ادعای جدید کانون سردفتران؛ مراکز تعویض پلاک برای همیشه تعطیل می‌شوند

کانون سردفتران از طرح ارسالی این کانون به مجلس خبر داد که بر اساس آن قرار است روند مرسوم تعویض پلاک در کشور تغییر کند و۲۰۰ مرکز تعویض پلاک در سرتاسر کشور تعطیل شوند.

به گزارش تحریریه، روزنامه جام جم نوشت، بر اساس ماده 29 قانون راهنمایی و رانندگی سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود که مقدمه آن مراجعه به مراکز تعویض پلاک و پرداخت دیون و جرایم و تعیین اصالت خودرو است که توسط پلیس انجام می‌شود.

تبصره ماده ۲۹ هم به این موضوع را شفاف تر کرده و می‌گوید دفاتر اسناد رسمی می توانند در مراکز تعویض پلاک مستقر شوند. این نشان می‌دهد تنظیم سند خودرو باید توسط دفترخانه ها انجام شود اما با وجود این شفافیت، فضایی ایجاد شده که از این ماده قانونی تنظیم سند در دفترخانه ها استنباط نمی‌شود در حالی که این حرف شان قانونگذار و قانون گذاری را زیر سوال می‌برد.

اگر به برگ سبز خودرو اکتفا کنیم چه پیامدی دارد؟

خندانی رئیس کانون سردفتران در پاسخ به این پرسش که اگر برای خودرو در دفترخانه‌ها سند رسمی تنظیم نکنیم و به برگ سبز خودرو اکتفا کنیم چه پیامدهایی در انتظار ما خواهد بود، می گوید: اولین پیامد این است که در مراجع قضایی مالک شناخته نمی شوید.

به گفته این مقام مسئول در کانون دفترداران، اگر ما بابت خودروی خود به مشکل بر بخوریم تنها جایی که می‌توانیم به آن مراجعه کنیم مرجع قضایی است که این مرجع هم برگ سبز خودرو را سند مالکیت نمی‌داند.

بنابراین در مرحله اول که تشکیل پرونده است دچار مشکل می‌شویم. سال ۱۳۹۵ رئیس قوه قضاییه بخشنامه صادر و در آن تاکید کرده تنها سند رسمی است که در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد این بخشنامه کماکان در همه محاکم معتبر است .

وی همچنین از طرح ارسالی این کانون به مجلس خبر داد که بر اساس آن قرار است روند مرسوم تعویض پلاک در کشور تغییر کند و۲۰۰ مرکز تعویض پلاک در سرتاسر کشور تعطیل شوند وفقط دفاتر اسناد رسمی باشند که سند مالکیت خودرو را تنظیم می کند.

پایان/

۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 11420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 171
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • hassan IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      46 20
      این آرزو را به گور خواهید برد دزدان سر گردنه
      • فرشاد یعقوبی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        3 4
        با سلام. از اینکه بدون اطلاع توهین کردید حلال میکنم . ثانیا لطفا پرس و جویی بکنید که از مبالغ پرداختی در دفترخانه چند درصدش به دفترخونه میرسه قطعا زیر ده درصد. مالیات نقل و انتقال و حق الثبت خزانه و ارزش افزوده و صدور الکترونیکی سند از جمله حقوق دولتی هستند که برابر قانون مصوب مجلس صرفا دفترخونه در این خصوص مجری قانون هست و وصول کننده . اگر مجلس همین امروز تصویب کنه حقوق دولتی نصف بشه دفاتر مجری هستند. ضمنا مگر نیروی انتظامی میتونه اسناد تخصصی خودرو رو تنظیم کنه دهها اسناد پیچیده انتقال خودرو هست که مراکز تعویض پلاک عاجز از تنظیم اون هستند مثل اسناد ورثه ای و اسناد با داشتن صغیر که اجازه دادستان لازم داره و اسناد صلح عمری و اجاره بشرط تملیک و رهن منقول و دهها مورد دیگه. البته اینها جدای از اینکه دفاتر محجوریت و ممنوع المعامله بودن فروشنده رو با سامانه چک میکنند که کاملا به نفع خریدار هست. لطفا با تحقیق و مطالعه مطلب بنویسید.
      • ملودی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        11 2
        سلام ،لطف ادب رورعایت کنیدواتهام نبندید چراکه ماهم ازشمامردم هستیم و همیشه دراونطرف میزنیستیم و مثل شماخودرویی برای فروش داریم یا قصدخریدخودروداریم اماآگاه بودن به پاره ای مسایل حقوقی باعث میشه تا راحت تربپذیرید که انجام یک کارحقوقی باید دراداره و ارگان مخصوص به خودش انجام بشه تاازگزند فسادوکلاهبرداری درامان باشیدو مجبورنشید برای احقاق حق چندین سال بی نتیجه در راهروی دادگاههارفت و آمدکنید.
      • سمیه IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        6 6
        دروغگو به مردم انشاالله به گو ببره ارزوهاشو پلیس دروغگو
      • ملودی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        2 3
        آیا شما میدونیدسیستم های دفاتراسناد رسمی باتوجه به اختیاراتی که قانونگذار به اونهاداده میتونن بصورت آنلاین با سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان قوه قضائیه درارتباط باشن و ثانیه به ثانیه درجریان اصالت قانونی و حقوقی و هویت افرادقراربگیرندولی به مراکزتعویض پلاک چنین حقی داده نشده؟؟؟لطفا فقط ازجنبه مادی به موضوع نگاه نکنید ضمن اینکه مطمئن باشید از اون مبلغی که شما دردفترخونه میپدازیدسهم دفترخونه مبلغ بالایی نیست وتوضیح میدم خدمتتون.
      • ملودی GB ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        8 4
        بهترنیست بجای اینکه انگشت اتهام از روی دفاتراسنادرسمی برداریدوبا بیرحمی و توهین خدمات که از دفترخونه دریافت میکنید رونادیده میگیرید بپرسید این هزینه ای که درمراکزتعویض پلاک میپردازید بابت چه خدمات ارائه شده مطلوبی هست ما تا زنده ایم پای امضاء خود ایستاده ایم آنها پای چه ایستادن؟؟؟؟!!!! التماس تفکر.
      • سیمین IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        0 0
        اونکه سرگردنه وایمیسه واسه پول که یکی دیگست جدیدا پشت بوته و درختم قایم میشن
      • ملودی GB ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        2 1
        اگر صحبتم بی معنی و غیرمنطقی هست پس من بعد لطف بفرمائید نه تنها انتقال خودرو که برای هیچ موضوع دیگه ای به دفاتر تشریف نیارید چراکه از نگاه شما انسانهایی بی شرافت ، دزد ، بی وجدان و مال مردم خوری هستیم که تنهاهدفمان سرکیسه کردن شماست اگر تا به امروز دردفاتر چراغی برای شماروشن بود با این دیدگاه بد وافکارمنفی خاموش شد.
      • حسین IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        6 0
        شما اگر نظری هم داری نظرتان محترم ولی حق نداری توهین کنی این سایتم مگه ننوشته نظرات حاوی توهین منتشر نمی شود پس چرا نظر این اقا که به یهرقشری دزد خطاب میکنه گذاشتی
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      34 19
      دنبال درآمد میلیادی از جیب مردم هستند !!! نمایندگان محترم متوجه نیات سردفترداران هستند.
    • م.ب IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 16
      خوب قانون عوض کنند
    • ب IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      37 11
      خوب قانون عوض کنند و به برگه سبز اکتفا کنند
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      29 14
      مردم سر در گم کردید یعنی حی یک طور به مردم فشار بیاورید پول بگیرید اخه در این مملکت چه می گذرد اصل نیروی انتظامی است اینها برای اینکه جیب خود را پر کنند مثل زالو خون مردم را میمکند مگر خدا بفریادمان برسد واقعا دیکه بریدیم زیر این همه گرانی چه فکر می کنید والا خزانه بانک ملی در خانه مردم نیست آدرس غلط دادند
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      28 11
      واقعا جا ی بسی تاسف است که این همه برای یک قانون وقت تلف می شود که نهایتا بیشتر جیب خالی مردم را خالی کنیم ۰
    • محمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      28 16
      سرکیسه کردن مردم و وقاحت هم حدی دارد مگر کسی که از نمایندگی ماشین صفر تحویل می گیرد انرا در محضر ثبت می نماید که برای نقل وانتقال مجدد لازم باشد اگر اینطو باشد باید برای تمام اموال منقول به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرد
      • سمیه IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        13 0
        بنظرم کاش مردم ما یه مقدار مطالعه می کردن لابد پلیس که برای یه حلبی که از یه ماشین می کنه میزنه روی یه ماشین دیگه دویست سیصد تومن می گیره دلش برای مردم سوخته ؟؟ سردفترا هر چی هستن توی وظیفه ی کس دیگه داخل نشدن اون بیسوادی که میگه پول ماشین مال دفترخونه است باید بخالش تاسف خورد بابا نا آگاهان پول سند ماشین از ۱۰۰ درصد ۹۹ درصدش مال مالیات دولته تا کی اینهمه جهل و نادانی ؟؟؟ چه پلیس دلسوزی بجای حفظ مال و جان مردم داره خودش رو می کشه اگه توی یک سند ۱۰ میلیون تومنی ماشین خارجی ۷۰۰ تومن مال دفترخونه است و کسی نمی پرسه ۹۳۰۰ م تومن بقیه اش مال کیه از سهمش می کذره ؟؟؟ بی سوادان چه برگ سبز تعویض پلاک پلیس نقل و انتقال محسوب بشه چه سند رسمی دفترخونه تو روخدا بفهمید هزینه هاتون کم نمیشه این یه دروغ بزرگ از سوی پلیس به مردم هست از خودتون پرسبدین پلیس دلسوز چرا همه ی رسانه ها و حتی نمایندگان رو داره میخره ؟؟؟؟ پس ببین چیا توی سرشونه حیف و واقعا تاسف بر کسی که نمیاد بپرسه مطالعه کنه ببینه پول ماشین میره توی جیب سردفتر ؟؟؟؟ در پیشگاه خدا باید جپاب بدهید
    • رضا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      42 11
      برای پول ببین این سردفتر دارها چیکار میکنن...... حرص و ولع پول... دنبال دوشیدن ملت
      • سعید IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        1 1
        برادر وقاحت نادانی هست مگه روزی که ماشین از نمایندگی تحویل میگیرین برگ سبز و سند صادره از کارخونه به اسم دو نفر هست؟؟؟؟!!!سوادتو بالا ببر بعد‌حرف بزن
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      50 11
      مفت خورا فقط به فکر پول کندن از مردم هستند ، احمق ها همانی که سند خودرو را تایید میکند ،همان کسی است که قانون تعیین کرده ، اگر هم خلافی باشد ،هیچ ربطی به سردفترداران ... نمیشود ، شما مسئول کار خودتان باشید ، اگر به شما باشد ،شناسنامه ، سند دوجرخه و فاکتور خرید و فروش اجناس هم باید در دفتر دردی شما ثبت شود هم باید در محضر ثبت شود . #پیگیری .... در روز روشن و دفاتر ثبت اسناد
      • حسین IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        1 0
        حداقل طی پنجاه شصت سال اخیر معاملات ونقل انتقال خودرو توسط دفترخونه ها انجام شده خوب حالا متاسفانه هزینه ها رو خود مجلس ودولت بی رویه اضافه کردن خود نمایندگان محترم که قانون بودجه را پارسال تصویب کردند تقریبا هزینه دولتی را دوبرابر کردن توجیب سردفترنمیره که شما به سردفتر فحش میدی حالایه نظمی بوده جلو خیلی کثافت کاری ها گرفته میشد دوست ندارن مردم نیان شما هرچیزی بخری حتی خانه یا کشتی با هواپیما ثبتش نکن بگو خوشم نمیاد برم محضر به کسی چه این که گفتن محضر از قدیم برا جلوگیری از یه سری مشکلات حقوقی بوده که شما بخاطر خرج محضر فعلا چشمت اونا را نمیبینه توهینم نکن درست صحبت کن طرز صحبت شما نشانگر شخصیت شماست
    • مرادی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      18 15
      وقتی رانندگان راسرگردان کرده وبخواهندهزینه های اضافی را به مردم تحمیل کنند.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      2 17
      به درک خیلی بهتر
    • دلواپس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      25 13
      این ادعای سردفتران یک باجگیری علنی هست که اینها میخوان به زور بگیرن. اگه قانون میگه باید سند در دفترخانه بخوره باید اصلاح بشه چون در موقعی بوده که کامپیوتر و سیستم نبوده و باید جایی ثبت میشده ولی وقتی سیستم بوجود اومده و پلیس سند میده که مالک ماشین مشخصه و در سیستم کل کشور ثبت میشه دوباره سند اضافی گرفتن و پول خیلی گزاف دادن زیاده خواهی و استثمار مردم بیچاره هست
    • ایرانی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      28 9
      یعنی دیگه این دفتر دارها دارن شورشو درمیارن ! آخه آدم .... تو کل ایران فقط و فقط راهنمایی و رانندگیه که مدارک ماشین رو میاد بررسی میکنه و بس یعنی اینا دارن از خودشون واسه مردم خرج تراشی میکنن و پروسه انتقال مالکیت و خرید و فروش ماشین رو دوبرابر میکنن . یعنی اگه رای به نفع دفتر دارها داده بشه معلوم میشه که اینا زورشون از مردم بیشتره
    • هوشمند IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      16 13
      فقط پول فقط سر کیسه کردن مردم
    • داود IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 11
      قانون به جهت ارضاء زیاده خواهی ها و درآمد میلیاردی سردفتران 83 میلیون انسان را نسبت به حاکمیت بااجبار مردم به تنظیم سند در دفترخانه هابدبین کرده.مگرتحصیلات یک سردفتربیشترازلیسانس حقوق است ومجموع کادر یک سردفترحداکثربیش 2یا3نفراست که برای هرسندخودرومیلیونهااز هرخودرو مطالبه میکنند.این قانون است که موجبات ایجاد اختلاف طبقاتی است.چرا در تعویض پلاک راهور که همه استعلامات صدور برگ سبز صدورکارت خودروتحویل پلاک را انجام میدهند این همه خدمت راکمتر از250هزارتومان انجام میدن اماسردفترها برای سندی که در هیچ مرجعی برای قابل قبول نیست میلیونهاتومان از این مردم میگیرند ورئیس قوه قضائیه که بایدطرف مردم مظلوم باشد طرف ظلم کانون سردفتران را میگیرداگربحث اشتغال سردفتران است از راههای دیگر درآمد کافی دارند اگر زیاده خواه نباشند
      • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        1 0
        اشتباه مردم اینه که فکر میکنند پولی که در دفتر خانه پرداخت می‌کنند همش میره تو جیب سردفتر در صورتی که اینطور نیست بیشتر این پول مستقیم به حساب دارایی و ثبت واریز میشه و فقط مقدار اندکی حق الاتحریر دفترخانه هست
      • حسین IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        2 0
        ضمنا اگر شما فکرمیکنید وقتی قرارشد برگ سبز باشه دولت از خیر هزینه ها خودش که 90 درصد هزبنه ها حق ثبت دولتی ومالیات نقل وانتقال وارزش افزوده است میگذره زهی خیال باطل همین هرینه ها ازطریق دفاتر تعویض پلاک وصول میشه این دستمزد دفترخانه راهم یه اسمی دیگر روش میذارن دوباره میکشن رو هزینه ها ی تعویض پلاک خاطرتون جمعدباشهر
    • سیدی مطلق IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      18 9
      با سلام ایشان فکر درآمدسردفتران است نه ملت ؛ تاکنون مشگلی نبوده و نخواهد بود/
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      12 10
      میخوای اره برقی بیار نصف ماشین هم ببرین ، داشی به حرف گربه سیاه بارون نمیاد ، کل قانون مملکت رو عوض کنید شما جیب مردم رو خالی کنی ، شاید خم فانون گذاشتن برگ سبز سند رسمی بشه
    • مجتبی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      20 9
      این سر دفتها برای اینکه از مردم پول کلان بابت هزینه سند دریافت کنند کیسه دوختن .تا کلی پول از مردم بگیرن . ماشین و طلا و اساسیه منزل اموال منقول هستند یک سوال ما طلا می‌خریم یک فاکتور خرید داریم مگه میاریم پیش شما سند بنام می‌زنیم .چطور ماشین رو بعد خرید از پلیس برگ سبز سند به نام میگیریم باید بیاریم پیش شما سند بزنیم. برای چی چون شما قدرت و نفوذ دارید ملت هرگز زیر بار نرید .
    • حسن IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      14 7
      هر کس بفکر خویشه کوسه بفکر ریشه
    • محمد علی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      16 6
      فقط برگه سبز پلیس
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 9
      سردفتر ها حتی بدون تائیدیه نقل و انتقال تعویض پلاک جرات ندارند سند قطعی صادر کنند. هیچ خدماتی ارائه نمیدن در صورتیکه چند برابر هزینه نقل و انتقال مردمو می چاپند.پول مفت چند سال گرفتند حال می خوان تعویض پلاک تعطیل کنند .وا کسب این پول مفت بی زحمت و بی تلاش دارند خودشون و می کشند
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 6
      خلافی را پلیس مشخص می کنه اصالت خودرو را پلیس مشخص می کنه و....بهتر است همان برگ سبز پلیس نیز سند باشد ‌و مردم آواره این دفترخانه ها نباشند حالا همه اینها به کنار هزینه گزافی که این دفترخانه ها از مردم می گیرند واز خودرو هیچ سر در نمی آورند ...خداوند ازشون نگذره
    • فاطمه IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      16 7
      فکر میکنین سر دفترا کیان به من وشما که دفتر اسنادرسمی نمیدن مال خودشونه درامد نقل وانتقال ماشین هم خوبه نشستن صغرا کبرا میچینن برای پول در اوردن
    • ناصر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 8
      شماها فقط به فکر خودتان و منفعت خودتان هستید. علاوه بر هزینه تراشی برای مردم، شماها آیا به این فکر کرده اید که با تعطیلی مراکز تعویض پلاک هزاران نفر با سابقه کار زیاد بی کار خواهند شد و معیشت هزاران خانواده دچار آسیب خواهد شد. صرفا به فکر پر کردن جیب سردفتران هستید. اینمه درآمد از طرق مختلف دارید ازین سردفتری کسب می کنید کمتون هست؟ دست از سر مراکز تعویض پلاک بردارید خواهشا
    • محمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      21 13
      کاسبی شما کساد میشه دیگه نمی تونید پول مفتی از مردم بگیرید؟
      • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
        0 0
        باسلام من ماندم این همه هزینه می گیرند وشما بروید دفتراسناد امتحانی بگید خودرومن موتوریااتاق یایکی ازارکانش ایراددارد وبعدبااین جواب روبرو می شویداین به ماربطی نداره مربوط به راهنمایی رانندگی است پس هزینه هنگفتی که ازمردم دریافت می کنند بابت چیست لطفا کانون جواب بده تاماقانع شویم متشکرم
    • مجتبی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 1
      همه شما را بخدا قسم میدم برید مطالعه کنید بفهمید در دنیا هر ماشین یک پلاک داره فقط در ایران اینطوریه من سه تا ماشین فروختم هنوز پلاک عوض نکردن این به نفع مردم میشه هر ماشین یک پلاک و دفترخانه در هر خیابان ودر هر شهر هستش و به راحتی قابل دسترس مالکیت ماشین و پلاک در سر کوچه عوض میشه مجلس هم میتونه هزینه را کم بکنه هر ریالی که در دفترخانه گرفته میشه مصوبه مجلس و برای تامین بودجه کشور
    • محمد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 2
      کاری نداره بی زحمت یه آمار بگیرید ببینید چقدر موافق این طرح هستن اون وقت بگید حق با کیه؟مگه مملکت رضایت مردم رو نمیخواد که به یه عده خاص مفتخور اجازه داده اینطور حق مردم رو بکشن بالا
    • مهدی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      مشکل نه دفترخانه هاست و نه نیروی انتظامی. مشکل ... مجلس هست که سر از قانون در نمیارند ولی از ....چرا!
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 1
      ... هنوز ول کن نیست چپاول مردم بس است یکی جواب این آقا را بصورت قاطع و محکم بدهد .
    • بنده خدا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 4
      تو کی هستی ک درتعویض پلاک ببندی توغلط میکنی یه عده مفت خور نشستن تو دفترخونه برا تیغ‌ زدن مردم.همون برگ سبز خودرو سند هستش.وارد دفترخونه که میشی نگاه کنی همشون به ژست طلبکارانه وادای مثلا اداره رییس بازی درمیارن .غلط میکنی سردفتر وسردفتران
    • پیرمرد IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 1
      فعلا که بخور بخوره.تالان تالانه.....
    • حسن IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 0
      لطفا به نظرات مردم احترام بگذارید.
    • یک معلم ZA ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 2
      سلام خدمت سر دفتر عزیز..... برای یخچال خانه امان نیاز هست بیاییم سند بزنیم یا هم فاکتور شبیه برگ سبزه کافیه....
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 2
      اره دیگه حتما باید بری کلی پول بدی به دفتر ها ک رسمی شناخته شه برگ سبز خودرو وقتی قانون بشه برگ سبز هم رسمی شناخته میشه کی به این سر دفتر دار مدرک داده
    • DE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 1
      فقط ب فکر چاپیدن پول مردم خجالت بکش ....مردم در پول پلاک موندن روانی نیستن بیان دفتر خونه خواب دیدی خیر باشه شتر درپنبه بیند خواب دانه
    • پنجعلی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 1
      یا مردم باید پول به پلیس بدن یا دفتر داران نمیشه برای یه ماشین دو جا پول بدی که مثلا صاحب سندی پس اول قانون مشخص وضع بشه بعدا بقیه ماجرا
    • صصص IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      وقتی رفت مجلس در مجلس برگ سبز را به منزله سند رسمی تصویب خواهد کرد و پرداخت حقوق دولتی و مالیات را هم اضافه می کنند
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 2
      چرا قانون گذاران نمی توانندتصمیم خودشان رابه گوش سردفتران برسانندتا دیگربرگ سبز سندیت دارد.
    • m IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 2
      مملکت خرتوخر همینه
    • دادیار هادی بازوبندی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      بنده به عنوان قاضی دادگستری اعلام می‌کنم خودرو در پرونده های کیفری و حقوقی بدون نیاز به سند رسمی دفترخانه ای با برگه سبز ناجا که در واقع شناسنامه مالکیت خودرو میباشد قابل ترخیص است و نیاز به سند دفترخانه ای ندارد کارت مالکیت خودرو و برگه سبز ناجا در کلیه مراجع قضایی و انتظامی معتبر میباشد لطفا مردم را با تفسیر دروغ از قوانین نترسانید که منجر اعلام جرم علیه شما نشود حرص و طمع آدمی را هلاک می‌کند به امید اصلاح گفتار و کردار
    • کریمی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 1
      جای تأسف است این مناقشه سند دراین کشور حل نشده واین کشمکشابین سازمان ثبت وناجا مردم راهم سرگردان کرده تمام کنید یااینور یااونور
      • سلمانی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
        0 0
        احتمالا
    • H s IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 1
      فقط برگ سبز دفترخانه فقط فکر جیب خودشه انشالا به هدف شومشون نرسن
    • ابراهیم IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 1
      واقعا جای تاسف دارد دیگه پول از جیب مردم خوردن تا این حد، مگر ماشین صفر می‌خریم دفترخانه سند میزنه که حالا در مراجع قضایی فقط سند تنظیم در دفترخانه قبول است ؟
    • خامنه ای IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      درود بر آقای خندانی و سردفتران محترم و فهیم که بدون توجه به تهدید های مکرر نیروی به دردنخور انتظامی به دنبال راهی بهتر و همیشگی و اساسی و قانونی جهت بریدن دست نا کارامدی ها از این قانون هستند پاینده باشید
    • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      5 0
      درود بر آقای خندانی و سردفتران و دفتریاران
    • وحید IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 3
      مگه سر دفتران نمیگن که ما هیچ سودی نمیبریم ؟پس چرا انقدر بالا پایین میپرن؟میلیاردی دارن از جیب مردم پول پارو میکنن بعد میگن سود نداره واقعا متاسفم که تو مملکت همه چی دلال بازی شده
    • حسن IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      این گونه اظهار نظرها ناشی از عدم کارایی و تغییران بنیادین در محاکم قضایی را دارد سالها فبل عده ای که عمدتا فامیل نسبی همدیکه هستن یه نون دونی با عنوان الزام به مراجعه به دفاتر رسمی برای انتقال مالکیت خودرو درست کرده اند و جالب اینکه سیستم قضایی توان تغییر ان را ندارد حالا باید بگردیم دنبال پرتقال فروش رو که علت این تعارضات قانونی چیه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      شما برا جیب خودتون کیسه دوختین والا هر ادم عاقلی میدونه یک قولنامه برا مراجع قضایی کافیه چه برسه برگه سبز مردمو چی فرض کرده ریس کانون سردفترداران چه اسم گنده ای هم رو خودش گزاشته
    • مهدی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 4
      سر دفتران به مفت خوری عادت کردند محال از پول مفتی که بابت انتقال سند خودروبه دست میارن دست بکشند انشاللا که قوه قضائیه دستشان را کوتاه کند مردم همینطوری کلی مشکل دارند
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 3
      ار بدبختی هست از هنین دفاتر شروع نیشه والله
    • رییسی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      بعضی ها واقعا خیلی نادان هستن . پایین برگ سبز رو ببنید جای تمام هزینه های که دفترخانه میگیره رو پلیس خالی گذاشته پس به محض اینکه برگ سبز سند شود ما باید تمام هزینه های دفترخانه رو به پلیس بدیم . عملا از نظر مالی هیچ فرقی واسه ما نداره . فقط بعضی ها لیاقتشون مبل و کولر و بخاری و چایی و احترام دفترخانه نیست لیاقتشون گرما آفتاب و پنجره کوچیک و بی احترامی پلیس بهشون
    • Ali IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 1
      باسلام آقای خندانی خودت هم میدانی مشکل ندارد سند سبز سند است ونیازی به محضر نیس انسان در هر موقعیتی هست نباید دروغ بگوید و یا بر اساس کسب منفعت سخن بگوید پس خودت را جای مردم بیدار و حرف بزن من خودرو بخرم و یا بفروشم اگه محضر نروم چه اتفاقی می افتد فقط پول اضافه برای محضر داران است مرد باش سخن حقیقت بگو .
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      دعوا سر پول هست نه خدمت کردن اون قدیم بود که تعویض پلاک نبود وپلاکها هم ملی نبود پلاک با ماشین تومحضر فروخته میشد خیلی جالبه ماشین رو خودروساز می‌سازه راهنمایی ورانندگی وپلیس پلاک میدن اگر هم مشکلی داشته باشه با پلیس هست اگر هم دزدیده بشه باز هم با پلیسه صادر کننده سند خودرو هم با پلیس هست این وسط محضر دارها عجب رویی دارن
    • حقیقت IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 2
      صابون بمال رو دلت
    • سیاوش IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 1
      عالی میشه این پلیس اصلا صلاحیت اینکاررا نداره فکر کنم آینده کانون هزینه ها رو بیاره پایین چون بفکر مردم هستن
