طلب و کارگزاران برای حفظ این رانت عظیم اقتصادی که باعث تورم 50 درصدی شده و سفره مردم را محقر کرده است دست به کار شده اند. 

پایان/

۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 16266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      1 0
      حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث افزایش قیمت دو یا سه برابری مرغ و تخم مرغ و گوشت و روغن نباتی و لبنیات خواهد شد و این کار باعث کوچکتر شدن سفره مردم خواهد شد نه بقای ارز ۴۲۰۰ تومانی و این یارانه نقدی هم جوابگوی گرانی های شدید کالاهای اساسی نخواهد بود به جای پاک کردن صورت مساله با نظارت جدی جلوی رانت خوران را بگیرید نه اینکه کالاهای موجود در سفره مردم فقیر را چند برابر گران کنید و زمانی ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث افزایش نقدینگی خواهد شد که درآمد نفتی نداشته باشیم در حالی که طبق گفته رئیس جمهور میزان درآمدهای نفتی ۴۰ درصد افزایش یافته است