وعده مرغی پَر!/ بازار ملتهب شد

در روزهای اخیر بازار مرغ گرم دچار التهابات قیمتی فراوانی شده است.

به گزارش تحریریه، طی هفته های گذشته بازار مرغ گرم دچار التهابات قیمتی فراوانی شده است به طوری که قیمت این محصول که جزو اقلام اساسی غذایی مردم به شمار می آید حتی تا 38 هزار تومان صعود کرد. مدیر امور طیور، سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی  از  تصمیم مسئولان کشوری مبنی بر عرضه مرغ گرم به قیمت هر کیلو 31 هزار تومان خبر داد و اوج گیری قیمت حدود شش هزار تومانی این محصول را تایید کرد اما موقت خواند.

محمدمهدی یعقوب زاده گفته: قیمت توافقی مرغ گرم  برای مصرف کننده کیلویی ۳۱ هزار تومان تعیین شده است. البته این قیمت مقطعی است و قیمت ها تا هفته آینده به زیر 30 هزار تومان برمی گردد.

این درحالی است که  تنها به عنوان یک نمونه یک هفته پس  از تاریخ این مصاحبه درباره  وضعیت بازارمرغ گرم  در  میدان استقلال به عنوان مرکز عمده فروش مرغ و گوشت در مشهد نشان میدهد هنوز در میدان استقلال مرغ گرم از کیلویی 31000 تومان تا  34900 تومان به فروش می رسید و وعده این مسئول استانی مبنی بر نزول قیمت به زیر 30 هزار تومان هنوز محقق نشده بود.

گفتنی است، در جلسه ستاد تنظیم بازار روز گذشته مصوب شد مرغ منجمد از کیلویی ۲۵ هزار تومان، باقیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزار تومان در میدان‌های میوه و تره‌بار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. کسی بالاتر از این میزان حق فروش مرغ را در کشور نخواهد داشت.

پایان/

۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 13663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =