لندکروز چینی در راه بازار!

صنعت خودروسازی چین به‌سرعت در حال پیشرفت است اما خودروسازان این کشور پرجمعیت به دلیل کپی آشکار از طراحی‌های خودروسازان معتبر دنیا بدنام شده‌اند.

به گزارش تحریریه، صنعت خودروسازی چین به‌سرعت در حال پیشرفت است اما خودروسازان این کشور پرجمعیت به دلیل کپی آشکار از طراحی‌های خودروسازان معتبر دنیا بدنام شده‌اند. در طول سال‌ها کپی‌های چینی از خودروهای زیادی مثل هامر H1 و ب‌ام‌و X5 دیده‌ایم. البته کپی‌کاری چینی‌ها طی سال‌های اخیر بسیار کمتر شده و اکثر برندهای خودروسازی بزرگ این کشور به زبان طراحی خاص خود رسیده‌اند اما بااین‌حال هنوز هم از برخی چینی‌ها کپی‌های جدیدی می‌بینیم. یکی از این خودروها، تانک 500 محصول گروه گریت وال است که به‌تازگی معرفی شده است.

این خودرو یک شاسی‌بلند بزرگ شاسی مستقل است که از طریق برند جدید تانک به فروش می‌رسد. این برندی است که به‌تازگی توسط گریت وال برای عرضه شاسی‌بلندهای آفرودی تأسیس شده است. تانک 500 در ظاهر شباهت زیادی به تویوتا لندکروزر دارد. البته خودروسازان چینی سال‌ها است که محصولات کپی‌شده خود را بدون مشکل در کشورشان عرضه می‌کنند زیرا در چین قوانین کپی‌رایت خیلی رعایت نمی‌شود اما طبق گزارش‌های اخیر، گریت وال قصد دارد تانک 500 را در سال 2022 در بازار استرالیا هم عرضه کند.

 تانک 500 در بازار استرالیا به مدل کوچک‌تر تانک 300 و همین‌طور کراس‌اوور آفرودی بیگ داگ که توسط یکی دیگر از برندهای گریت وال یعنی هاول عرضه می‌شود خواهد پیوست. این شرکت چینی اعلام کرده است که سری محصولات تانک سال آینده رسماً در استرالیا عرضه خواهند شد. گریت وال قصد دارد این خودروها را به‌طور هم‌زمان در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی در استرالیا عرضه کند.

این نشان می‌دهد که در ابتدا تانک 500 راهی بازار استرالیا خواهد شد زیرا در حال حاضر این تنها محصول تانک است که با هردو قوای محرکه بنزنی و هیبریدی ارائه می‌شود. نسخه هیبریدی این خودرو به یک پیشرانه 3 لیتری V6 توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت مجهز است که مجموعاً 350 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

تانک 500 در داخل با صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر 14.6 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، فضای لوکسی دارد و با سه ردیف صندلی، ظرفیت حمل حداکثر هفت سرنشین را خواهد داشت. این خودرو همچنین با برخورداری از سیستم تعلیق با فنرهای پیچشی، قفل دیفرانسیل‌های عقب و جلو و شاسی نردبانی مستقل، در آفرود هم بسیار توانا خواهد بود. بااین‌حال، هرچند کیفیت محصولات گریت وال طی سال‌های اخیر به‌طور قابل‌توجهی بهبود پیدا کرده و قصد دارد وارد بازارهای استرالیا، تایلند، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی شود اما هنوز وارد بازار ایالات‌متحده نشده است.

منبع: چرخان

پایان/

۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 15442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =