دولت آزاری مجلس در ایستگاه دلار 4200 تومانی

دولت آزاری مجلس در ایستگاه دلار 4200 تومانی وارد فاز جدیدی شده است که نشان می دهد قوه مقننه به وظایف خود واقف نیست.

به گزارش تحریریه، دولت آزاری مجلس در ایستگاه دلار 4200 تومانی وارد فاز جدیدی شده است که نشان می دهد قوه مقننه به وظایف خود واقف نیست و علیرغم اینکه نمایندگان می دانند دلار ترجیحی اقتصاد کلان را از تعادل خارج کرده است و باید حذف شود زیرا قابل ادامه دادن نیست و از همان سال 1397 هم این روزها پیش بینی می شد، شروع به گرفتن ژست های عوافریبانه کرده اند و بدون منطق کارشناسی دولت را بازخواست می کنند. 

در همین باره، رحیم زارع در پاسخ به این سوال که هفته گذشته کمیسیون تلفیق از دولت درخواست کرد که اگر دولت بنای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد، برنامه مکتوب آن را به مجلس ارائه کند، تا نمایندگان بتوانند درباره آن تصمیم بگیرند، آیا دولت این برنامه را به مجلس ارسال کرده است یا نه، گفت: دولت برنامه اجرایی حذف ارز ترجیحی و شیوه جبران تاثیرات آن در معیشت مردم را به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تقدیم کرد.

این برای نخستین بار در تاریخ کشور است که مجلس شورای اسلامی و شاید هم از دوران مجلس شورای ملی، از دولت درخواست می شود تا مساله مشخصی را به بودجه سالانه اضافه کند تا در کمیسیون تلفیق بررسی شود! که نشان از کارکرد غلط قوه مقننه دارد. 

نمایندگان مجلس در سال گذشته به درستی تلاش کردند دلار 4200 تومانی را حذف کنند که کار به رو شدن دست دولت حسن روحانی که ژست اقتصاد آزاد می گرفت، کشیده شد، و اسحاق جهانگیری در نامه به رهبر معظم انقلاب درخواست حکم حکومتی کرد. و حالا که دولت آنرا از لایحه حذف کرده است، مجلس به صورت کودکانه ای درخواست مکتوب کردن امر رخ نداده را دارد! تا آنرا بررسی و حذف کند!

ظاهرا فضای مجلس همچنان مانند دوره های گذشته است که نمایندگان مجلس با شعار آسفالت کردن کوچه ها راهی راس قانونگذاری کشور می شدند که خروجی آن 2.5 برابر بودن حجم قوانین و انبوهی از عدم شفافیت ها و تبصره ها است. 

پایان/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 15967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      1 0
      دود اقدامات غیر کارشناسی به چشم ملت شریف میرود
    • حسن زاده IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      این افراد پوپولیست و کم مایه که با رای حداقلی مجلس رفتند توقع بیشتری هم نیست ؛ هر بدبختی که سر مردم آمده است بدلیل فیلترهای انتخاب نخبگان اداره کشور است ؛ حقوق نجومی می گیرید که وقت بگذرانید و با کلمات بازی کنید ؛ کسی هم جرات نداره به این مقدسان پوشالی بگوید عوام فریب