انقراض آلمانی ها در پنجمین شهر بزرگ کشورشان

کاهش جمعیت و نرخ زاد و ولد در آلمان به یک فاجعه تبدیل شده به طوری که در فرانکفورت به عنوان پنجمین شهر بزرگ آلمان شهروندان آلمانی در اقلیت قرار گرفته اند.

به گزارش تحریریه، به نقل از دیلی میل، آماری که اخیرا از ترکیب جمعیتی شهر فرانکفورت در آلمان بدست آمده، نشان می دهد که 51.2% جمعیت این شهر یا خود مهاجر هستند، یا اینکه فرزند مهاجران هستند. این به این معناست که نژاد آلمانی در پنجمین شهر آلمان هم اکنون به اقلیت تبدیل شده است.

در دهه های اخیر، تقریبا تمامی ملت های اروپایی با کاهش جمعیت، و نرخ زاد و ولد زیر حد جایگزینی مواجه بوده اند. همین مساله باعث شده دولت های اروپایی به سیاست واردات گسترده مهاجر روی بیاورند، که این مساله باعث رشد پدیده هایی مانند جرم، تروریسم و درگیری های نژادی شده است.

بسیاری از تحلیلگران همچنین معتقد هستند که گسترش تفکرات خاص فمینیستی که اشتغال را برای زنان از تشکیل خانواده مهمتر می داند، در کاهش نرخ زاد و ولد به زیر نرخ جایگزینی موثر بوده.

نرخ جایگزینی جمعیت، 2.1 فرزند است، و اگر نرخ زاد و ولد یک جامعه از این رقم کمتر شود، این جامعه با پیری جمعیت و نهایتا انقراض مواجه خواهد شد.

منبع: جنس اول

پایان/

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
کد خبر: 16216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =