یا توسعه اقتصادی یا محیط زیست، یکی را انتخاب کنید

نشریه معتبر فرانسوی «لوموند» تمام ادعاها در مورد اقتصاد سبز را دروغ سیاستمداران ارزیابی کرد و آن را چیزی جز یک دروغ بزرگ برای فریب افکارعمومی داخلی و بین المللی ندانست.

به گزارش تحریریه، نشریه Le Monde در گزارشی در مورد ادعاهای دروغین برخی از سیاستمداران در مورد اقتصاد سبز عنوان داشت که "رشد سبز" چیزی بیشتر از یک افسانه نیست و احتمالاً باید آن را در میان "اخبار جعلی" طبقه بندی کرد. « استفان فوکارت» نویسنده این تحلیل بر این باور است که اکثر نامزدهای ریاست جمهوری در بسیاری از کشورها به ویژه در غرب ادعا می کنند که بین ادامه رشد و حفظ محیط زیست تعادل برقرار می کنند اما این امر تبلیغاتی بیش نیست. 

وی اعتقاد دارد وقتی مشاهده می شود که بسیاری از مقامات و سیاستمداران در سخنرانی های خود حرف از توسعه اقتصاد بدون آسیب به محیط زیست به میان می آورند، باید در ان تردید داشت. اقتصاد سبز و ادعاهای مشابه از سوی برخی گروه ها و افراد سیاسی ادعایی کاملا دروغ است.

To Get Wind Power You Need Oil - IEEE Spectrum

براساس این مقاله، بشر در شرایط کنونی تامین انرژی مهمترین نیاز جامعه بشری است. با اینحال با توجه به همه دستاوردها تا کنون تمام فناوری های جدید برای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و جدا کردن روندهای صنعتی و زندگی از سوخت های فسیلی تنها توانسته اند بخش بسیار کوچکی از نیازهای بشر به انرژی را تامین کنند.

مقاله تصریح دارد قدرت های بزرگ برای ساخت نیروگاه هسته ای و استفاده از سوخت های فسیلی برای توسعه کشورهای خود رقابت شدیدی دارند، اما به دیگر کشورها توصیه می کنند که رشد اقتصادی باید از مسیر اقتصاد سبز تامین شود. توسعه اقتصادی بدون آسیب به محیط زیست و یا بدون استفاده از سوخت های فسیلی ممکن نیست.

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 13015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =