سودمیلیاردی بازی بلاک‌چین کره‌ای

بازی مبتنی بر بلاک چین باعث افزایش سهام بازی ساز کره ای شد و بنیانگذار آن را میلیاردر کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «فوربس» نوشت، از زمان عرضه جهانی یک بازی مبتنی بر بلاک چین در اواخر آگوست، سهام شرکت توسعه دهنده بازی های ویدئویی «وی‌مید اینترتینمنت» (Wemade) که در فهرست کره قرار دارد تقریبا چهار برابر شده است و بنیانگذار آن «پارک کوان هو» را میلیاردر کرده است.

این بازی با نام «MIR۴» در نوامبر سال گذشته به صورت داخلی منتشر شد و در ۲۶ آگوست در ۱۷۰ کشور جهان به ۱۲ زبان در دسترس قرار گرفت. از آن زمان تاکنون بیش از یک میلیون بار در پلی استور گوگل و اشتراک‌گذاری‌ های آن دانلود شده و سهام شرکت وی‌مید اینترتینمنت حدود ۲۹۰ درصد افزایش یافته است. پارک که ماه آینده ۴۹ ساله می شود، رئیس وی‌مید اینترتینمنت و بزرگترین سهامدار آن است که نزدیک به ۴۵ درصد از سهام این شرکت به نام خود او است. فوربس دارایی خالص او را ۱.۲ میلیارد دلار تخمین زده است.

Cult Game Creator Builds $1.7 Billion Stake After 620% Rally

MIR۴  یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که به بازیکنان امکان می دهد ارزهای دیجیتال به دست آورند و توکن های غیرقابل تعویض معامله کنند. این گونه بازی ‌ها به شدت محبوبیت پیدا کرده‌اند، زیرا ارزهای رمزپایه مورد پذیرش جریان اصلی قرار گرفته و ارزش دارایی‌های دیجیتال همچنان در حال افزایش است. به عنوان مثال، بازی «Axie Infinity » که توسط استارتاپ ویتنامی «Sky Mavis » توسعه یافته است، روزانه بیش از ۲ میلیون بازیکن فعال دارد.  این استارتاپ ۱۵۲ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری در اوایل ماه جاری به دست آورد.

«هنری چانگ» مدیرعامل وی‌مید اینترتینمنت در یک تماس تلفنی در ماه آگوست گفت: «بازی‌ های ما در حال تبدیل شدن به متاورس هستند و ارزش دارایی‌های مجازی در حال افزایش است. وی‌مید از آن زمان به بعد تمرکز خود را بر گرفتن فرصت هایی که در طول این گذار ایجاد می شود، گذاشته است.

شایان ذکر است که متاورس نظریه ‌ای درباره یک تکنولوژی جدید در آینده است. متاورس یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سر تا سر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ورای مفهوم امروزی فضای مجازی بوده و در واقع ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است.

وی‌مید حتی قبل از انتشار جهانی بازی MIR۴ نیز عملکرد خوبی داشت. این گزارش نشان داد که درآمد سالانه ۱۷۵ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافته و به ۶۹ میلیارد وون (۶۰ میلیون دلار) رسیده است، در حالی که سود خالص ۱۹ میلیارد وون (۱۶ میلیون دلار) بوده است که نسبت به ضرر ۵ میلیارد وون (۴ میلیون دلار) در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

«لی مون جونگ» یک تحلیلگر عرصه سرمایه گذاری در گزارشی در این باره گفت: «ما انتظار داریم که درآمدها به روند صعودی خود ادامه دهند که ناشی از عرضه جهانی MIR۴ در ماه اوت و عرضه MIR M نسخه موبایلی این بازی در سه ماهه چهارم امسال است».

پایان/

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶
کد خبر: 13874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 0
      اينكه چيزي نيست سازنده كارتن ايراني اكشن (هادي و هدي) بدبخت شد .