برتری‌های چین در رقابت تسلیحاتی با آمریکا

موفقیت چین در پرتاب موشک های مافق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در کنار پیشرفت های تسلیحاتی پکن نشان می دهد درگیری نظامی با چین در شرق آسیا برای آمریکا سخت خواهد بود و به سود ایالات متحده پایان نخواهد یافت.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در بخشی از گزارش خود نوشت، پس از موفقیت چین در پرتاب یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، وزارت دفاع آمریکا و کارشناسان نظامی این کشور در شرایط آشفته ای به سر می برند. این در حالی است که آخرین آزمایش موشکی آمریکا در این زمینه با شکست روبرو شد.

خطرناک ترین موضوع آن است که نهادهای نظامی آمریکا سامانه دفاعی که بتواند با این موشک ها مقابله کند در اختیار ندارد. چین به طور رسمی پرتاب این نوع موشک ها و فضاپیماها را تکذیب کرده است. اما روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس تاکید کرده است که این موشک ها توسط ماهواره ها رصد شده و این موشک ها توانسته اند دو بار در ارتفاع کم به دور مدار کره زمین بچرخند. این روزنامه آورده است چین دارای ۱۰۰ کلاهک هسته ای است و پکن با استفاده از این موشک ها می تواند به عمق آمریکا دست پیدا کند. 

موفقیت آزمایش این نوع از موشک ها نشان می دهد که اژدهای چینی در مسابقه تسلیحاتی بر فیل آمریکایی پیروز شده است. همچنین شرایط حکایت از آن دارد که درگیری نظامی آمریکا با چین در شرق آسیا به سود واشنگتن پایان نخواهد یافت. به ویژه این در حالی است که گزارش‌های اطلاعاتی نشان می دهند کره شمالی به عنوان همپیمان برجسته چین هم دارای فناوری ساخت این نوع موشک ها است.

این روزنامه در بخش پایانی گزارش خود آورد: چین در آستانه برتری بر ایالات متحده در عرصه اقتصادی قرار دارد. این کشور در عرصه تسلیحاتی و هوش مصنوعی هم بر آمریکا برتری دارد. این نشان می دهد که آمریکا به طور پرشتابی جایگاه خود را به عنوان ژاندارم جهان در رقابت با چین از دست می‌دهد.

طبق تحلیل فوق، این در حالی است که کشورهای عربی نظاره گر این وضعیت هستند و بازهم بر روی حمایت های آمریکا حساب باز کرده اند و صدها میلیارد دلار را در قالب توافقنامه های تسلیحاتی برای خرید سلاح های قدیمی به آمریکا می پردازند و پیش از آنکه فرصت از دست بروند در محاسبات و نقشه ائتلاف سازی های خود بازنگری نمی کنند.

پایان/

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 13475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =