مخالف واردات خودرو، مدیر ارشد خودروسازی است، چه کرده ای مهندس؟

مخالف اصلی واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام از مدیران ارشد خودروسازی است که باید به مردم گزارش کار دهد.

به گزارش تحریریه، پس از اصرار کارشناسی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح بازار خودرو و آزادسازی واردات(هرچند به شکل بسیار محدود) علیرغم استقبال گسترده مردم و کارشناسان، اعتراض های زیادی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به گوش رسید و در نهایت بر روند عادی بررسی طرح در شورای نگهبان هم اثرگذار شد.

برخی اعضا و کارشناسان مرکز پژوهش ها به طرح مجلس ایراد گرفته و آنرا مانع تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانستند. یاسر جبرائیلی از شاغلان مجمع تشخیص و مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور عملی وارد گود شده و واردات خودرو را علیه تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی ارزیابی کردند. اگرچه این افراد تا سال 1397 چنین اعتقادی نداشتند و اگر دولت حیرت آور حسن روحانی که نقطه مثبتی در این کشور باقی نگذاشت و اقتصاد را به معنای واقعی کلمه متلاشی کرد، در سال 1397 واردات خودرو را به بهانه کمبود ارز ممنوع نکرده بود، هرگز این افراد نمی توانستند واردات خودرو را به اقتصاد مقاومتی ربط دهند. و الان هم نمی توانند این تناقض را توجیه نمایند که چطور تا سال 1397 واردات خودرو مشکلی با اقتصاد مقاومت نداشته ولی امسال، دارد.

اگر واردات هر چیزی که نمونه ای در داخل دارد را مخالفت با اقتصاد مقاومتی بدانیم، بیش از 99 درصد واردات را باید ممنون کنیم، درحالیکه در سال 1399 اقلامی مانند: 800 تن بند شلوار، 800 تن بیل و کلنگ، 152 تن قلوه سنگ، 660 تن شلنگ، 751 تن زیپ لباس، 378 تن سنجاق قفلی، 105 تن چکش و پتک، 9 تن کیسه ادرار، 385 تن آب پنیر، 400 تن میوه مصنوعی، 346 تن گاوآهن، 2 میلین دلار طشتک  13 تن سنگ با صرف صدها میلیون دلار از منابع ارزی کشور وارد شده است.

آیا پای تضاد منافع در میان است و باید از منظر موضوع را بررسی کرد؟ بررسی سوابق مصطفی میرسلیم در فضای سایبر نشان می دهد که ایشان سمت های بالایی در صنعت خودروسازی کشور دارد. وی:

  1. عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران)
  2. رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)
  3. ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز
  4. ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری

بوده است و به جای ایراد گرفتن از طرح کارشناسانه مجلس، بهتر است جواب دهد در این شرکت های اسم و رسم دارد تاکنون چه دستاوردی داشته است و شاید منظور وی از ناامید شدن جوانان خلاق فعال در صنعت خودرو! خود ایشان و همکارانشان در این شرکت ها هستند. بهتر است به مردم گزارش کار دهند که تاکنون چند موتور ملی طراحی کرده اند، از موتور دیزل ملی چه خبر؟(بگذریم که دیگر در دنیا موتور دیزل برچیده شده و بر ساخت موتورهای برقی و هیبریدی تمرکز شده است)

43 سال حمایت همه جانبه از صنعت خودرو که به ایجاد یک صنعت مونتاژ آبرومند هم منتهی نشده صدای نمایندگان مردم را درآورده است و به همین دلیل است که روح الله ایزدخواه با انتقاد از بازار ملتهب خودرو، می گوید: طبق آمارهایی که داریم، برخی خودروهای خارجی در کشور تا ۹ برابر قیمت جهانی خرید و فروش می‌شوند که این اجحاف به کشور است، چرا که بازار را بسته ایم و از طرفی خودروساز داخلی تعهدات را به خوبی انجام نداده و بازار ملتهب شده است.

ایزدخواه به خوبی می داند که انحصار باعث ایجاد وضعیت کنونی است و اگر 100 سال دیگر هم درها را بر واردت خودرو ببندیم فقط خیابان های کشور را محقرانه تر کرده ایم، و بیشتر؛ کارآمدی نظام را با فروش سمند و تیبا زیر سوال برده ایم. آیا اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام متوجه هستند که مصلحت نظام در فروختن بنجل های 30 سال پیش فرانسه به ملت شریف ایران نیست؟

پایان/

۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 12811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 378
    • نظرات در صف انتشار: 7
    • نظرات غیرقابل انتشار: 205
    • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      314 7
      خدا لعنت کنه اونی رو که میخاد خون مردم رو توشیشه کنه بخدا این ریاست برلتون نمیمونه هر چند تا جان در بدن دارید از خونخواری دست بر نمیدارید
      • وطن IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        82 0
        فساد گسترده صنایع خودرو در سایه انحصار و حمایت های کورکورانه مسئولین رده بالا و سکوت مجلس همیشه در خواب ، که نشان از سود نجومی برای خودروسازان و حامیان دولتی آن داشته است ، همچنان بر اهداف خود که چپاول جیب ملت و عرضه محصولات بی کیفیت بوده مهر تأیید می زند و با شعار حفظ حقوق ملت ، در عمل رفاه ملت را پایمال و سرمایه هایشان را چپاول نموده اند و متأسفانه نیست مسئولی که بتواند وجدان خاموش گروهی بی وجدان را بیــــــــــــدار کند .
      • مصطفی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        15 0
        الان که پاسخ شما رو میدم ۲۵۰ مثبت به ۷ نظر منفی هستیم اولا فاز اون هفت نفر چیه؟دوما خدا زودتر نابود کنه هرکه مثل این بنده خدا چند شغله است و توی حکومت مسوله و در واقع حافظ منافع مشاغل دیگرش هست
      • آریو IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        1 5
        خودمون خاستیم که اینجور زندگی کنیم
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      168 1
      حرف حساب که جواب نداره
    • شاهین داستانی BR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      197 2
      سلام این جانب حرف های منطقی شمارا تائید می‌کنم تا زمانی که این انحصار از مملکت برکیده نشه ایران درست نمی شود
    • علی علوی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      133 2
      امان از جهل جاهلان
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      198 0
      آنها که سودهای بادآورده ازراه ممنوعیت وارد ات خودرو به جیب می زنندباید هم مخالف باشند.این عده مفت خور مملکت ؛ مردم و روح وروان ملت را به گروگان گرفته اند وبه بهانه اشتغال زایی و...وشعارهای فریبنده مردم رامحروم نگه میدارند.آقا فقط ازمحل صرفه جویی که از محل مصرف سوخت خودرو وارداتی حاصل می شود می توان هزینه بیکاری کارگران صنعت خودرو راتامین کرد حالا هزینه های بازی با جان و مال وروح وروان مردم بماند.اگر راست می گویید ازمردم رفراندوم بگیرید تا سیاه روی شود هرکه در او غش باشد.
      • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        39 1
        تقریبا ۹۹ درصد کارگران و کارمندان و مدیران ایران‌خودرو و سایپا سفارشی هستند شاید یک درصد آنها لایق باشند که آنهم بصورت تصادفی و اصرار و تلاش و لیاقت خودشان توانسته اند وارد صنایع خودرو سازی شوند که البته در اقلیت کامل و اصلا به چشم نمی آیند و بعضی از آنها بدلیل اطهار نظر درست و انتقاد سازنده اخراج شده اند ...
    • فواد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      150 5
      دمت گرم حرف مردم زدین دستاورد چندسالتون تو صنعت خودرو چیه
      • حسن محمدی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        11 0
        صنعت خودرو سازی نداریم در ایران ولی صنعت اصلی ما صنعت مونتاژ سازی و دزدین طرحها و یکم تغییر در اونها و درست کردن یک مدل وانت از هر ماشینی حتی اگه لودر یا غلتک باشه و خریدن اون توسط مردم و فروختن به قیمت خون پدرشون به مردم
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      130 2
      مهندس 45 سال میلیاردها گرفت و مدیر بود منشی داشت و قرار بود که یک موتور نک سیلندر احتراقی بسازه و آخرش هم نساخت.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      151 2
      این اقا وامثال اینها که درکشورزیادند همه کارمیکنند تامردم دررنج وعذاب باشند ازبدبختی وسختی مردم لذت بی نهایت میبرند اینکه قیمت ماشین ۱۰برابرقیمت واقعی ان شده ومردم مستضعف دیگه خواب حتی بدترین ماشینها روهم نمیبینن چون اگربتونن فقط شکم خودراسیرکنند هنرکرده اندبرای این اقایان مهم نیست مهم اینه که منافع خودشان به خطرنیفته اه این مردم دراخرت گریبان شمارومیگیره
      • رضا US ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        23 2
        کدام اخرت.اخرت مال خود شخص.اول این دنیامون درست کنیم بعد.باهمین حرفابدبختمون کردن.اینهمه از اخرت ودین واحسان ونیکیوایمان وووووحرف میزنن چراخودشون عمل نمیکنن.ول کنیداین حرف را.نمونش همین میرسایم.روحانی وخیلیا دیگه.
    • علی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      144 4
      خدا برات نسازه بگذارید ماشین سنگین وارد بشه اقتصاد رونق پیدا می کنه گمرک ماشین نیست بارجابجا کند ماشین کهنه را فروختم نو بخرم حالا زورم به کهنه نمی ره که دوباره بخرمش
    • محسن IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      155 0
      تا چقدر حسرت داشتن ی ماشین ،شما در روز قیامت چجوری میخاید پاسخ گوی ظلم ب این ملت باشید.
    • میلاد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      111 0
      واقعا مصلحت نظام رو میخوان در حالی که مصلحتی برای ملت توش نیس و این یعنی جدا کردن ملت از نظام چقدر بی سوادی اینا:/
    • سعید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      117 1
      واقعا اگر حساب و کتابی باشد چنین موجوداتی چه جوابی برای ظلم هایی که به میلیون ها انسان کرده اند دارند. شرم بر شما
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      116 3
      کسانی که مخالف واردات خودرو هستند باید پراید سوار شوند ۰
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      117 1
      خدا لعنتشون کنه بازار رو بستند هر چی ماشین بدرد نخور رو به زور با قیمت بالا به مرم می فروشن
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      115 0
      ننگ بر شما
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      111 0
      چرا جلوی واردات خودروهای بی کیفیت چینی را نمی گیرند ؟
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      114 1
      سود های کلان واردات خودروهای چینی که با قیمتهای نجومی به مردم فروخته می شود به جیب چه کسانی واریز می شود ؟
    • محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      105 1
      خدالعنت کنه کسانی روکه باواردات خودرو مخالفت کردن اینهاهمشون باخودروسازان داخلی دستشون تویک کاسه است وکلی ازگرانی خودروسودمیبرن براشون هیچ اهمیتی نداره مردم ضعیف نتونن خودروبخرن.همون خودروهای به قول شما30سال کارخارجی صدبارشرف دارن به پراید آشغال که با20برابرقیمت به مردم میندازن ارزانی خودرو برای نظام یعنی کمترازمردم دزدی کنن که براشون نمی صرفه مردم نبایدروزخوش ببینن مسئولین همشون دزدوظالم شدن همه مردم فهمیدن مسئولین ازگرانیها چه سودهای کلانی میبرن وهیچ موقع ازاین سودها نمیگذرن حتی بانابودی مردم هم اگه بدونن سودمیبرن مردمو نابودمیکنن که دارن انجام میدن خدالعنت کنه مسئولین دروغگوچپاولگر وظالم که خون مردمو توشیشه کردن بجای شرابشون میزنن بالا
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      86 0
      چه کسانی از مهار قیمت بالای خودرو درایران سود می برند مافیای خودرو ودلالان ۰
      • ذبیح الله IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        21 0
        مدیر کیه ایران خودرو سایپا هردو دولتی دست دولته دولت
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      97 1
      دوروز پیش از ترکیه وارد ایران شدم فکر کردم اشتباهی وارد افغانستان شدم چون ماشینم که کامیون هست اونجا دست اندازی ندید اونجا ماشین هندا رنو و اپل مونتاژ میشه با قیمت عقلانی همه از کشاورز تا مهندس ماشین خوب با جاده های خوب برخوردارند اگه ترکیه منا بع طبیعی ایران را داشت امریکا وچین باید بوق میزدند مدیران ما بی عرضه وبی سواد ودزدن تمام
    • VAHID IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      117 1
      درود بر نویسنده این مقاله. حرف حق رو زده. حرف مردم هم همینه
    • سهیل IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      106 2
      مافیا یعنی همین
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      98 1
      احسنت به این نوشتار باید پی‌گیری قضایی با مدیران نالایق و بیت مال خوار کرد
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      63 3
      مخالفت میکنن چون به ضررشونه چرابه فکرمردم نیستیدکه دوست دارن ماشین داشته باشن ولی بااین همه گرونی نمیتونن ماشین بخرن کاش هرروزوادرات داشته باشیم تاقیمت ماشین پایین بیاد
    • هیچکس IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      73 0
      تامردم نفهمی مثه من وجود دارن که به این آشغالهایی ملی ب شکل سرمایه نگاه میکنن وضعیت بهتر ازاین نمیشود.خود کرده راتدبیر نیست
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      54 0
      احسنت
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      63 0
      معلوم نیست با چه رویی این همه سنگ اندازی میکنن؟!
    • بنده خدا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      68 1
      خدایی ایران خودرو وسایپا را تعطیل کنید
    • مرضیه IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      من با جناب میرسلیم موافق هستم و آیت الله شبستری واردات خودرو ضربه مهلکی بر ادامه روند تولید داخل میزند و باعث عقب نشینی و دلسردی جوانان کشور برای تولید خودروهای پیشرفته خواهد شد کماکان قبل از سال 97 اگر این ایراد وارد نبود چون ایران و خودروسازان ایرانی با حمایت شرکتهای فرانسوی و چینی و آلمانی فقط دست در مونتاژ خودرو داشتند ولی الان قطعه می‌سازند شاید خریدار نداشته باشد ولی سویی رو به جلو داریم من از حضرت آیت الله خامنه ای خواستارم خود وارد عمل شوند و نگذارند این اتفاق بیافتد تولید ملی ما باید افتخار ملی ما باشد ما با ید با خرید خودروی داخلی حمایت همه جانبه خود را از خودروی ملی اعلام کنیم جمهوری اسلامی یک برند در دنیا شده خودروی او هم باید یک برند در ایران و دنیا باشد
      • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        9 2
        آرمانی فکر کردن خوبه اما چند نسل بسوزند تا به ارمان برسیم آیا امروز که گذشت فردا معلوم هست لیاقت ندارند
      • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        24 0
        کدام تولید ؟ خجالت نمی کشی میگویی تولید ؟ کور و کر شده ای نمی بینی ، مردم می خواهند خودروی خوب و باکیفیت داشته باشند به والله بستن درب این دو شرکت خودرو ساز به والله به والله هم به نفع دولته هم به نفع مردم ، بابا چشماتونو باز کنید تمام اونهایی که مخالف واردات خودرو هستند ذینفع هستند مخالفت اونها به خاطر تولید ملی نیست بخاطر جیب شان است . مگه اقای میرسلیم تخصصی داره در این حوزه کاری ؟ لطفا در کارهایی که در حیطه شما نیست دخالت نکنید
      • ناشناس IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        16 0
        به والا تو مثل کبک سرتو کردی تو برف اصلا ایران زندگی می‌کنی که این حرف رو میزنی شاید هم خیلی وضع مالیت خوبه اصلا برات مهم نیست
      • سلیم IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        10 0
        این حرف شما زمانی قابل قبوله که شخص شما پ مسولیت و کلیه یناوگان اداری انتظامی و بهداشتی از محصولات داخلی و خصوصا کیفیت پایینش استفاده کنم منظورم گزینه ای هست که بیشتر در دسترس عموم هست مثل پراید و تیبا
      • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        13 2
        مگه کشورهای بزرگ تولید اتومبیل که خودشون بهترین ماشینها را تولید میکنند واردات خودرو از کشورهای دیگر ندارند. اگه هرکالای مرغوب وبا کیفیت و وارد کشور کنیم تا تولید کنندگان کالا در کشور معنی واقعی کیفیت وبفهمند و محصولات با کیفیت بهتر از وارداتی تولید کنند. ان وقت مردم خودشان اونقدر فهیم هستند که تولید با کیفیت داخلی رو انتخاب کنند.نه اینکه با ممنوع کردن واردات کالاهای با کیفیت مردم و مجبور به خریدن کالاهای داخلی بکنیم. اگه میبینیم که مردم کره از محصولات داخلی کشورشون استفاده می کنند چون خودشون میبینند که محصولات تولید کشورشون چه کیفیتی دارد وبه سراسر جهان صادر میشود.ما هم انتظار داریم اتومبیل ساخت کشورمون به کشور های مثل آلمان، ژاپن،ایتالیا و سایر کشورهای صنعتی صادر بشه هر وقت تونستیم این کارو انجام بدیم دیگه نیازی نیست خودرو وارد کنیم نه اینکه دلمون خوش باشه که صادرات به افغانستان وعراق وترکمنستان واینا رو داریم.
      • سعید IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        8 0
        جناب موافق باباتون چه ماشینی دارن یاخودت اتفاقاشمامخالفان بااين طرح کل ایل وتبارتون بخداماشین خارجی دارين اونم ازنوعش خوبش ولی واسه مردم پرایدوتیبامیخواین
      • مریم IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        2 0
        قورباغه چاه که از دریا خبر نداره، شما دنیا رو ندیدی که میگی ایران یک برند شده یه کم چشماتون رو باز کنید به نگاه دنیا و مللهای مختلف که نسبت به ایران دارند دقت کنید بعد جایگاه خودت رو مشخص کن، ببین کنار کره شمالی و ونزوئلایی یا کشورهای پیشرفته، تو حتی تا افغانستان و عراق جنگ زده هم فکر نکنم رفته باشی، همین جنگزدها بهترین ماشین سوارند پراید و ایران خودرو برو بفرستی به کشورشون نگاه چپم بهشون کسی نمیکنی اونجا. اونوقت ادعای برند شدن داری تا کی این خودستایی های پوچ؟؟...
      • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        0 0
        بشین بینیم بابا!
      • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        2 0
        شمایی که مخالفت می کنی از نتیجه هم راضی هستید اگر واردات خودرو آزاد بشه و خودروهای با کیفیت با قیمت مناسب وارد بازار بشه اون وقته که کار خودرو سازهامون شروع میشه و باید خودروهایی رقابتی دیروز و کیفیت رو بالا ببرن
    • کاوه IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      70 16
      در حالی از حمایت از تولید داخلی حرف می زنید انگار واقعا تولیداتان در این چهل و سه سال پیشرفت کرده ! خدا وکیلی هلاک پیشرفتتان در صنعت خودرو هستیم یک ماشین به نام پراید را هر چند سال یک تغییری در شکل ظاهری آن میدهید و بنام یک خودرو جدید در بازار پخش می کند و به خودتان هم افتخار می کنید که تولید خودرو دارید خودروهای مثل سمند 405 پارس رانا واقعا چه فرقی با هم دارند از نظر استاندارد و کیفیت ؟! پراید و تیبا و ساینا و کوئیک چطور ؟! خجالت بکشید اینقدر در جهت منافع خودتون حق طبیعی مردم رو ازشون گرفتید و با جان و مال مردم بازی کردید خدا از سر تقصیرتان نگذرد
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      67 2
      با انحصار شما میشود چغندر را به جای گوشت به مردم بدهم تا بخورند وحتی برای ان صف ببندند ۴۲ سال انحصار ودفاع از خودروی سازی فلج و سراسر فساد مگر چند سال باید طول بکشه خودرو ساز بشیم مگر شما خودرو ساز هم هستید
    • عباس IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      50 2
      واردات رو آزاد کنید بسه هر چی خوردید ، بچه هاتون هفت نسل تامین شدن از فروش پرایدوپارس ۳۰۰ میلیونی و ۱۵۰ میلیونی داداشم رنو کپچر ۲۰۱۷ خرید سال ۹۶ ۱۲۷ میلیون شما پراید رو ۱۵۰ قالب میکنید به ملت البته خریداری نیست دیدی سلام برسون
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      41 2
      آفرین به این حرف حساب چه کرده اید که طلبکاری وچوب لای چرخ می گذارید بگذارید چندتا مسلمان ماندند بمانند جوان‌ها که از دست رفتند با این عقیده های پوچ وبی اساس
    • مصطفی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      33 0
      دمت گرم گل گفتی اینا به فکر مصلحت نظام و کار جوانان که نیستن به فکر جیب خودشونن
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      36 1
      اگر خودشان سوار ارابه ها ی مرک خودرو سازان ایرانی می شدند هیچ مخالف واردات خودرو نمی شدند
    • ایلات IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      61 1
      خدا لعنت کند کسانی که مخالف واردات هستندوووووو--------خدا ازخودشون و خانوادشون نگذره
    • بهرام IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      36 1
      سلام.با اینکار خود مصلحت نظام به منافع اعضا بیشتر فکر میکنه تا مصلحت مردم.لطفا اون آقایون جواب بدهند.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      32 0
      اقای مهندس منفعت طلب قبول کن که پیر شدی لطفا صحنه را برای نخبگان خالی کن
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      42 1
      چرا باید موافقت کند وقتی خودش سهامدار خودرو سازی است
    • حسین ارومیه IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      29 0
      وقتیکه خودروی داخلی نیازمردم رابراورده نمیکنه؟ چه بایدکردمردم تاکی منتظرقرعه کشی بشه شایدتاسالهاطول بکشه تایک نفرصاحب ماشین بشه این اصلاعادالانه نیست جوانان کشورهیچ امیدی به فرداندارندواردات خودروان وقت متوقف میشه که خودروی داخلی نیازمردم رابراورده کنه بیشترازاین مردم رادرتنگناقرارندهیدطرفیت مردم تمام شده
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      33 0
      سلام خیر از دنیاواخرت نبینی هم خودتت وهم خانواده ات
    • ناصر IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      33 0
      ارزانی خودرو به تعدادی از افراد که از این دو کارخانه به عناوین گوناگون ارتزاق میکنن و از همین دوشرکت پولهای هنگفتی به جیب میزنن ضرر فراوانی خواهد زد و بنابراین تا سرحد مرگ اجازه اینکار رو نخواهند داد
    • سید IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      27 0
      خوب شد میر سلیم رییس‌جمهور نشد
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      32 0
      درهیچ کجای دنیا خودروی مثلا مدل 90 که 14 میلیون خریداری شده واکنون 150میلیون تومان است وجودندارد درحالی که باید این خودرو زیر قیمت خریداری شده باشدویا طرح مسخره قرعه کشی وجود ندارد این چه اقتصاد مقاومتی یاتولید داخلی است که کمر مردم راشکسته وهیچ تولید جدی وکیفیت درآن دیده نمی شود گروه رانت خوار برای کل مردم تصمیم میگیرند.
    • حشمت الله ریاحی فارسانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      20 0
      افرادی که مخالف واردات خودروهستندسودمی بلند من ۶۸ سال دارم تاحال نتونستم ازشرکت های خودروماشین بخرم چون وسط واسطه ودزدی درکار است واردات نیاز است تا جلو دزدی و واسطه گری برداشته بشه شاید من هم صاحب ماشین بشم .
    • ایرج خلیلی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      23 1
      ایا در قانون جمهوری اسلامی اشخاصی که بیش از 70 سال دارند حتی تصمیم در تقسیم مال خودشون را بیش از حدی که قانون گفته ندارن حالا اینا چگونه برای مردم نظر میدن و یا تصمیم میگیرن حتی میخوان جلو ارگانها و سازمانهای و حتی جلو مجلس که برای این ملت می خواهند خدمتی کرده باشند وایستند . خدایا اینا دیگر کیند به داد این ملت برس . . . . . . . . . .
    • آرمان IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      21 0
      معلومه که به ضررشه . اون مخالف نباشه کی میخواد باشه؟خخخ
    • Ali IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      35 0
      هرکسی که مخالف اسایش مردم هست دشمن مردمه این اقایانی که دم از حمایت تولید ملی میزنن بفرماین که ماحصل این 43 سال حمایت از فرغون سازان ایرانی جز رانت و فساد و گرانی بیش از حد خودرو و کیفیت بسیار پایین خودرو ها چ بوده؟مرزها رو بستن و خودروهای بسیار بی کیفیت رو قطره چکانی میفروشن و به ملت میگن همینه که هست اونم با قیمت در رده بنز و تویوتا و... خودروسازی وقتی پیشرفت میکنه که رقابت باشه رقابت هم وقتی پیش میاد که واردات خودرو ازاد باشه و ملت حق انتخاب داشته باشه ی کلام ختم کلام... هر کس با واردات خودرو مخالفت میکنه مطمنا از این وضعیت اشفته بازار داره سود میبره و دشمن ملت هست
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      25 0
      مطمعنآ اجازه ورود نمیدن .چون سهام دار هستند و قبیله ای در شرکت های مونتاژی مشغول .......
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      22 0
      از بچه ابتدایی هم بپرسی میگه اینا پا در گلوی ملت گذاشتن و با این صنعت فشل از خون و جان و پول مردم مث انگل می مکند
    • تاج کبیر IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      32 1
      دمتون گرم حرف حق زدید 👍👍👍👍
    • N.A IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      20 0
      تا زمانیکه دستهای پشت پرده وجود دارد و درصدو سهم برخی مسیولین-و حقوقهای چند صد میلیونی و پاداشهای میلیاردی برای مدیران خودرو سازها هست نمیگذارند رقابت وجود داشته باشه و یا قیمت کاهش پیدا کنه-نتیجه هر اشغالی تولید شد با هر قیمت دلخواه بدون رقابت مردم باید بخرند-پس کسی انتظار کیفیت و یا ارزانی نباید داشته باشد!
    • محمد طیبی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      45 2
      سلام تا بازار رقابتی نشود وضع به همین منوال است وقتی شما حق انتخاب ندارید پر واضح هست که هیچ کنترل کیفیتی اعمال نمی شود و همیشه مشتری بدنبال تولید کننده میدود سایپا یا ایران خودرو شرکت سومی وجود ندارد این در حالیست که مدیران این دو شرکت هیچکدام از محصولات خودشان استفاده نمی کنند.مرگ خوبه ولی برای مصرف‌کنندگان
    • امیر IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      21 0
      کشور را از انحصار سرمایه داران پول پرست خارج کنید و مردم را نجات دهید همه افسرده و خسته شده اند میتونند رقابت کنند نمیتوانند جمع کنند مردم گروگان شما نیستند قیامت چی جواب مردم را میدهید چقدر خودرو به بهانه کمبود قطعه احتکار شده که میتوان با جابجایی قطعات بینشان 99 درصدشان را کامل کرد این فقط بهانه برای گرانی است با دلالهای نفوذی شرکتها بازار را ملتهب میکنند و مردم را تحریک میکنند خدا ازتان نگذره
    • حسین IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      21 0
      ماشین ایرانی همش توهین این چه تولید ملیه واقعا ما حق نداریم خودروهای زیباتر از خودرو های بنجل ایرانی با قیمت ارزان سوار شیم.. در نتیجه به ضرر تولید ملی نیست به ضرر خودشونه وگر نه آزاد شدن واردات بدون گمرکی یعنی ارزان شدن ماشینهای بنجل و بدرد نخور ایرانی که به نفع مردمه چرا تشخیص مصلحت نمیزاره ماشین ارزون شه.... نمیخوایم مصلحت نظام
    • عابدی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      17 1
      چاقو دسته خوشو که نمی بره
    • مهدی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      20 0
      نمی‌دونستم اینها پنج ساله هستند و ضد مردم ایران کار میکنند و کاسبان تحریم و رانت هستند انحصار رانتی خودرو باید نابود گردد قبل اینکه مردم به سیم آخر بزنند
    • رام IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      16 1
      غیر از بخطر افتادن منفعت خودشون محاله حرف بزنن. جبرائیلی بگو تو چکاره ایی وقتی مردم موافقا. مشخص شد مردم مهم نیستن17
    • ali IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      17 0
      وقتی ادم می شنوه که فلانی در نظام مصلحته از خودش سوال میکنه خداوکیلی این بابا مصلحت نظام را می خواد که تو نظام مصلحته یا بیشتر مصلحت خودش را.واقعا تاسف باره
    • حسین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      12 0
      با سلام مصلحت خودشان نه مصلحت نظام
    • رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      14 0
      این که نتوانسته بود یک کارگاه موتورسیکلت سازی را اداره کند الان شده شده تصمیم گیری .
    • مهدی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      14 0
      خدا لعنت کنه این همه انحصار و رانت و کاسبی تحریم مسولین هزار چهره
    • مهدی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      12 0
      هرکسی که با واردات خودرو مخالف است این کار را به ضرر حساب مالی شخصی خود میداند نه به ضرر کشور همه ی مردم ایران با واردات خودرو موافق هستند به جز عده ای بسیار کم که از این شرایط سواستفاده میکنند امثال میرسلیم
    • حسن IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      14 0
      لطفا درب سایپا وایران خودرو راببندید که واقعا خر تولید میکردن بهتر بود
    • داود IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      18 1
      چقدر حقیرانه است که به اسم دفاع از معیشت کارگران شاغل در صنعت مونتاژ خودرو ؛ درهای تکنولوژی جهانی را به روی کشور ببندیم و آبروی قشر تحصیلکرده و شاغل در این صنعت را گروگان ظاهری دفاع از تولید داخلی و در واقع حمایت از منافع نامشروع عده ای زالوصفت کنیم که نقشی بجز وابستگی بیشتر کشور به بیگانگان ندارند
    • خدا لعنت به اختلاص گر IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      15 0
      خداوکیلی همه دستشون تو یه کاسه است
    • محمود IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      14 0
      اگر یک نظر خواهی درست وصحیح از مردم بشود وآن هم در رسانه ملی که واقعا" ملی نیست.پخش شود نه در زمینه خودرو بلکه در تمام زمینه ها .‌ومردم راهکار حل مشکلات را بیان کنند. امیدی به بهبود اوضاع هست . چرا که در سطح کلان مملکت مدیر با شرافت با ایمان ومعتقدبه خدا وآخرت نداریم.
    • امیر IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      12 0
      42 ساله همین بلا داره سرمون میاد گروگان گیری مردم توسط مسئولین برای سود جویی و پر کردن جیبها
    • هموطن مظلوم IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      17 0
      مگر آقایان میرسلیم و جبرائیلی و اعضای مجمع سمند و تیبا سوار می شوند؟ اینها به مدد همین اقتصاد مقاومتی سوار بر خودروهای لوکس مقاومتی خارجی میشوند. مردم کیلویی چنده؟ من نمیدونم مردم ایران چه گناهی کرده اند که باید الا و بلا سوار خودروهای بنجل داخلی که در هیچ کشوری که به فکر آسایش مردمش هست، استفاده نمیشود، بشوند. والا این مردم هم حق دارند از امکانات روز استفاده کنند. حق دارند وقتی سوار ماشین میشوند آرامش داشته باشند
    • مرجان IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      15 0
      این آدم را خدایی از کجا پیدا کردید آبروی آدم را میبرد
    • مجید IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      11 0
      واردات خودرو نداسته باشیم تا این اقایان خوش باشند وتا میتوانند خودرو بب کفیت را روز به روز فیمتش را بالا ببرند نه اقا وهردات باید باشد تارقابت وتعاوت قیمت باشد
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      28 0
      اونی که هی دم از تولید ملی می زنه بیاد خودرو رو به قیمت خودش به دست مصرف کننده برسونه نه به سه برابر قیمت ، اگر نمی تونه گه می خوره که جلوی واردات رو بگیره ، مردم دیگه بیدار شدن دیگه تا ابد نمی تونن رو گردن مردم سوارشن و غارتشون کنن .
    • جعف IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      10 0
      واقعا با خوندن این خبر هیچ امید و انگیزه ای برای زندگی در این کشور نمی مونه، چرا واقعا چرا باید یه خودرو معمولی که نیاز اولیه هر خانواده هست رو دولت اینطوری به مردمش چند برابر قیمت بفروشه مگه ما جز حمایت و تحمل و صبر در مقابل همه مشکلات و کم و کاستی ها کاری کرده ایم که اینطور مسئولین با ما رفتار می کنن؟ آیا این ظلم حساب نمیشه؟
    • عارف IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      33 0
      واقعا امیدوار شدیم که چنین خبرگذاری های مردمی هم وجود دارد خدا حفظتان کند❤👏👏👏👏👏
    • کورش IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      11 1
      بله بیسواداست مخالف واردخودرو حلبهای ایرانی می ماند روی دستشون بعدم مگه کی این اقابی خوانواد توتحریمها پابه پا ترامپ جو .... مرگ برمخالف مرگ برتبارانگلسی وامریکای
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      17 0
      تولید ملی که میخاد جیب مردم رو خالی هر چی دلش خاست بچپونه به ملت ۱۰۰ سال سیاه نباشه بهتر
    • نیره IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      10 0
      تو روخدا همه رسانه ها کمک کنن و از مجلس و شورای نگهبان بخان که واردات آزاد بشه اخه چرا باید دنا صفر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون پول بدم و هرروز خراب باشه و آواره نمایندگی ها باشم
    • علی تنها IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      16 2
      اینها سالهاست خون مردم را شیشه کردن عادت به خونخواری دارند معلوم است که مخالفت میکنند . اینها دشمن ایران و ایرانی هستند .
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      هرچه بی سوادتروریاکارترنفوذ بیشتر.منافع ملی اصلا مهم نیست.اقتصاد ورفاه اجتمایی اصلا مهم نیس.بفرمادراین چهل سال خودرو تولیدداخل چه گلی سرمردم وتولیداصولی وصادرات زده.
    • نیره IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      جیب خودش و پر میکنه مگه اینا بیشتر از یک کفن با خودشون میبرن که نمیزارن ملت ماشین خوب سوار بشن و زندگی راحت داشته باشن
    • حسین IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      نرود میخ آهنین در سنگ
    • مصلح IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      10 0
      خیانتهایی که ایشان در صنعت خودرو انجام داده سزاوار محاکمه در محاکم قوه قضائیه است، افرادی که در مجموعه های تحت مدیریت ایشان کار میکردند اکثرا تحصیلات غیر مرتبط داشته و سرپوشی بودتد بر طراحی موتور به اصطلاح ملی در کشور آلمان و قالب سازی آن در کشور ایتالیا، حرف بسیار است در مورد خیانتهای این فرد، ...
    • حسنی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 0
      اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام یا شورای نگهبان بایستی نظر اکثریت مردم را جلب کنند نه عده معدود خون خواران ملت آنهم در لوای حمایت از تولید داخلی! بعد از 4 دهه حمایت همه جانبه نظام، خودرو تولید داخلی فقط ارابه مرگ بوده و بس. خودرو از ملزومات زندگی بشریست ولی استفاده ابزاری از نیاز مردم و ایجاد انحصار باعث شده اکثر مردم قدرت خرید را از دست بدهند و برخی هم در راستای فرصت طلبی و گستاخی دلالان خون آشام قوت قلب آنها شده اند. البته ناتوانی برخی مسئولین بی کفایت باعث گستاخی مضاعف دلالان و هرج و مرج در بازار خودرو شده است. در چنین شرایطی وقتی همچون ارگانهایی غیر مسئولانه تصمیم غیر منطقی می گیرند، التهاب بازار بیشتر و وضع بهتر از این نمی شود. دلالان، خونخواران تاریخ ایران با فکر و خیال راحت مثل زالو در سایه چنین افراد تصمیم گیر یا تصمیم ساز جا خوش کرده و خون ملت را می مکند. لعنت بر شما و تصمیم شما.
    • یاحق IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      الحق والانصاف حرفهای این نماینده جواب نداره ، شما آقای میرسلیم دربین جامعه نیستید چه بلایی سرمردم آمده الان هیچ کارمندی با حقوق فعلی نمیتونه پراید بیست میلیونی شما که شده 160میلیون را بخرد ، دست از سر این انحصارها بردارید راست حسینی بگویید ما فعلا نمیتونیم خودروی خوبی تولید کنیم و باید هر روز شاهد فشار مالی بر مردم و همچنین شاهد کشته شدن مردم در تصادفات جزیی با خودروی غیر ایمن بی استاندارد باشیم ، آیا شما روز قیامت جوابگوی این همه کشته بعلت خودروی بی کیفیت هستید ، ما هم کشورمان را دوست داریم اما به چه قیمت بقیمت جان مردم بی گناه ، دست بردارید دیگه بسه ( چرا صنعت هوافضای ما به صدر قدرت های دنیا رسیده اما خودرو سازی ما این طور نیست، چون هوا فضا به نیروهای جوان و نخبه میدان داده ، شما هم بزنید کنار بسمه الله بعد ببینید چه اتفاقی میفته) بامید ایرانی آباد و مدیرانی جوان و با علم روز
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      25 0
      سلام نویسنده محترم نام پدر و شیر مادر حلالت باشه ،بلاخره یه نویسنده با عرضه پیدا شد که درد دل مردم را بگه . آقای شبستری و آقای میرسلیم مردم با این کسری ها تا یک نصف شب پای انتخابات آمدند نماینده تعیین کردند و ۸۵ درصد نماینده ها این موضوع را تایید کردند و رای دادند ، چرا دیکتاتور منافع شخصیتونه به ملت تحمیل می کنید چرا به رای مردم احترام قائل نیستند ، چرا ملت را ناامید می کنید . آیا پزشک ودکتر و اساتید دانشگاه حق زندگی در این مملکت را ندارن و باید فرقون سوار شن . همه نخبه ها باید برن تا شما بیدار شید ؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      13 0
      مثلا این چند سال که خودرو وارد نشده چه پیشرفتی صنعت خود روی ما کرده همش پس رفت کردیم
    • حامد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 0
      این اقامیرسلیم تنهاچیزی که میفهمه این هست که چطوری مردم ایران بدبخت باشن البته بخاطرمنافع شخصی خودش.دراین موضوع بایدرهبرورودکنه تااینایی که بخاطرمنافع خودشون مقاومت میکنن ساکت بشن
    • Ali IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 0
      سالهاست این اقا مزاحم ورود بدون تعرفه خودرو شده چون خودش از مدیران بیشتر خودرو سازان است. خودرو ۳۰ میلیونی رو ۲۰۰ میلیون به مردم میچپانند . هر بار هم از واردات سخن میان میاد سایپا و ایران خودرو سریع اعلام میکنند اگر وارد کنید ما ۲۰ هزار نیروی مازاد داریم که دولتها را بترسانند از بیکاری و عقب نشینی کنند . اگر خودرو وارد شد و مردم هنوز ۲۰۶ و پراید و تیبا خریدند یعنی خودرو سازی موفق بوده وگر نه محدود کردن مردم به خرید بی کیفیت خودرو که هنر نیست . الان هم اگر لازم باشه تک تک مقامات با سراتو . و دنا پلاس خریده میشوند و همواره ازاد سازی واردات ممنوع میشه
    • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      هرچی برای آقایان منافع داشته باشد از همون حمایت می‌کنند مثال اگر جزو واردکنندگان خودرو بودند ورود خودرو خارجی مغایر بااقتصادمقاومتی نبود
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      سلام .اینها حتی نمیتونن ی پیچ درست بپیچن چه به اینکه درست کنن ‌‌حالاصحبت از ساخت موتور میکنن واقعا مردم ایران چی فرض کردن؟
    • حامد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 1
      هیچکی نیست ازاینابپرسه شماهاکه دم ازاقتصادمقاومتی میزنین تواین چندسال چ کارخوبی انجام دادین.کیفیت خودروخوب بوده. قیمت خودروخوب بوده. سروقت خودروتحویل دادین آخه چکارکردین غیرازنابودی صنعت خودرو
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      این به مثابه قصاب هستند که اجازه ارزان شدن گوشت را نمی دهند چون سود حاصله از گرانی گوشت به جیب قصابان است والسلام مردم چه کسانی در تشخیص مصلحت هستند وای بر ما
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      از این میرسلیم بیزارم
    • DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      بی تدبیری دولتمردان ومسولان بیدادمیکنه مردم به ستوه آمدن از دست ضحاک
    • ناشناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      آفرین،،،اصلا باید این افراد را با کارخونه هاشون پرس کرد،من نمی دونم چرا همچی ادمهایی که دنبال مصالح خود هستند نه مصلحت یک کشور شیعی،باید بالا باشند،
    • فرحان پور IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      واقعا حرف دلم مردم را بیان کردید صنعت خودرو ما اگه می خواست درست بشه توی این چهل سال یه تکون می خورد اتفاقا بازار بسته بیشتر باعث در جا زدن صنعت خودرو میشود باید واردات خودرو انجام گیرد تا شاید صنعت خودرو یه تکون بخوره
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      واقعا جای بسی شگفتی است واردات خودرو باهدف تنظیم بازار خودرو میباشد
    • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 0
      جالب اینجاست که کسانی که مخالف شدید واردات خودرو و حامی خودروسازهای داخلی هستند، همگی بهترین خودروهای ژاپنی یا آلمانی سوار میشوند. یعنی خودشون رو لایق خودروهای خارجی روز دنیا میدونند و مردم بدبخت رو لایق همین خودروهای داخلی بی کیفیت
    • حسن اقا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      12 0
      افرین بر نویسنده این خبر
    • شریف باشید IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      بنظر این نماینده مصلحت اندیش بیشتر از اینا مظلم است و بیشتر نگران قیمت خودروی خود و فرزندان هستند آقا بفکر جواناني باشید که از سر نا امیدی فرار از این مملکت آرزویشان شده چون امثال شما منافع خود را به جوانان این خاک ترجیح میدهید خدایی برو توی خلوت خودت به اعمالت فکر کن ببین چه آرزوهایی را بباد دادی اگر بندگی خدا را قبول داشته باشی من تلنگری بهت زدم اگر گرفتی که بخود بیاد ...والاغير برو که جواب تو دست بریده آقا ابوالفضل بده که دستمان همچو او کوتاست ولی بهامان دستان سپردمت .....وسلام
    • یابری IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 7
      با این استدلال ضعیف هم می‌توان گفت نویسنده این مقاله یا خودش در واردات اتومبیل منفعت دارد ویا به سفارش واردکنندگان این مقاله را نوشته است با این کارنامه ای که از آقای میر سلیم نوشته اید ایشان باید مخالف باشد چون نفع مملکت را می‌بیند نه ایشان صاحب کارخانه اتومبیل دارد وفقط در تحقیقات دست دارد هر چند من ایشان را قبول ندارم ولی واقعا باید به عدالت تحلیل کنید که در مقاله فوق چنین دیده نمیشود
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 1
      تشخیص مصلحت را برای ایجاد بن بست و حمایت از تحقیر و کوچک کردن مردم ایران تشکیل و تقویت کرده اند و قانون دیگر در این کشور جایگاهی ندارد با مصلحت و نیازهای خودشان برای کشور تصمیم میگیرند
    • عباس باغبان RU ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      کاش گوش این افرادی که خودشونو به کری زدن کشیده میشد! دمتون گرم که حرف دل ملت رو زدین
    • ایرج IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      خدا قوت به جمهوری اسلامی رانت و با وانحصار و زدی وتحریم
    • حسین IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 1
      خوش بحال اونایی که میتونن وارد کنن کسی هم بهشون کار نداره تازه پولدارتر هم میشن بقیه هم که بخوان وارد کنن باید بمیرن اونایی که مثل من پول یه پراید دارن بایددق کنن بخاطر اینکه ببینن بالاخره ارزون میشه که بخرن یا بی وسیله کل پولشون از بین بره
    • سید IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      اقا به ولا بحث تعارض منافع مسئولین کمر مردم رو شکونده، اگر دولت اقای رئیسی واقعا میخواد موفق باشه باید در وهله اول دست افرادی مثل میرسلیم و امثالهم رو کوتاه کند و بازنشسته شان کند این مدیرانی که40 ساله در راس هستند و هیچی بلد نیستند جز خیانت به مردم
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      اره جریاناتی هست
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      منافع شخصی اجازه نمیده به مصالح مردم فکر بشه
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      مگه ما ملت چ گناهی کردیم .پراید ۱۰ م را ۱۵۰ م خرید شما را ب خدا یکم ب فکر ما مردم باشید
      • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        0 0
        والا اگه این آقایان تولیدات داخل رابه قیمت وبدون قرعه کشی مثل قبل به مردم می دادند بازم مردم تا اندازه ای راضی بودند ولی از هر دوطرف در حق مردم ظلم میکنند
    • رضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      آقای میرسلیم با این کارت نشان دادی به‌درد رئیس جمهورشدن نمی‌خورد خداراشکر خودت را نشان دادی
    • داود بهنیان IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      جریان مافیای خودروسازی نمی خواهد انحصار طلبی را از دست بدهد. آقایان در این سی چهل سال چه گلی به سر مردم زده اند؟
    • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 0
      خدا لعنت کنه ادمهای جاه طلب و دورو رو
    • ايراني IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 1
      احسنت
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      ی آزمایش ژنتیک از میرسلیم بگیرید ببینید ایرانی هست یا نه؟
      • لوئیس IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        0 0
        منظور؟؟؟
    • ایرانی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 0
      جیره خور مافیای خودرو مونتاژکن
    • عاشق ایران IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      واقعا جای بسی خجالت هست اگر دزدی در اسلام دزدی کرد دستش قطع می کنن ولی ایشون زندگی‌ها خراب کردند باید چیکارش کنن لطف کنید جواب من و مردم مظلوم ایران را بدهید
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      10 0
      درود بر شما دقیقا موافقم ۴۳ سال حمایت از خودروهای داخلی باز تاب خوبی نداشته وما شاهد خودروهای بی کیفیت و گران در ایران هستیم به امید واردات خودروهایی با کیفیت در ایران باشیم.
    • خسروجردی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      همه جامافیا هست
    • سید IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      من پارس مدل 1400 خریدم 4800 کیلومتر بیشتر کار نکرده، هفته قبل کاتالیست عوض کردم و امروز ماشین رو مجدد بردم نمایندگی و بهم گفتن جعبه فرمان خورد کرده، خدا این درد رو به کی بگیم؟ خودرو صفر همش تعمیرگاه و نمایندگی باشه؟ اونم خودروی با تکنولوژی 20 سال قبل!!! بجای ارتقای قطعه با خرابی قطعه مواجهیم. بعد گفته میشه حمایت از تولید داخل، چرا یه بار گفته نمیشه حمایت از مصرف کننده داخلی؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      میرسلیم قرار نیست بمیره
    • عاشق ایران IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 0
      اگر کسی دزدی کرد در اسلام باید دستش قطع شود تا رس عبرت بشه کسی دیگه دزدی نکنه ولی افرادی هستن با رانت نگران کردن جیب مردم را شیک و مجلسی میزنن وهر روز مثل اژدهای چند سر میشن لطفا به داد مردم مظلوم ایران برسید
    • مهدی US ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      بله دیگه با این کار اینا میخوان ماشینای داخلی رو با هر قیمتی که میخوان به مردم قالب کنن من پولی رو که میخوام واسه ماشین بی کیفیت ایرانخودرو یا سایپا بدم به جاش میتونم وقتی ماشین خارجی آزاد بشه ماشین کیفیت دار سوار شم اونهایم که مخالف آزاد شدن ماشین خارجه تو بازارن فقط فقط دارن به جیب خودشون فکر میکنن چون با ورود ماشین خارجی به بازار ماشین های داخلی چون کیفیتی ندارن و قیمتشونم نصبت به کیفیتشون کسی سمت ماشینای داخلی نمیره پس اونها مجبور میشن قیمت ماشینهای داخلی رو کمترش کنن تا به فروش بره انصافا هم ماشینای داخلی خیلی گرون شده کسی هم نیست مدیریت کنه کلا تازه میگن قیمتشم کمه باید گرون بشه به نظر من دولت باید برای هر ایرانی که گواهینامه داره یک سمیه ماشین آزاد بزاره که حق هر ایرانیه که از سمیه آزادش بتونه استفاده کنه
    • محمد نیک ایین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      11 0
      یکی از یکی بیسواد تر و نفهم تر آخه تا کجا تا کی این صنعت ورشکسته و درب و داغون و میخواین بمردم تحمیل کنید ...
      • محمدم IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        2 0
        آهای !!!!!مسؤولین!!گوشتونو وا کنین، پنبه ها رودر بیارین اینا صحبتهای عادی نیست، فریاد غضبناک ملته،که احساس میکن مدیران کر و کور و لالند، وقتشه که به مردم نزدیک بشین، نه پول و ثروت و قدرت،
    • قاسم IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      سلام دیگه اینطوری هاست دیگه باید بسوزیم و بسازیم با این وضعیت شیر تو شیر اقتصاد مملکت از وقتی یارانه ها وضع شده ، چندصد درصد تورم داشتیم؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      میر سلیم بیشتر به یک شیطان شباهت داره هم از ظاهر هم از عملکرد ولی کاش میدونست یه روزی همه رو پس میده و راهی گورستان سیاهش میشه .
    • محمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      اخخ گفتی اصلا از چهره مشخصه چیکاره اینقدر به مردم ظلم میکنن چقدر باید کار کرد تا یه پراید 120تومن بخری با ماهی چهار تومن که هر سه ماه باز گرون میشه تازه کار کرده
    • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      یکی نیست بگه آدم با فهم ارز برای واردات خودرو ندارید،ولی برای واردات کود انسانی و سنگ پا دارید،خریت هم اندازه دارد،تا کی باید عامل تحقیر ایرانی باشید،پراید حلبی این عامل قتاله طی چهار الی پنج سال از ۷ میلیون تومان به ۱۵۰ میایون تومان رسیده،ونو آوری وپاسخ به بازار عرضه و تقاضا هم که ندارید خودرو خارجی هم که سر به فلک کشیده پس خفقان بگیرید وپیش از این باعث آشفتگی اوضاع وخیم مردم مظلوم ایران نشوید.
    • سیدمحسن IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      والله مردم گرفتارچنین فسیل‌های هستن که بعد43سال پدرمردم درآوردن، هنوزهم ول‌کن نیستن، آخه باانتخاب میرسلیم وامثالهم چه خاکی بایدتوسرمردم بریزندکه نریختن، عزل این اشخاص باکرام الکاتبین است، مگرحضرت ملک الموت گلوی آنهارابفشارد ومردم رانجات بدهد.
    • جلال IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      احسنت به نماینده محترم مجلس و لعنت بر دشمنان ملت عزیز ایران
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      این چپاول گران فقط به فکر غارت اند اشغال دو میلونی رابه مردم میچپونند 150 میلون همه شان دستشان تو یک کوزه است
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      بسیاری از ارگان‌ها و افراد از خودروسازان نفع و سود می‌برند پس مخالف واردات و... هستند حتی به قیمت نابودی جان و مال مردم و حکم مفسد فی الارض دارند اونهم در بدنه نظام، این در شأن جمهوری اسلامی نیست نه خودروی خارجی سوار شدن، شما مثل بلاد کفر خودروی داخلی با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهید لعنت بر کسیکه کالای خارجی رو به کالای تولید داخل ترجیح بدهد
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      چنانچه حجم پولی که به خودرو سازها تزریق شده و حمایتهایی که شده... تو بانک گذاشته بشه از محل سودش حقوق کارکنان خودشون و قطعه سازهای مرتبط تا بازنشستگی احتمالا تامین بشه
    • 0061693502 IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      سلام بنده هم حس میکنم تشخیص مصلحت حاضر نیست به مصلحت واردات خودرو را ازاد کند تا مردم ما هم پول هنگفت برای سوار شدن بر خودروهای اشغال داخلی و چینی و همچنین 10برابر قیمت خریدن به جیب مافیا می رود
    • علی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      اقای میرسلیم کارخانه موتور تو شمال چه بروزش داوردی شما اگه کار بلد بودی تولید موتور انجام میدادی که الان چهل ملیون نشه صنعت خودرو را چهار تا مثل جناب عالی به این رور دراوردن خودرو هم وادراتش باید ازاد بشه که شما تو اب گل الود ماهی نگیرید هر روز یک بازی برای گرانی درست میکنید کلیه مدیران خودرو هم باید عوض بشن
    • بنده خدا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 0
      با سلام و عرض ادب ، نویسنده مقاله حرف دل مردم را انعکاس داده است ، من خود جوانی 40ساله نسل انقلاب هستم که سالها با پس انداز با توجه به 23 بار شرکت، از سال 99تا کنون هنوز موفق به برنده شدن در طرحهای فروش خودروهای داخلی نشده ام ، خودروسازان داخلی با قطره چکانی خودرو به بازار و انحصار ظلم بزرگی در حق مردم انجام می دهند، خبر تصویب واردات خودرو تاثیر بسزایی در کاهش قیمتها دارد من به عنوان یک عضو این جامعه از اعضای شورای نگهبان ، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست دارم تا با شفافیت کامل نسبت به مخالفت خود و پشتیبانی کامل خود از انحصار خودروسازان داخلی توضیحات لازم را به مردم بدهند.
    • حمید IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      دمت گرم با این مقالت .زدی به خال
    • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      درود بر نمایندگان مجلس.. فقط واردات خودرو میتونه چاره ساز باشه...
    • عباس IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      برای سود بیشتر خودشون نظر نمایندگان مردم رو به تخمشون هم نمیگیرن ،آقای رئیسی هم نماینده مردم هست چرا دخالت نمیکنه
    • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 0
      اینا چی میخان از جون مردم
    • نیما IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      آقای میرسلیم واقعا ننگت باد بخدا همیشه شما را آدم صریح الگفتار و انسان وطن دوست و کارآمد می‌پنداشتم. واقعا اگر این گزارش در مورد شما صادق باشد واقعا لعنت خدا و رسولش بر تو باد خداوند امثال شما را هر لحظه لعنت کند که بخاطر منافع شخصی چه بلایی سر کشور آورده و جلوگیری از پیشرفت مملکت میکنید واقعا بسیاری از امثال شما با مغز فسیل چنگ انداخته به بدنه حاکمیت با هزار ترفند و نیرنگ در حال چاپیدن اموال و جلوگیری از ارتقاع صنعت و تکنولوژی میکنید.
    • شهنام IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      احسنت بر شما
    • DE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      خدا لعنت کنه مخالفین واردات رو
    • حسین DE ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 1
      ممنون از اینکه حرف دل مردم رو واضح گفتی دستشون رو شد پول پرستا ی...
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 8
      درود بر میرسلیم وهمفکران ایشان که دوستدار انقلاب ومردم محروم ایران است وپیرو واقعی رهبر معظم انقلاب وطرح انقلابی اقتصاد مقاومتی ایشان ومدافع خون شهیدان وراه امام خمینی ره چرا که انقلاب مستضعفین کردند ولی فایده اش مستکبران بردند مثلا سود این مصوبه فقط سرمایه دار های خارج نشین که دلار ها از کشور خارج کردند وحالا باواردات می خواهند ثروتشان صد برابر کنند وخریداران داخل هم فقط رانتی های سرمایه دار وپولدار ها وآقازاده های آنها هستند که توان خرید خودروهای لوکس شاسی بلند لاکچری دارند وخلاصه ۹۰در صد مردم بیچاره ار این سود این مصوبه محروم خواهند بود
    • حسن دزد تهران جاکش حرامزاده IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      18 0
      معلومه که کیت مخالف ورود خودرو به بازار هستند . چون میلیاردها تومان که بناحق از جیب ملت بدبخت و قلاکت زده ایران در می اورند قطع خواهد شد . من خودم در یکی از صنایع کشور مدیر میانی هستم با 28 سال سابقه کار .مطمئن باشید حمایت از تولید داخل و این چیزها همش حرف مفته . اگر خودرور ایران ا به صد برابر این قیمت هم بفروشند نه یه ریال به کیفیتش اضافه خواهد شد نه یک رسال سود نصیب سهامدارن شرکتهای خود رو سازی خواهد شد . هم مدیران بی کفایت دارد و هم دزدی و فساد بیداد م یکند در این صنایع عده ای هم در مجلس و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص منافع بی حد ی دارند پس هیچکا نم یگذارند خودرو با کیفیت و به قیمت مناسب وارد کشور شود . این در حالی است که خودرو بی کیفیت داخل با تقریبا 4 برابر مصرف سوخت استاندارد . یعنی 4 برابر هزینه = 4 برابر سوخت منابع ملی = 4 برابر یارانه دولت = 4 برابر آلودگی هوا = 4 برابر انواع بیماری در سطح ملی = 4 برابر هزینه دارو = ...... اما مطمئن باشید برای کسی مهم نیست
    • عبدالرضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      قابل توجه میر سلیم تا دیر نشده از این بازی خطر ناک برو کنار.
    • رضوانه IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      حق دارن مخالفت کنن تا آشغال هایی مثل پراید با قیمت ۳۰۰میلیون بفروشن مردم مجبور بشن بخرن ایران وقتی نمیتونه یه خودرو درست و حسابی بزنه این کارخونه هارو جمع کنه اصلا صنعت خودرو سازی جمع کنن
    • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      کسانی مخالف واردات خودرو اند همه منافع شخصی دارند مصلحت 60میلیون ایران هیچ درتشخیص؟
    • افشین IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      هر کسی خودرو وطنی داره میدونه مهمترین قطعات خودروهای ملی!!!چینی و ترکی و خارجیه برای نمونه خودرو ملی سمند بدنه ها رو با چندین برابر قیمت دادن خارج از کشور مهندسان المانی طراحی کردن قالب ها رو کره جنوبی ساخته با پرس های ساخت فرانسه بدنه ساخته میشه و با ربات های فرانسوی مونتاژ میشه و روی پلاتفرمی که از فرانسه خریدن نصب میکنن و میگن خود و ملی ساخت داخل اینها میخوان به کی دروغ بگن یه سفره نان اور و بی رقیب به اسم خودرو سازی تو کشور انداختن و کارشون شده انداختن خودرو ۳۰ ساله پر مصرف و پر خرج با چندین برابر قیمت واقعا مدیران این شرکتها رو باید به نام سلطان انداختن خودرو و گرانفروشی و در رابطه با بعضی تولیدات به جرم قتل عمد زندانی کرد تا پاسخگو این خیانت به مردم باشن اقای میر سلیم و دیگر اقایان که منافعی در این کار دارن مدافع منافع خودشون و اطرافیان و اقوامشون هستن که هر کدومشون هم به صورت هرمی کس و کاری یا معرفی دارن و اینه که شده مافیای خودرو در ایران کاش این صنعت رو از صفر ولی با مدیران کاربلد و متخصص و دلسوز شروع کنن و بگذار ن بخش خصوصی بدون سنگ اندازی اقایان این کار رو انجام بدن
    • احسان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      من در عجبم که آدم خاعن به ملت چرا در جایی مثل تشخیص مصلحت نظام باید باشه
    • محمود IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      اگر خورو وارد بشه بدون دلیل نمیتوانند از شهریور تا اول مهر سی میلیون گران کنند.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      بخدا فقط صحبت پول مفتیه که از جیب مردم میکنند.بقیش بهونس.
    • عبدالرضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      با این همه سمت چه گلی به سر صنعت خودرو کشور زدی
    • سامان IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      اینها از خودرو و بازار آشفته چه میدانند آیا تاریخ انقضای این افراد که باعث آشفتگی جامعه شده. نرسیده . این مخالفت وادار کردن مردم بخرید ارابه مرگ و خودروهای بی کیفیت میشود
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      خب معلومه مخالف منافعش تو خطر افتاده این قاتل مردم ایران مردمی که خودروی بی کیفیت سوار میشن،،اگه مردم ایران متحد بشن و لگنای اینارو نخرن دیگه جرأت نمیکنه برای کیفیت ملشینی که مردم سوار میشن نظر بده ،،اینو باید ردیابی کرد و کشتش اگه همین مردم ایران همچین مدیرانی رو که مخالف ارتقاء زندگی مردم هستنو بکشن دیگه مدیر دزد و مافیا تو ایران نمیمون
    • ق ک IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      ولا آقایون باید. مخالفت کنن چون خودرو وارد بشه. خودرو های بی کیفیت. به کی بفرشون
    • عبدالرضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 1
      از رئیس جمهور محبوب میخواهم این کارشکنا رو بزن کنار.
    • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      18 0
      افرادهای خائن همه جا هستند .دم از اسلام می زنند ولی ریشه به تیشه اسلام می زنند .با این کار تمام جوانان را از اسلام بد بین کردند .
    • شهریار پوراحمدی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      اگر این باباکه یکی ازمقصرین اجحاف خودروسازهای کشور به کلاه موافق واردات یادمه مسلمه اولاخودش ازپورسانتهایی که بابت این حمایت دریافت میکندمحروم خواهدشدثانیاخودروسازهاباازدست دادن بازارانحصاری دیگرقادرنخواهندبودهرلگنی رابه اسم خودرو به ملت غالب کرده پولهای کلان هم قیمت بنز وبی ام دبلیو ازملت بگیرند که بازهم همان پورسانت حاجی حذف خواهدشد . نتیجه اینکه درکشورچنان است که گرگی چوپان گله شده
    • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      الله وکیلی یک کله پلوس 207 فرانسوی وارد کن نمی خواد ماشین خارجی بیاری بس که پول قطعه اشغال دادم
    • جوان بیکار IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      اینها به فکر اقتصاد نیستند به فکر رانت و رشوه هستند خجالت هم نمی کشند
    • GB ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 0
      کسانی که با واردات خودرو مخالفت میکنند تاریخ ازانان بعنوان رانت خوار وغیره یادخواهد کرد وکاری میکنید که روی شاهان گذشته راسفید میکنید چه کاریه برای منافع خودتان یک کشور پهناور رااسیر گرفته اید کجای اینکار انقلابی واسلامی است فقط به مردم ظلم میکنید
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      میکروفون‌‌جلو‌رویت‌‌ساخت‌کجاست
    • ساسان IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      لطفا مصرف سوخت ماشین های تولید داخل رو هم در نظر بگیرین که چقدر صرف دارند مابه التفاوت سوخت رو با ماشین های کم مصرف خارجی حساب کنید خدا تومان میشه . خدا لعنت کند میرسیلم و امثالهم
    • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 0
      باید هم مخالف باشه اگه واردات خودرو آزاد بشه اینهمه دزدی ورانت رو از کجا بیارن بخورن
    • مجید IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      با سلام آقای میر سلیم شما از چند نقطه در خودروسازی خودروهای بنجل منتفع میشوید شما اصلا در جایگاهی نیستید که بر روی این صندلی تکیه کنید شما مردم را در انحصار خود گرفته و ارابه های مرگ را روانه بازار میکنید نمی دانم کسی نیست این دلالها رو محاکمه کند که در خون بسیاری از مردم این سرزمین دست دارید
    • Akbary IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      12 0
      باید مخالف باشه چون منافع خودش درخطره کشورهای دیگه بهترین ماشینو نصف قیم ایران خکدرو باشرایط عالی میدن این اقایون بیکار میشن ملت کیه
    • 1286666864 IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      مشکل فقط رانت خوران است
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      بخدا به فکر جوانها باشید بخا طر فکر واندیشه یک فرد زندگی بقیه مردم تلخ نکنید
    • رئوفی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      25 0
      درود بر آقای دکتر همتی،تعارض منافع پدر مملکت و ملت را در آورده،در خودرو سازان که اوج فاجعه و باج خواهی صنعت خودرو ورشکسته از دولت و ملت بیچاره،امیدوارم دولت و مجلس فعلی پاسخ دندانشکنی به زیاده خواهی آنها داده و با واردات خودرو از قتل عام ملت در تصادفات جاده ای به دلیل نبود ایمنی و کیفیت لازم در خودروهای داخلی را پایان دهند‌
    • محمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      38 0
      خدایا به حق امام حسین ع ریشه ی ظالمو بکن آخه بی انصاف این قیمت فعلی خودروهای خارجی مثل اینه که ما داریم خودرو رو با دلار ۱۷۰ هزار تومان میخریم
    • سیدمهدی موسوی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      67 0
      با سلام با واردات خودروهای خارجی، که از نظر قیمتی همتراز با قیمت عمده محصولات ایران خودرو و سایپا باشد، در واقع رقیب برای این دو احتکار کننده بازار به وجود می اید؛ در نتیجه در ابتدا بازار این دو شرکت افت می‌کند و بر سر یک دوراهی قرار میگیرد که اولا کیفیت و کمیت محصولات خود را افزایش دهد تا در رقابت باقی بماند که مستلزم آن خصوصی سازی این دو شرکت به معنای واقعی کلمه است، یعنی نباید مدیران دولتی داشته باشند! دوم افول این دو شرکت بزرگ و تولد شرکت های خصوصی تولید کننده خودرو. در نهایت با این عمل صنعت خودرو کشور با چالش رو به رو میشود که به نفع ملت و دولت است، زیرا کیفیت محصولات ارتقا می یابد. حالا این میان عده ای که در فضای فساد آلود و رانت دولتی قبایی برای خودشان دوخته اند متضرر می‌شوند که مهم نیست! نکته مهم در آزادسازی واردات خودرو این است که خودروی لوکس با تعرفه گمرکی بسیار بالا بیاید اما خودروهای رنج قیمت یکصد تا سیصد میلیون تومانی به نرخ روز بدون تعرفه وارد شود. به امید اصلاح امور مملکت و از بین رفتن فساد حاکمیتی در ایران عزیز و سربلندمان
    • حامد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 0
      میر سلیم شما چرا؟
    • پیمان کاردان IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      حرف دل مردم را زدیدچرا مردم باید ماشین های بنجل و ارابه مرگ سوار شوند؟مردم ما شایسته بهترین ها هستند.
    • علی مهرابی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      احسنت ب نویسنده این مطلب ی مشت زورگو ک منافع اشون در خطره واقعاا چقدر بیشرمانه باز هم میخان جیب هاشون رو بیشتر پر کنن. لا مصبا خندق ام بود دیگ لبریز شده بود. بزارید مردم ماشین خوب سوار شن.
    • فریدون IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      انحصار و رانت تزریق تدریجی سم در بدنه هر صنعت است و متاسفانه در چند دهه انحصار و رانت باعث نابودی صنعت خودرو شده و باعث خسارت مالی وجانی و اجتماعی وسیعی به کشور شده
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      آقای مهندس میرسلیم برادرگرامی چرامانع واردات اتوموبیلهای خارجی میشویدکه اگراین موردعملی گردد هم یک رقابت سالم اتفاق می افتدکه شاید ! شاید کمی کیفیت تولیدات داخلی بهترشده وکمی قیمت های اجهافی تولیدداخل ارزانترگردد
    • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      متاسفیم برات میرسلیم
    • خدا را شکر میر سلیم رئیس جمهور نشد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      خدا راشکر‌میرسلیم رئیس جمهور نشد
    • حمید IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      راست میگه یک پراید 20ملیونی ده برابر باید بخریم حتما منافع داره این آقا بزارین دولت کارشون بکنه
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      سلام تومملکت پراید باید بشه ۲۰میلیون ۱۲۰میلیونش اضافه هست انشاالله آقای آیت الله رییسی یه کاری می کنه پناه بر خدا رای دادیم به قهرمان تاریخ
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      متاسفم
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      صددرصد مخالف اند اخه براید یاسمند یاپژو‌ شما به اینها میگین ماشینن دولت باید واردات ماشین ازاد ومردم ازدست این ازخدابی خبرها خلاص شن
    • ایران IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      متاسفم برای جناب میرسلیم تا الان فکر میکردم ایشان بی غرض سخن میگن
    • هم وطن US ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      بیجارمون کردن والا من کوییک صفر دارم اثلن کیفیت نداره حیف صدو خورده ایی پول
    • آرش IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      وادرات خودرو در این شرایط کشور مثل این میمونه که ما یه دیگ آش داریم می‌خواهیم بپزه و بخوریم همه چیز هست تو این آش و آشی خوشمزه ميشه، ولی شعله حرارتی نداریم که بخواهيم زیر این دیگ بزاریم تا آش ما پخته شه.
    • ناشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      مرگ بر مخالف خائن که منافع خودش را به ملتی ترجیح میده
    • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      سلام بابا این خیمه شب بازی را جمعش کنید دیگه در سال ۱۴۰۰ این اصطلاح جوانان خلاق وفعال کشور همش شعاری است خود این آقاا هم میدونه مردم که از پشت کوه نیامده اند .تورا بخدا دست بردارید
    • تمان IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خداوکیلی اگر به نفع مردم فکر میکنن چرا پراید چلقوز ۱۴۰ ملونه درحالی که خودم توعراق پسر دایم پرایدو گرفته ۴۵ملیون خشک
    • یحیی نجمی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      اینکه خودرو وارد نشود بازار ایران یک بازار بسته است هرچه می‌خواهند به هر قیمتی به خورد مردم می دهند و هیچگونه رقابتی نسبت به جهان وجود ندارد . و مردم را استثمار کرده اند یک وسیله ۵ واحدی را به ۱۲ یا بیشتر واحد می فروشند
    • شبنم IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خدایا خیابانها و جاده های مملکت ما ایران رو از وجود خودروهای آشغال داخلی پاک و ایمن کن أمین
    • امیرحسین IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      واردات خودو باز کنید مردم خودرو با کیفیت ک ارزان میخوان نه خودرو بی کیفیت و گران. مردم ایران موافق طرح واردات خودرو هستند زودتر ازاد کنید مردم ایران با طرح ازاد سازی موافق هستن و نیاز به خودرو با کیفیت و ارزان هستن
    • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      شما که جلوی واردات رو مگیریدپس پراید وهم ۴میلیون بفروشین
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      وقتی قانون تضاد منافع کشوری فقط ۱ خط باشه از این اتفاقات زیاد میوفته تازه این حتی نوک قله یخ ام نیست
    • سلام IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      عالی بود
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      اگر میر سیکیم چنین نظری درمورد واردات خودرو بده وای بر ما جواب کاراشونو بزودی خواهند داد میر سیکیم نمونه ای از این افکار است
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      ما مردم از آقای رئیس جمهور عزیز میخوایم که جلوی این ادمهای پست که میخوان جلوی پیشرفت کشور رو بگیرن با این اظهار نظر بیخوانه که دارن بگیرن دیدن منفعت خودشان داره از دست میره حالا مخالفت میککند
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خودروی خود آقای مخالف چیه میدونید
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      ببینید الان اگر واردات آزاد بشه قیمت بازار با کارخانه یکی میشه پس کسی صررنمیکنه عیر یمشت مفت خور و دلال که بهشون رانت خوار ومافیا میگن خوب چون مردم ارزون می‌خرن و کارخانه هم که پول الان رو آنموقع هم میگیریه،تکلیف این یمشت آدم بد که مشخص ه اما میمونه دولت که الان باید نشون بده طرفه کیه وما مدیریتش رو ببینیم وبفهمیم ایا یک ملت رو میشه به یمشت رانت خوار که از قیمت بالای بازار وقرعه کشی و این داستانا سود میبرن ترجیح داد با عملکرد هرکس اون قابل تحلیل خواهد شد
    • بویراحمد یاسوج. IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      درود بر قلم نویسنده.حرف حق را زدی .ما مردم عادی زورمان فقط در نوشتن این پیام هست و گرنه دستمان به جایی بند نیست.خدا رو شکر که میرسلیم رئیس جمهور نشد و گرنه با این پستهایی که دارد پراید الان یک میلیارد بود و بدتر از آن اینکه این آقا الان عضو مصلحت نظام هست.کدام مصلحت مد نظر ایشان هست.مصلحت خودش یا مردم.این همان تضاد یا تناقض منافع هست که باید جلویش گرفته شود اگر مجلس و رئیس جمهور زورش نرسد نهاد رهبری و اطلاعات سپاه ورود کند و جلوی این دلالان را بگیرد برای رضای خدا و خلق خدا
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خدایا ما چه گناهی کردیم که تو ایران بدنیا آمدیم بابا ما ماشین خارجی دوست داریم سوار شویم آخه یکی مثل میر سلیم چکاره هست کاری مکنند آدم از اصل نظام هم دور بشه
    • ع الف IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      با این مقاله کاملأ موافقم، اصولأ اگر کسی می‌خواهد کالایی تولید کند باید دربازار جهانی هم ازنظر کیفیت وهم ازنظر قیمت قابل رقابت با برند های معروف دنیا باشد. اینکه چند هزار کارگر وچند کارخانه شترگاوپلنگ را بابستن درب ورودی کشور مختار کنیم که هرآشغالی را به چند برابر قیمت پیش فروش کنند. عین خیانت وسرقت وظلم است. اصلا کارخانه ای که نمی‌توانند با تولیدات دنیا رقابت کند درش را ببندند.مگر مردم ما چه گناهی کرده اند.؟ لا اقل برای تعدیل کمی درقیمت واحتمال تحول در کیفیت بگذارید تعدادی خودروی خارجی با موتور کوچک وسوخت کم وقیمت ارزان برای طبقات فقیر وبی صاحب وارد کشور کنید. خودروهایی که طبقات پایین سوار می‌شوند. البته بنده موافق آزادی واردات کامل هرخودرو هستم. قرار نیست یک بچه عقب مانده را چهل سال بفرستی به مدرسه ابتدایی شاید دکتر شود. بابا جان خودرو توی دنیا روی دست بهترین کارخانه مانده. دارند دم قسط بدون سود واگذار می‌کنند. بیایید به مردم مظلوم ایران رحم کنید.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 1
      ما ملت ایران از اقای رئیس جمهور و از مقام رهبری میخواهیم که خودشان اقدام کنند میزان خواست و نظر مردمه نه عده ای مدیر فرصت طلب و خود رای که فقط به فکر منافع خودشانند فقط تنها شخصی که میتواند شر این عده را از سر مردم بردارد و به فکر مردم و ملتش باشد مقام معظم رهبریست که دستورات لازم را صادر کنند والسلام
    • رضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 1
      اقای رییسی کجاست که میرسلیم امثال اونوناک اوت کنه
    • مصطفی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      اگه خودرو خارجی دست سوم هم بیاد شرف داره ب تولیدات ایرانخودرو سایپا هم ک دیگه مال این حرفها نیست
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      سلام از مافیای عزیز تو هر لباسی که هستید خواهشمندیم تورو به جون بچه هاتون اقا زاده هاتون بذارید یکم قیمت ماشینا پایین بیاد. تشکر فراوان
    • علی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      غلط کرد صحبت کرد که هر غلطی میخواهند بکنند وهر اشغالی تولید کنند و6برابر قیمت واقعی به مردم بدهند
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      خواهشن واردات خودرو را آزاد کنید
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      ماشین این بابا چیه بابا آزاد کنید این واردات خودرو را چرا ملت ای آن نباید سوار خودروهای لوکس بش گناهشون چیه
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      محاله واردات خودرو آزاد بشه میگی نه نگاه کن
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      البته حرف درستی ولی درست آن است که دست از جنگ با دنیا برداریم شاید که پیشرفت کردیم اینکه هر بلایی سر دو شرکت خودرو ساز بیاوریم و در آخر بگوییم باید رقابتی شود هپکو رو ببینید هیچی ازش نمونده باید با دنیا رقابت کنیم با استراتژی اقتصادی و فراهم کردن رفاه مردم ، نه رسیدن به ایدئولوژیها . با مقاومت وارونه که هم حمایت مردم نباشد وهم ...
    • حامد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      امیدوار ادمایی که با کار شکنیهاشون باعث ضربه به اقتصاد این کشور میزنن هرچه زودتر از پستهاشون کنار گذاشته بشن
    • محمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      عزیز من با لجبازی صنعت خودرو سازی پیشرفت نمیکنه، ب تمام مقدسات قسم که خودرو سازی ما فقط باید تبدیل ب احسن بشه وبجای خودرو باید صنعت فرقون سازی را پیشه کند،.وقتی که ی چیزی نمیشه نمیشه، با وارد نکر دن فقط طلم ب مردم میشه، الان ماشین‌ها و کامیونهای داخل کشور برای 60 سال پیشه، انصاف وجدان چیز خوبیه
    • مرتضوی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      بعد۴۳سال حمایت احمقانه از صنایع خودروسازی به نام خودکفایی نتیجه شده خودرپراید اونهم به قیمت ۱۵۰ملیون تومن یعنی ۵سال حقوق یک کارگر واقعا شرم آوربازم به اسم دفاع از تولید داخلی مخالف ورود ماشین خارجی هستند البته مخالفین بهترین خودروهای خارجی زیرپاشونه دغددغده مخالفین تولیدنیست رانت ومنافع شخصیه خدا مردم ایران رآ از شر منافقین نجات بده امین
    • احمدی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      اونهایی که نمی خوهند خودرو وارد بشه یا بابا شون دلال هست یا از سایپا وایران خودرو می خورند مرگ بر کسانی که حق مردم را می خورند
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      قرار نیس خودروساز موافق باشه
    • مسعود IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      متاسفانه کار از این حرفها گذشته آدمهایی در بدنه نظام نفوذ و رخنه کرده‌اند که به یقین می‌توان گفت بیشتر از منافقین به کشور ضربه میزنن چه بسا اهداف اسرائیل و آمریکا را به سادگی و کمترین هزینه عملی میکنن.
    • مهدی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خدا لعنت کنه کسایی که با آسایش و رفاه مردم مخالفن طبق اعلام خودشون سالی حداقل دو ملیون نیاز خودرویی کشوره برای ثبات بازار ، خودرو سازهای داخلی خودشونم بکشن هفتصد هزار تولید میکنن ناراحتم هستن کسری خودرو وارد شه بعد میگن مردم اعتمادشون رو از دست دادن...
    • شهروند IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      بله برا اینکه خوب داره آشغالاشو با پول هنگفت تو پاچه مردم می کنه،آقای رییسی اگه مرد باشه جلو این دزدا رو میگیره
    • حسین IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      بیشرفی هست مخالفت با واردات تقلام و لوازم مورد نیاز مردم
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      اگر نظر مردم مهم باشد باید واردات خودرو ازاد گردد تا رقابت شکل بگیرد اقتصاد رونق پیدا کند این اقایون مخالف توضیح بدهند به مردم این دو شرکت چه ترقی کرده اند جز خون مردم مکیدن بی خودی از شرکتی که مدام زیان ده هستند حمایت نکنید هزار برابر خودرو گران کرده اند هنوز هم می گن زیان ده هستند
    • عسکر IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      این همه اجناس قاچاق از اول انقلاب تا الان وارد شد و می شود و خواهد شد .واردات خودرو برای یک سال که بتواند خودرو سازان ایرانی را برای چپاول های بی حد اندازه مانع شود به نظر بنده اشکالی نخواهد داشت و برای ایجاد رقابت چاره ای جز واردات خودرو های خارجی نیست وقتی تمام قطعات خودرو در داخل تولید می شود و در زمان ارزش گزاری با نرخ دلار محاسبه میشود چه فرقی میکند واردات خودرو با تولید خودرو داخلی تنها چیزی که تفاوت آن است بیکاری پرسنل خودرو ساز است که کسی مانع فعالیت آنها نیست آنها شش ماه توان خود را بکار بگیرند و خودرو در حد کیفیت خارجی تحویل مردم بدهند تا پراید این خودرو آدم خوار و دیگر خودرو های بی کیفیت که در لحظه خرید پر از عیب و نواقص است از صحنه روزگار محو شوند .
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      مگر یک انسان چقدر طاقت دارد که چندین پست داشته باشد ،برای همین است که کارها نیمه تمام ورانت بازی میشود ،بعدم ملت ارزانی میخواهن پس واردات باید آزاد باشد ،نمونه برنج چرا واردات آزاد نمیشود ،
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      یک درخواست از سازمان بازرسی ،مگر نباید اشخاص یک شغل داشته باشند ،یک کارمند ،هم زمان ،طبق قانون نمی‌تواند دوجا باشد ، چطور الان خیلی ها بیکارن ولی بعضی ها چند شغله ،حتما رسیدگی شود ،
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      پراید ۲۰تومان پژو پارس ۳۶ باشه قیمتش من میگم واردات را باز نکنن اخه میدونم چه خبره من ماشین ۲۰۱۴ النترا قسطی خریدم ۱۳۰ تمام شده،حالا پراید شده صدو پنجاه به ریس ایران خودرو بگو خودت سوار شو ملت دل داره سوار شه حال کنه کم خوردین بسه واردات ازاد بشه بهتره
    • علی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      سلام نظر من اینکه خودرو وارد کنند تا دو شرکت سایپا وایرانخودرو کیفیت ماشینها شون بالا ببرند وچرا واردات چیزهای دیگر جلوش نمیکنند فقط مشکلشان خودرو
    • بهمن IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      مرگ بر انگلیس
    • ارش IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      ماشین خارجی بیاد ایران خوبه ماشین های ایرانی کسی سوار نمیشه ولی بازم یو کارگر نمیتونه ماشین خارجی خوب بخره بنف پول داراست ن کارگر
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 1
      تو یه خونه اگر پدر خونه بی حساب و کتاب به بچش پول بده و ازش حساب نخواد اون بچه درست تربیت نمی شه و خروجی خوبی هم در اینده نداره درست مثل صنعت خودرو در کشور که حمایت های اشتباه و بی برنامه ازش می شه یه عده جوان تحصیل کرده تو این صنعت مشغولن که دلشون برای مردموشن می تپه ولی با سیاست های نادرست بعضی مدیران نه تنها دیده نمی شن بلکه متهم به بیسوادی هم می شن ان شاء ا... یه روز به نقطه ای برسیم که با افتخار خودرو با کیفیت داخلی سفارش بدیم
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      کدوم اقتصاد کدوم خودرو
    • حسین عسگری IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      مدیری که خودش خودرو میلیاردی سوار میشه مردمش براش مهم نیستن اون کسی که یک مشت خودرو اشغال ۲۰ سال پیش رو دارن به ما تحمیل میکنن انشالله که خدا جوابشون رو بده فقط ما که حب انتخاب نداریم باید لح بشیم هروز از این خاک بیشتر متنفر میشم چون که عدالت نداریم
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      بعد از سالها بلاخره یکی پیدا شد حرف دل مردمو زد درود به شرفت
    • 4623027۵2 IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      اقای میرسلیم فکرمردم باشید نه فکرخودتان قیامتی هم هست بترسید
    • محمد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      با سلام لطفاً آقای میرسلیم و دیگر مخالفان بفرمایید خودتان و خانواده تان چه خودرویی سوار می‌شوند؟ و اینکه راهکارشان برای خانواده هایی که با این قیمت ها حتی نمی توانند یک پراید بگیرند چیه؟ و به نظرم هزینه های سوخت بالای مصرفی کشور و تصادفات و لوازم مصرفی یدکی و ... را هم توی معادلات در نظر نگرفته اند
    • محمد فرجادپور IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      اگر واردات خودرو آزاد بشه جیب یه عده‌ای که فقط به نفع خودشون هست۰خالی میشه این گروه به فکر جیب خودشون هستند
    • حسین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      سلام خودروهای مونتاژی که با کیفیت مناسب به ایران آورده می شوند در کارخانجات ایران از کیفیت این خودروها کاسته می شود مگر ما خودرو داخلی هم داریم چرا نمی خواهید واقعیت را قبول کنید خودروهای ایرانی البته همشون مونتاژ هستند از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشند مردم راضی هستند به ورود خودرو های وارداتی با حرف یکی دونفر معلول الحال که نباید تسلیم شد اصلا ربطی به این ها ندارد مثال خودرو پراید که زمانی وارد شد کیفت آن را با پراید های الان برسی کنید کیفیت الان افتضاه است ما دو خودرو داریم ببینید واقعا چه کندی تولید کردند بس کنید
    • مهدی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 1
      بخدا بااین افکار افراطی که تو این مملکت هستن باعث نا امیدی مردم از زندگی دنیا و اخرت میشوند همین و بس ....
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      درود به شرفت هرکی این خبرو نوشته
    • Alireza IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 0
      سلام به نویسنده این متن احسنت میگم نمیدونم چرا هیچ قدرتی نیست که جلو این بی سوادها و مافیای خودرو ایستادگی کنه ما از رئیس جمهور محترم آقای رئیسی خواستار ورود به این جریان واردات خودرو هستیم ومیخوام جلو این سود جویان بایسته و ۸۰ میلیونو از دست این مافیای خودرو نجات بده
    • محمدرضا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      این حرف که میگن واردات رو آزاد نکنین بدرد کشوری مثل ایران نمیخوره تولید کننده وقتی رقابت براش نیست جنس آشغال تولید می‌کنه با قیمت خون پدرش میده به مردم بدبخت اگه قراره چند هزار نفر مثلا بیکار نشن ولی خون هشتاد میلیون انسان رو بکونن تو شیشه به بهانه خود کفایی چه فایده داره دیگه هیچ کس ماشین به درک تلویزیون یخچال لباسشویی و....نمیتونه بخره چه وضعیه بره مردم درست کردین گور بالای اون چند هزار نفر هشتاد میلیون انسان واجبن یا چند هزار نفر اونا هم مثل این مردم بدبخت برن دنبال کار دیگه ای وقتی نان هشتاد میلیون انسان و ببری تا بجاش چند هزار آدم نان بخورن بخدا اون نان اگه خدا پیغمبر قبول دارین حرامه حرام
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      مدیر عامل یک شرکت دولتی که سازنده آبگرمکن منبعی در شیراز بود می گفت اگر آبگرمکن ضایعاتی بفروشیم سودش بیشتر از آبگرمکن سالم است. چون آبگرمکن سالم شامل قیمت گذاری ارز ۷ هزار تومانی بود ولی اقلام ضایعاتی نبود.دلیل وضعیت اسفبارتولید خودرو، دولتی و انحصاری بودن است.
    • سجاد IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      با سلام اگر واردات ماشین آزاد بشود قیمت ماشینهای ایرانی شکسته می شود و گرنه قیمت پراید تا پایان سال به یک میلیارد تومان میرسد خواهشا به فکر مردم پابرهنه انقلابی باشید نه دزدان بیت المال
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 0
      افرین نویسنده متن.
    • امید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خدا لعنت کنه اون شخص که جلو واردات میگیره
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خدایا به کجا رسیدیم همه شدن متخصص با چرا مردم را درک نمی کنید واقعا منفعت شخصی خود را کنار بگذارید به فکر مروم باشید
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      بابا پدر مردم را در آوردین آخه کی می تونه هضم کنه پراید بااین قیمت هاخیلی ارزش داشته باشه 30 میلیون شرم بر مخالفین واردات خودرو
    • آریا نا IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      احسنت به نویسنده خون 80میلیون جمعیت را به شیشه گرفته اند که ایرانخودرو و سایپا برقرار باشد وما مردم هم محکوم بخرید ماشینهای بی کیفیت
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      واقعا با این قیمت دلار ماشین ارزون قیمت به دست مردم میرسه ،مشکل ما واردات نیست ،تحریم و‌نرخ دلاره که تو قیمت ماست هم‌تاثیر گذاره ،سال ۹۷ قیمت دلار ۱۳ تومن بود نه ۲۷ تومن
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      آقای میر سلیم با صرف صدها میلیارد تومان هزینه در شرکت دسا چه دستاوردی داشته است؟
    • CA ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      اگر برنامه و سیستم کار آمد وجود داشته باشه مصلحت دیگه چیه!؟...
    • ح IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      در اینکه هیچ یک از مدعیان بعلت منافع شخصی و حزبی و مهمتر از همه از نظر علمی توان اصلاح اقتصاد بیمار ایران را ندارند ولی باز خدا را شکر افرادی مثل میر سلیم سکاندار کشور نیستند
    • محمد مقدم IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      تاروزی که منافع یک عده خاص بر منافع ملی ارجح داشته باشد به هیچ عنوان اقتصاد پیشرفت نخواهد کرد ویک سری قوطی کبریت با نام مستعار اتومبیل با ده ها برابر قیمت واقعی با منت به مردم غالب خواهد شد مردمی که حق هیچ انتخاب دیگری را ندارند.متاسفانه اخیرا همین بلا رو دارند بر سر صنعت لوازم خانگی میارن .آقایان شما دارید تیشه به ریشه اقتصاد کشور میزنید
    • نعمت الله مریدیان IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      اولین مطلب دلسوزانه و عاری از تملق و چاپلوسی های پاچه خوارانه نظام بود که از این کانال خواندم.متشکرم پیروز باشی نویسنده
    • LU ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      40 ساله پراید رو به قیمت لامبورگینی میکنن تو پاچه مردم، به اسم تولید داخل.... ولی باید بدونن که مسئول جون تمام کسانی هستن که بر اثر لگن ناایمنی که تولید میکنن و اجازه واردات به مردم عادی نمیدن، هستن... چوب خدا صدا نداره، یه روز تاوانش رو میدن...
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      دوستان شما نمی دونن از کدوم تولید داخل حرف می زنید اینا حتی تولید داخل هم ندارند پراید مال کره است پژو و سمند مال فرانسه حتی پیکان مال انگلیسها شما از کدوم تولید داخلی و پیشرفت حرف می زنید نمیدونم
    • بینام IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      کدوم تولیدداخل،چند سال دیگه اسب والاقم گیرنمیادسوارشیم هرروزبدترازدیروز.
    • باقر IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      مخالفان واردات میگویند اگرواردات ازاد بشه چندهزارجوان بیکار میشوند.ملت برای انها کارپیدا میکند.۱.کارخانه های خودروسازی را میتوان تبدیل کرد به پرورش قارچ یا بوقلمون ویا مرغ درعرض یکسال بزرگترین تولید کننده درجهان بشویم.۲.کارگران خودروساز هم در همین پرورشگاهها مشغول شوند۳.دیگر لازم نیست مردم درصف مرغ وخودروبایستند۴.بقیهش را شما بنویسید.
    • سجاد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      برای اولین بار یک حرف درست حسابی خروجی مجلس بوده و واقعا خودروساز داخلی رو مجبور به رقابت میکنه ودست جنایتکاران خودروساز رو میبنده،،درود خدا بر اون کسی که این طرحو مطرح کرده و بفکر جان مردم بوده
    • فرھاد کرمانی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      تا کی خانواده های ایرانی باید جیب تابوت متحرک سازان رو پر کنند وتاوان خریت عده ای رو بدهند؟صنعت خودرو شده طفلی پیر شده که دیگر تاتی تاتی نرفته به عصا نیاز داره
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      هرکس با واردات خودر مخالف است به فکر مردم نیست خودرا فروخته یا اورا خریده اند از ماشینهای بی کفیت دفاع کردن خطاست خون مردم را خوردید پس است دیکر تا کی عمرمان تمام شود بگذارید این اخر عمر ماندهذیم نفسی بگشیم اکر خودروی ملی خوب بود احتیاجی به تبلیغ نداشت کو پیشرفت این دوخودرو ساز دیدید که تحریم پدر این ملت را دراورد ان فقط هی دم میزدن خودروی ملی چی شود اینها که همه وابسته به خارج بودن فقط جیب مردم را خالی کردن ده برابر فروختن ولی از کیفیت خبری نبود
    • علی بگ IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      اگر واردات خودرو ازاد نشود این خیانت و ظلم به حقوق ملت است
    • کارگر تامین اجتماعی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      الان بنده ۶۰ملیون وام گرفتم که یه ماشین بخرم ،هر چی میگردم یه پراید سالم پیدا نمیکنم،خدا وکیلی واردات آزاد کنید تا قیمت پراید بیاد پایین و من بیچاره هم بتونم برای زن وبچه م یه ماشین بخرم،یعنی خدایی هم وجود داره پس چرا به داد ما بدبخت بیچاره ها نمیرسه
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      بدبختی ما اینه که مسولینمون کاربلد نیستن ونمیدونن چطوری باید رفتار اقتصادی داشته باشن.واردات جزوی ازاقتصاد برای تنظیم بازار .حداقل اون ۶۰۰۰خودرویی که دپو شده توانبار رو آزاد کنید تا ماشین سنگین که چرخ اقتصاد روومیچرخونه راه بیفته
    • د IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      آقای میرسلیم عیبی نداره جلو واردات بگیر ولی این طرف هم جلوی رانت ودزدی دلال‌ها ونگرانی ماشینو هم بگیر سالی که برای ریاست جمهوری شرکت کرده بودی بهت رأی دادم الان پشیمانم
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      اقتصاد مقاوتی یعنی گشایش در بازار داخلی
    • ناشناس IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      نماینده های مجلس شورای هر چه به نفع مردم هست باید انجام دهند که خودرو گران نباشد مهم نیست چه خودرویی باشه
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید فوری قبل از پاسخ شورای نگهبان وممانعت تشخیص مصلحت که احکام ریاست‌جمهوری آقای رئیسی را امضاء نکردن مجوز واردات خودرو را به واردکنندگان از ژاپن وکشور آلمان صادر کنند.همه مسئولین دلسوز بدانند وبفهمند اقتصاد مقاومتی درتولید خودرو داخلی تفسیر نمی شود.ما ملت ایران هرگز راضی نیستیم در بخش خودرو سازی که هرروز تولیدکنندگان نامدار جهان خودروی جدید تولید می کنند خودرسازان ایران به بهانه اقتصاد مقاومتی کشور را دردوران عصر حجر نگه دارند...بنده به نمایندگی ازملت ایران تقاضای تحقیق و تفحص از اعضای مجمع ورئیس مجمع هستم باید بشدت پاسخگو باشند کجا بودن آنروزی که حسن روحانی اقتصاد ایران را متلاشی کرد؟؟کجا بودن دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی مهر سکوت به لبان زده بودن واز اقتصاد مقاومتی درسایر بخش ها حمایت نکردن؟؟
    • حمید رجبعلیان IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      مجلس محترم یک تحقیق و تفحص بكنه متؤجه میشین تمام مهندسین این دو شرکت با رانت سر کار هستنند بخاطر همین نا کآرمد هست و نیروهائ کار امد خانه نشیننند
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      به ضرر خودشان بود .بابا دشمن در خانه است آمریکا بهانه است
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      صدای نمایندگان مردم را درآورده است. اگر مردم نماینده داشتن که این حال روز مملکت نبود . یکی نگفتی .واردات ...مدفوع...از ترکیه.ای خاک بر سر ما ملت ایران که به کجا رسیدیم
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 1
      پس کی حرفی از این همه معلمانی که حقشون میخوان خواهید گفت .
    • ایرانی خاک برسر IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      این آقایونی که مخالف واردات خودرو هستن معمولا جیبشون یا از دلالی یا از زیرمیزی یاجاهای دیگه پرمیشن خودوخونوادهاشون ماشینهای لوکس میلیون‌دلاری سوارن دستشون توجیب مردم بدبخت‌ هستن منم جای اونا بودم مخالفت میکردم آخه کی میاد نون خودشو ببره
    • حمید MY ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      خدایی اگه همه مردم یه مدت به هیچ عنوان از ایران خودرو و سایپا خرید نمیکردن و رفت و آمد خودشون رو محدود به وسایل نقلیه عمومی و خطی میکردند اینها اینقدر پررو نمیشدن و هر آشغالی رو بدن مردم و ما براش صف بکشیم. یه مدت اونهایی که خودرو دارند به دوستان و فامیلشون که ماشین ندارن کمک کنن حل میشه. هر چی هست زیر سر خود مردم هست که نه ملاحظه همدیگه رو دارند و نه با هم یه ذره متحد هستند.
    • ح.پ IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      بیشتر مسولین که چندی سال در پستهای مختلف فقط جا عوض میکنند و هیچگونه پاسخگو نیستن نه سواد دارند و نه تعهد لذا توقع نداشته باشید که از گذشته بد خود دفاع کنند
    • رضا IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      به نظر مم دقیقا عمدی در کار است و بیکار پرسنل ایرانخودرو و سایپا بهانه است .چرا مسئولین وقت خط تولید ماشینهای به روز دنیا را برای این دو شرکت راه اندازی نمیکنند تا حداقل ایرانیها از محصولات بمجل 45 سال پیش پژو فرلتسه که اللن بنام سمند در اختیار ماست و بسیار بی کیفیت و نا ایمن است .دور شویم .عمد در کار است تا فقط جیب مردم را با این قالبهای دستگاه ها خالی کنتد انگار دارند چیپس و پفک تولید میکنند
    • محمد دهقان IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      مخالفان واردات خودرو منافعشان به خطر می افتد وگرنه دلسوز مردم نبوده دلسوز جیب خودشان هستند
    • سعید IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      گل گفتی احسنت . ما مرد میدانی واقعی که بتواند از پس این مفت خوران برآید لازم داریم تا عدالت و نظمی در مملکت برقرار و شاهد رونق اقتصاد و نیز رقابت سالم وحق انتخاب مردم شریف ایران و .... باشیم. ما در جامعه مدیران یک جراحی عظیم برای کشورمان لازم داریم . اگر مردش هست بسم الله . واگر نیست ، خداوند خود بی کفایتان جامعه را حذف نمایی ان شاءالله.
    • به تو چه US ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      مدیران هردوشرکت چه کرداید ۵دهه .وآینده چه میکنید .به خدا هیچ هیچ .راستی این همه منافع ملی ملی صنعت ملی میکنید .اگر جنگی رخ بده با آمریکا یا اسراییل آیا یک خودرو آبرومند دارین به جبهه تحویل بدین .واللهه ن ندارین .اگر یک تابوت پراید هم بخاین بدین عوضش 3000 متر زمین کشور هاپولی میکنید
    • علی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      خدای این نظرات مردم را ببرید پیش حضرات اگه نظر مردم را میخواند لااقل یه زحمت دو دقیقه ای وقت بزارن بخونن همین
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      اگر دولت حمایت نکند مجبور میشن هم قیمت رو بیارن پائین هم کیفیت محصول رو ببرن بالا
    • هادی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      چشمها راباید شست جور دیگر باید دید مدیران را عوض کنید مدیران با تلاش و کوشش مدیران جهادی اینها با این طرز تفکر صد سال دیگر هم نمی‌توانند در صنعت خودرو سازی تحول ایجاد بکنند.
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      خدالعنتش کنه اونجا نشسته ماشین خوب سوار میشه بعدا فقط نظر میدهد بگو تو چی میفهمی اززصنعت خودرو
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      نمیدونستم ایشون جزء صنعت خودروسازی کشور هستن اوکی یه زمانی میخواستن رئیس جمهور بشن
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      کیسه این مافیا 😎خودرو باید همیشه پر باشد و مردم بیچاره باید حتما فرغون های 🤓داخلی ایران خودرو وسایپا را استفاده کنند ۰🤫🤫🤭
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      نیاز به پاک سازی بعضی از کنه ها رسیده باید قوه قضائیه واطلاعات وارد عمل شوند وبعضی رارسوا کنن
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      وقتی بی سواد مسول باشه نتیجه از این بهتر نمیشه. شانس آوردیم که همه روی گنج خوابیم والا. . . .
    • بانو IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      چه عجب یه حرف حساب شنیدیم به همه دولت مردان باید گفت چه کرده این که کشوری به بزرگی رو نابود کردین
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      آقایون یا خانمهای که منافع تون در خطر است،یا موافق یا مخالف واردات خودرو،به نظر من باید صبر داد و دید که مسئله ایران با برجام چه خواهد شد،آخه واردات خودرو با چه ارزی باید تامین شود؟اقلام های خیلی حیاتی به خاطر کمبود ارز در حال حاضر ثبت و سفارش نمیشه چه خواسته خودرو.و در کل خودتان هم میدانید که این صحبت ها مثبت در مورد واردات خودرو فقط وفقط برای جلوگیری از رشد بی رویه قیمت خودرو های خارجیست
    • ت IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      احسنت
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      وجود فساد و رانت و... مانع پیشرفت صنعتی ایران است
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ملت ایران این مجلس درواقع نماینده مردم است به نظر من وقتی هیچکی جوابشون نمیده بایدتعطیل بشه.دیگه تصمیم گیر براشون راحته.
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      اگه وجود ایران‌خودرو و سایپا با این ماشینای حلبی قرن بوقی براشون سود هنگفت نداشت که اینقدر دچار زیان انباشته نبودند
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      تمام مخالفان و اقوام مخالفان واردات خودرو باید رصد بشن تا مردم بدونن چه ماشینای با کیفیت خارجی سوار میشن
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      تا مادامی که واردات خودرو آزاد نشه صنایع خودرو سازی ما پیشرفت نمیکنه .... الان صنعت خودرو سازی ما مثل یک کودک لوس و نونور و ناتوان و ترسو که همیشه به بودجه های دولتی وابسته است بار اومده !!!
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      مجمع تشخیص مصلحت اعضا اسم واقعی این مجمع
    • نادر IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      از ماست که بر ماست
    • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      این قانون پول قدرت هست یکی موافق آن یکی مخالف تا بازی گرگ و میش کامل شود از جیب کارگر کارمند دزدی کردن آسان و بدون هزینه هست مثل مالیاتی از اینها میگیرند اما هنوز نتوانستن صنف طلا فروش بنگاه‌های دلالی پزشکان را درست کنند
    • کارشناس IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      واردات لوازم خانگی مهم تر از خودرو هست لوازم خانگی داخلی هم خیلی گرون هست و هم بی کیفیت ....چرا مجلس در این خصوص سکوت کرده😔 پای کدام مافیا در میان هست .....چرا با وجود گذشت بیشتر ۶۰ سال قدمت در تولید لوازم منزل همچنان این لوازم گراندبی کیفیت و بدون گارانتی ‌وپشتیبانی هستند
    • مهرانا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 1
      وای دلم خنک شد.چه مطالب پر مغزی عنوان کردید.انشالله که هرچه زودتر بساط بخوربخور لگن سازهای داخلی برچیده بشه.الهی آمین
    • مهرانا IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      تازه قراره تولید پراید از سر گرفته بشه.خدا بهمون رحم کنه
    • مانی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 1
      مقسر اول ما مردم هستیم که وقتی تحقیرمون میکنن برای خرید این آشغال ها همه هجوم میاریم برای ثبت نام قرعه کشی وقتی تو باز با دو برابر قیمت بهمون میفروشن وقتی خودمون تا جایی که میتونیم ماشین تو پارکینگ هامون دپو میکنیم که از جیب هموطنون سود برای جیب خودمون ببریم وقتی هر چقدر گرون تر و بی کیفیت تر میشه صف ها مون طولانی تر میشه میخوایید به شما خدمت بشه واردات آزاد بشه کیفیت بره بالا؟ تا وقتی که مردم این صنعت بی کفایت‌رو تحریم نکنن از این بدتر هم میشه تغییر از خود ما شروع میشه
    • کارشناس IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 1
      واردات لوازم خانگی مهم تر از خودرو هست لوازم خانگی داخلی هم خیلی گرون هست و هم بی کیفیت ....چرا مجلس در این خصوص سکوت کرده😔 پای کدام مافیا در میان هست .....چرا با وجود گذشت بیشتر ۶۰ سال قدمت در تولید لوازم منزل همچنان این لوازم گراندبی کیفیت و بدون گارانتی ‌وپشتیبانی هستند
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      مدیربی لیاقت میرسلیم خوب شدشمارییس جمهور نشدید42 سال به مردم زجرمی دهیدانشاالله آه مردم دامانتان می گیردکجاست عدالت حضرت علی علیه السلام خدامرگتان بده انشالله
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      میخام ببین شما تمام قطعات خودروتون وارداتی هست کجای این تولید ملی هست اقتصاد مقاومتی .دله ودزدها.یه خودروکه وارد بشه اگه میدان بدید جوانترها بخدا سریع ازروش میسازنند.شماهنوز دارین مونتاژ میکنیدوتلخ ترین جای داستان اینکه.هرچه مدل بالاتر نه تنها پیشرفت نکرده بلکه قطعات مصرفی ازکیفت پایین تربوده وتازه چیزای هم ازش کم شده
      • Amin.lor IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
        0 0
        اینهم از دولت مردمی،احتمالا این آقا به اندازه انبارهای سایپا و ایران خودرو ماشین لاکچری انبار کرده تا به قیمت نجومی نفروشی اجازه واردات نمیده.اخه تو این مملکت کی به فکر یه کارگر بدبخت با ماهیانه دریافتی ۵میلیون هست.آقا ما نخواستیم مثل آقازاده شما لاکچری سوار باشیم کاری بکن ما بتونیم پراید بخریم قبولت داریم میگیم تو خوبی ما بد
    • زوزنی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      خدا نگذرد از کسانی که به خاطر منافع شخصی حاضرند با خودروهای غیر استاندارد و گرانقیمت داخلی که جان مردم را چندین برابر بیشتر از کرونا میگیرد باز هم جان مردم را فدا کنند اگر دولت انقلابی نتواند جلو این ضالو صفتان را بگیرد وبرنامه هایش را عملی کند دیگر امیدی به هیچکس نیست
    • بازنشسته IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      خدا ریشه ایران خودرو و سایپا و هر کی که جلوی واردات خودرو رو گرفته خشک کنه خودشون بهترین ماشینهای خارجی سوار میشن به مردم که می رسه ماشین آشغال ایرانی سوار بشن خدا از ریشه خشکاندن کنه مردم بیچاره کردید
    • رزمنده‌ قدیمی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      خودشون سوار ماشین خارجی می شن به مردم می گند اخه بی انصاف ها ماشین خودشون که مونتاچ هست می گن ساخت داخله وای برشما
    • شهریار IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      درست یادم هست زمان انتخابات ریاست جمهوری همین اقای میرسلیم شناسنامه ش مال زمان شاه بود، بخدا برید سرچ کنید واقعا خیلی حرفه که یک نفر عضو مجمع تشخیص مصلحت یک نظام باشه که شب و روز علیه نظام قبلی شعار میده بعد شناسنامه ی خودش مال اونزمان باشه، حالا بنظر شما ایشون با این طرز تفکر و این رخت و قیافه اصلا نواوری بهش میخوره؟ امان از بی اخلاقی و ریا که زندگی اکثر مسئولین رو تسخیر کرده، امان از رانت و رشوه، خدایا کمکی بکن از شر متحجرین متدین نما
    • داریوش IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      حتما واردات با منافع شخصی این افراد تعارض دارد آدمهای از جنس این آقا همیشه برای مملکت دست انداز درست کرده اند.
    • علی تنها IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      مشکل جامعه همینه . گازی متهم هردو یک نفر هست . تا این گاریسازها هستند رشدی نخواهید دید . وقتی بنگاهها اقصادی همه دولتی هست امیدی به رشد رقابت در کار نیست . این دو گاریساز خون مردم را شیشه کردن با تمام پررویی در رسانه ها افتابی میشوند و گاها توهین هم میکنند . نمیدانم چرا دولتها دست بردار از اینها نیست این یک علامت سوال است هردولتی امده در اول کار یک سر صدایی راه انداخته و اما بعد یک قدم هم بیشتر از مدیران این گاریسازها گام برداشتند . ??????????
    • رویال IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ایران عزیز در تمام اشکال اقتصادی دچاربیماری تعارض منافع تعارض منافع تعارض منافع می باشد
    • معراج. یگانه IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام توسعه و پیشرفت صنعت فقط با رقابت مهیا می‌شود نه با انحصار طلبی شرکت سایپا و ایران خودرو بصورت انحصاری معضل این مملکت شده با این محصول های بی کیفیت و با هزینه های گزاف متحمل شده به مردم و افرادی که از این شرکتها حمایت میکنم جیره خوار آنها هستن
    • صادق عباسیان IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      بایدم مخالف باشی و اراجیف بی منطقی بزنید چون خودرو های سبدی تون باد می کند و نمی توانید طلبه ها دلال بازار شوند و بین مردم به راحتی بفروشید لعنت بر تمام کسانی که در این حکومت بفکر منافع خود هستند و جیب های پر نشدنی دارند
    • رضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      اگر راست می‌گویید نماینده مردم هستید وبرای مردم ورضای خدا کار می‌کنید هر تصمیم مهمی هست به رفراندوم بزارید تا نظر مردم مشخص شود گرچه که بدون آن هم نظر مردم را بهتر از خودشان میدانید ولی سود خودتان چی؟
    • رضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ما که از زندگی فقط دربدری و بی پولیش کشیدیم و جونیمون بفنا رفت .از این مجلس و نظام هم ابی واسه مردم گرم نمیشه .اگه اون دنیایی باشه یقه تک تکتون میگیرم مسولین دزد
    • Zapata IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      مردم کورسوامیدی از مجلس دارن مجلس اجازه ندهددشمنان ملت حرفشان ب کرسی بشیندتامردم از مجلس انقلابی که میگن یکسره نامیدشن
    • Z IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      کسی که فقط به فکر مصلحت خودش و اطرافیانش هست و فقط میخواد جیب خودش رو از پول مردم پر کنه چطور میشه که به عنوان تشخیص مصلحت نظام گذاشته میشه کسی نیست که جلوی اینجور افراد رو بگیره واقعا؟ نمیتونن این پست رو به کسی بدن که واقعا لایقش باشه نه اینجور افراد؟ خدا ازشون نگذره
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      متاسفانه کسانی مثل این آقا مخالفت می‌کنه بقیه هم سکوت می کنند
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      اخه خودرو سازی کشور تا هالا کدوم سود رو به به دوبت و مردم داده بگید خوب این سودها به جیب کی میره
    • اااا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ماشین سنگیمون رو فروختیم تا بهترشو بخریم اینقدددددد گرون شده که دیگه تمام زندگیمون رو بفروشیم نمیتونیم مثل همونو بخریم دوساله بیکارم. چرا نمیزارین واردات آزاد بشه؟ چرا فقط به فکر خودتون هستین چقد دیگه میخواین اموال این ملت رو چپاول کنید
    • majed IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ای بابا یک مشت دردسر سفر این مملکت نشستن ول‌کن نیستن
    • CH ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      آخه مرد حسابی چه چیز ایران درست بوده تا این واردات بشه دومی
    • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      واردات آزاد بشه تا این خودروسازان با جون و مال مردم بازی نکنن
    • PL ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      سلطان مخالفت !!!! تقصیر این بوده . هه هه هه .
    • محمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      خدا لعنتتون کنه که از خون مردم میمکید... ماشین 40 سال پیشو به قیمت خدا تومن میفروشن... معلومه که مخالف واردات هستن
    • جواد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      سلام ،دورود به ملت شریف ایران زمانی که یک باز نشسته چندین پست و مقام در شرکت های مختلف دارد و با مغز بازنشسته صحبت میکند از این هم بدتر خواهد شد ناگفته نماند که خودمان هم مقصر هستیم چرا که یک سال جلو تر پول میدهیم تا این بنجل هارا پیش خرید کنیم واقعا بعضی از این مسئولین ایرانی هستند !!؟؟؟؟؟
    • ? IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      خوب معلومه که اگه ماشین خارجی بیاد دیگه کسی سمت ماشینای آشغالیتون نمیره و ماشین ارزون میشه و شما ضرر میکنید آقا وقتی تو جامعه ای یه کالایی زیاد باشه صادراتش میکنن و قیمت اون کالا مناسبه ولی وقتی تو یه جامعه ای یه چیزی کمه وارداتی میکنن آقا اگه ماشین به اندازه کافی هست چرا گرون میدید؟ اگه هم ماشین کمه پس بزارین واردات کنیم
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      درود بر شما.که این متن از ۱۰۰ تا سیلی تودهنی به این جماعت که خود را وکیل مردم میدانند.بجای ملت حرف میزنن.
    • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      قوقضایی ورئیس جمهور باید کسانی را که کار نمی‌کنند وکارشکنی می‌کنند و مردم ایران را نسبت به حکومت بد بین می‌کنند بدون هیچ ملاحضه محاکم کنند وبعد حکومت خواهد دید مردم پشتیبان حکومت هست
    • مسعود IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ۱کاملادرست است.تازمانیکه انحصارخودرودردست دوشرکت داخلی است وهیچ رقیبی ندارند،مردم مجبوربه خریدمحصولات بی کیفیت هستند.واردات خودروراآزادکنیدتاخودمردم ازبین محصولات داخلی وخارجی یکی راانتخاب کنند.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      راستی این همه نظر یابهتره بگم درد دل چه تاثیری داره کی اهمیت میده مگر مهمه تنها راه حل نخریدنه کافیه يک ماه مردم تحمل کنن نخرن تا وقتی که برای ثبت نام صف می‌بندند آش همان آش و کاسه همان کاسه
    • سیف زاده IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      خدا لعنت کنه همین
    • محمدباقر IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      وقتی اینهامخالفت میکنندیعنی میخواهندپولهای مارابدینوسیله ویک طرفه بالا بکشندآیاآنهاماراهالو می پندارند،پس به این ترتیب به شعورما توهین میشودومابایددرقبال آنها جواب بدهیم آنهاماراباانحصارخودمجبوربه خریدن بنجل هایشان میکنندومیدانندکه حتی نیمی ازقیمت این خودروهابیشترازارزش واقعی قیمت این خودروها ست.جلوی واردات راهم میگیرندکه اجحاف کنند،وبه این ترتیب به همه خیانت میکنند.وبدنبال جیب های گشادشان هستندخدالعنتشان کند.خرخودشان هستند.بفرمائیدجمع کننداین سفره حرام خوری را
    • بیژن رضایی DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      بسمه تعالی بنظر بنده هر کس که ملییت ایرانی و دارای گواهینامه رانندگی باشد باید بتواند یک اتومبیل چه کارکرده وچه صفر کیلومتر از خارج بدون پرداخت مالیات وارد کند ، و نظرباینکه صنعت اتومبیل سازی کشور آلمان کماکان در رتبه اول میباشد در این راستا ایرانیان مقیم خارج بویژه آلمان باید در الویت قرار گیرند . ومن ا... التوفیق
    • صادق گراوند IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      مگه جناب میر سلیم،در ماشین سازی هم تخصص دارند،؟
    • مسعودی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام: حمایت از تولید داخلی واقتصاد مقاومتی به این شکل یعنی کره شمالی کردن کشور- وادامه دادن به تولید ماشین های بی کیفیت -یعنی به هدر دادن ثروت وجان ومال و وقت مردم. تز میدن که با بستن درهای واردات وصادرات بر روی مردم، اقتصاد ما شکوفا می شه - پنج سال به خودرو سازها مهلت بدین- اگر نتونستند جمعشون کنند وبا سرمایه این دو شرکت چند میلیون شغل درست کنند. هم تلفات جاده ای کمتر می شه و هم آلودگی هوا .
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      پراید بدید سوار بشه بعد تو یک تصادف دنده عقب بگو برو نگاه ماشین کن قاتل ساختن و رها کردن
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ای خدا آخه این میر سلیم از ماشین چه اطلاعاتی داره هیچی
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      ما اگر این آشغالهای ایرانی که سالها جان بسیاری از هموطنان عزیزمان را گرفتن نخواهيم، باید چه کسی رو ببینیم، اگر اینا ماشین بودن چرا بیشرفا تست تصادف نمیدن، اینا ارابه مرگ هستن، ما آشغالهای ایرانی نمیخواهیم،
    • اسی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      خاک بر سر ما که شما تصمیم گیرنده اید.
    • فرهاد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      باید هم مخالفت کنند چون همه افرادی که در صنعت خودرو سازی هستن از کسان خودشان هستند که هیییچ گونه تخصص وکارآمدی ندارند وفقط حقوق های نجومی میگیرند درثانی خودشان از واردات محدود خیلی خوب سود می کنند و در انحصار خودشان هست پس چرا باید موافقت کنند بیچاره مردم که پول بنز می دهند اما پراید سوار می شوند
    • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      در این مملکت هرکی به فکر جیب خودشه. همون افرادی که کل ثروت ایران ارث باباشون. هرگز به فکر سربلندی و رشد ایران و ایرانی نیستند. چند درصدی که حرام خواری می‌کنند. لعنت الله علی القوم الظالمین 🙏
    • علی DE ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      یه خورده دوستان که اینگونه جلوی عقل و منطق و مصلحت کشور و ملت ایستاده اند به تاریخ و قضاوت آن تفکر کنند و خود را مضحکه ی جهانیان و افکار عمومی داخلی قرار ندهند ...کامیون انتر ماش ۱۹۶۸ هنوز در جاده در حال تردد هستش ...اینهمه مصرف سوخت اصافه ...لوازم یدکی ..آبرو و حیثیت کشور از دید ناظاران و توریست ها که هنوز چنین ارابه هایی در حال تردد در ایران هستند تا خودرو سازی خودکفا شود !!!؟نتیجه اش نامنی جاده ها و ...در عرصه ی تولید هم صنعت ایران خودرو دیزل باینجا رسیده بنز دماغ دار ۲۶۲۴ را صفر کیلومتر عرضه میکننن ...ایوالله باین همه پیشرفت ...ارزی که بابت تولید این فرآورده ی آشغال ۶۰ ساله از بابت خرید موتور و ...از کشور خارج میشود ...تعارضی با اقتصاد مقاومتی ندارد .....؟!!!؟قدری بیشتر بیاندیشید و در پیشگاه ملت شریف ایران شرم پیشه بفرمایین.
    • رستمی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      واقعا واردات خودرو خارجی با این شرط سختی که براش گذاشتن باز خودرو سازان مخالفت میکنن و حاضر به رقابت نیستن با این شرط برای واردات خودرو انگار با یه نفر مبارزه کنی و بهش بگن تو حق نداری از دست و پات استفاده کنی خوب با این حریف رقابت سخته به نظرتون؟ بابا خدا وکیلی در حق این ملت بیش از اندازه ظلم میکنید .یعنی از این همه نماینده که میگن با انتخاب مردم انتخاب میشن یکی نیست خودش و از مردم بدونه و یه بار به جای ملت حرف حق بزنه
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      متن بسیار زیاد لایک داره نویسنده
    • ولدی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      یه کم به فکر مردم باشید ،همه اش به فکر منافع مافیا ،صبر مردم را سرازیر میکنه ،وای به آن روزی که مردم کاملا از درون شما باخبر شود
    • محمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      اقا میخواستم چیزی بنویسم دیدم صلاحیتش رو ندارم چون اگاهی ندارم دراین رابطه.خدا خودش کمک کنه انشا........
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      اصلا بنظر من باید در خودروسازیهای داخلی رو ببندن واز خارج وارد کنن خود همین خودرو سازها مگه خودروی که خودشون میسازنو سوار میشن؟
    • یوسف خائفی جامخانه کارمند علوم پزشکی تهران US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام خسارتهای که برآورد اینها را انجام بدهیم ما به تفاوت در نظر بگیریم میتونیم ؟ و آلوده گی هوا بیمارستانها بابت مریضی بی کیفیت خودروها زود به زودتعویض قعطعات خودرو خسارت جبران نا پذیر است و خیلی چیزها مثل زنجیر گره خورده به خاطر بی کیفیت بودن آلوده گی هوا چقدر هزینه این کار میکنند به خاطر بی کیفیت بودن قعطعات چقدر وقت مردم صرف تعمیرگاها میشوند به خاطر بی کیفیت ماشین چقدر آسیب به اشخاص که درگیر ماشین میشوند هر تعمیری که بابت ماشین میکنند جسم و روان درگیر و در خانواده و جامع تاثیر جبران ناپذیری بجا میگذارد هزینه را بر آورد بشه متوجه میشویم هر قسمت که خسارت که میخوریم بابت تک قطبی نگاه کردن میلیاردها هزینه از جیب جامعه که مربوط به تک تک افراد کشور است از بین می رود از شما بزرگان یه خواهش دارم چرا ما در آمد حداقل داریم بابت یک گروه رایگان ازکشور استفاده کنند مثل شمال کشور مثل خودروسازان فرق نمیکنه هر استانی را در نظر بگیریم موارد زیادی مشاهده میکنیم تا رقابت نباشه هیچ وقت آن کشور پویا نمیشود با تصمیم عالی نماینده گان با تصویب واردات خودرو 95 درصد جامعه انرژی مثبت گرفتن
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      فقط نخبه و جوانگرایی
    • امیری IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      به نظر با واردات خودرو منافع کلان از عده ای به خطر می‌افتد و آنچنان نفوذی هم دارند که به این راحتی‌ها وارداتی صورت نخواهد گرفت مگر دلسوزان واقعی مملکت کاری انجام دهند یکی همین اختلاف قیمت کلان بین کارخانه و بازار است به جیب چه کسانی می‌رود! چگونه باور کنیم قرعه کشیها سالم است! حتی بگوییم سالم آیا غیر از این است که به جیب پولدارهایی می‌رود که پول کلانی آماده در بانک دارند! عجب ظلمی در این مملکت به مستضعفین می‌شود!
    • محمدرضا استواری IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      اینهایی کع مخالف واردات خودرو هستند دستشان تو جیب ایرانخودرو وسایپا است شک نکنید
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      مرجع قانونی در دید ملت ایران برای تصمیم گیری در مور د سر نوشت کشور دولت و مجلس هستند و شورای نگهبان و مجمع مصلحت نظام حق ندارند در سرنوشت ملت ایران نظر بدهند چه برسد تصمیم بگیرند.واردات خودرو میتواند مافیای خودرو را از بین ببرد ،تولید ملی وقتی با واردات آسیب می بیند که تولید داخل جوابگوی بازار باشد پس زمانی که در داخل تولید کم دارم وتقاضا زیاد این امر خود به باعث ایجاد تورم دد بازار میشود و در میان عده ای در داخل نظام سودهای کلانی به جیب میزنند از جمله مدیران دولتی و به هم خاطر با واردات خودرو مخالفت میکنند.چرا که خودروهای داخلی را به هر قیمتی که دلشان می خواهند به مردم میفروشند چون گزینه دیگری نیست که ملت انتخاب کنند واین یعنی مافیای خودرو .که بایستی با واردات خودرو عرصه را بر این مدیران فاسد تنگ کرد.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      خدا بیامرزه اموات ایزدخواه رو اگه چند نفر با غیرت دیگه مثل ایشون بودن و حرف حق رو میزدن کار حل بود واقعا از اون طرف واردات ممنوع از این طرف هم ماشین های بنجل سی سال پیش کشور های دیگه رو با قیمت بالا به مردم میچپونن دیگه ابرو ایران و ایرانی رو بردین خجالت هم نمیکشین رو که نیست سنگ پا
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      صنعت خودرو نیاز به جراحی دارد جراحی حذف قیمت گذاری دستوری در بازار جراحی حذف حقوق بگیران مفت خور و بیهوده جراحی برای عدم جلوگیری از واردات خودرو جهت ایجاد فضای رقابتی جراحی مدیران نالایق و عمدتا سیاسی خودروسازان
    • حمیدم IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      1 0
      مگر جناب رئیسی در مناظره‌ها وعده نداد فکری برای گرانی خودرو کند درهمین چند ماه سی میلیون روی ی پراید اومده والله بااین کارشون کل جونا رو از دیانت دور کردن باید جونا بلند بشن ی اعتراضی کنن این جور ک نمیشه تاکی
    • رحیم واحدی خاتونی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 0
      ایران خودرو و سایپا باید ملی شوند. چرا که عده ای با در دست گرفتن بازار و جیب مردم، سودهای گزافی را به جیب میزنند. یا حداقل دولت، قیمت آن را با قیمت جهانی یکسان کند. مخالفین را از کار در این صنایع عزل کنند. غیر از این است که وجوه مردم به جیب عده ای خاص میرود و برای فرار از پاسخگویی یا شفافیت، صنایع خود را بدهکار نشان میدهند. به یک شرکت مشابه جهت تولید خودرو مجوز تولید بدهند که زیر مجموعه ی نیروهای مسلح باشد. نتیجه ی مثبت آن کاملا محسوس خواهد بود.
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      1 0
      کاش این آشغال اومیکرون میگرفت با این قیافه نکبتش