    • GB ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      سلام این مراگز تعویض پلاگ است که ۱۵ سال است دایر شده و دفاتر اسناد رسمی سابقه ۹۰ ساله دارند و قانونگذار به حق تنظیم سند خودرو را در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی قرار داده بیشتر وجوه عمومی که توسط دفاتر بابت اسناد خودرو دریافت شده صرف امور جامعه هلال احمر و حقوق کارکنان دولت گردیده برادر فکر کردی این چند سال با پول نفت این جامعه اداره شده هیچ سردفتری مفت خور نیست همگی سردفتران افراد شرافتمندی هستند که اکثرا هم بی بهره از مال دنیا در حد یک زندگی ساده زیستانه تنها عده کمی از سردفتران اوضاع مالی خوب دارند جامعه باید به خاطر خدمت صادقانه سردفتران در همه امور از این قشر تشکر و قدردانی نماید وظیفه پلیس ایجاد نظم در جامعه است نه تنظیم سند رسمی
    • علي US ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 2
      تعويص پلاگ براي ١٢ روز بعد وقت داده خريدار گفته اونروز پول ميدم يه ٥ تومن داده الان ماشينو برده جوابه تلفنو هم نميده كاش مثل قديم بشه موقع سند زدن پولمو بدن الان چيكا كنم
    • Ali NL ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      دوستان عزیز مطمئن باشید دل پلیس راهنمایی و رانندگی هم برای مردم نسوخته قطعا همان هزینه دفترخانه توسط پلیس گرفته می شود الانم مشکل راهنمایی و رانندگی اینه که من متولی امر هستم چرا دفترخانه حق منو نمیگیره از مردم
    • میثم IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 3
      هیج جا سند ماشین نمیخواند فقط برگه سبز اینا الکیه فقط میخواند جیب مردمو خالی تر کنند
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      چون وا نمیکنی گرهی خود گره مشو ..... واقعا خیلی متاسفم که بعضی از مسئولین بجای رفع مشکلات مردم همچنان سنگ اندازی میکنن ، تصویب همچین قانونی صرفا محض سرکیسه کردن مردم بینوا هس . وای اگر از پس امروز بود فردایی . لعنت الله الی القوم الظالمین
    • اسکندر مومنی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      باید طرح کارشناسی اجرا شود بخصوص باید تمام هزینه های دولتی اخذ شود اعم از مالیات نقل و انتقال و حق الثبت و ارزش افزوده اونوقت معلوم میشه هزینه سند کجا میره جیب سر دفتر آن یا نیروی انتظامی ضمنا دوستان معترض در خصوص هزینه های گواهی نامه و پاسبورت نیر نظر بدهید که باید رایگان شود واز دست نیرو های بازنشسته پلیس خارج بشه
    • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 2
      سند فقط برگ سبز. این دفاتر اسناد رسمی بفکر خودشان هستند. می خواهند مردم سرگردون کنند.
    • سید حمید IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      شما عزیزانی که در این خصوص علم و اطلاع ندارین لطفا اطهارنطرهایی احساسی نفرمایین. بخش اعظم هزینه سند خورد در دفترخاته مربوط و متعلق به دولت است و تنها مبلغ کمی از ان متعلق به دفترخانه است.
    • مهدي IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      باسلام جدا از جدال دو سازمان بر سر موضوع تعويض پلاك وانتقال اتومبيل محاسن حذف پروسه تعويض پلاك امري مفيد و قابل پيگيري جهت كاهش هزينه ها ي توليد ونصب پلاك واتلاف وقت مراجعان و دسترسي آسان مراجعان جهت انتقال اتومبيل دردفاتراسناد رسمي و....ميباشد طرح تعويض پلاك براي اتومبيل سالهاست كه دردنيا منسوخ شده لذا باتوجه به سيستم الكترونيك ثبت آني دردفاتر اسناد رسمي وقابليت لينك شدن با سيستم الكترنيك راهنمايي ورانندگي به راحتي ميتوان ضمن استعلام از بابت خلافي و ساير بدهي اتومبيل انتقال به راحتي صورت گرفته وبصورت برخط وآنلاين مراتب جهت انعكاس در سوابق اتومبيل به راهنمايي ورانندگي درسراسر كشور ارسال شود . فلذا ١-همچون قديم پلاك اتومبيل براي اتومبيل باشد ولاغير ٢- انتقالات دردفاتراسناد رسمي بصورت الكترونيك وبرخط ٣- كاهش ازدحام و كاربيهوده وصرفجويي در منابع دولت ووقت مراجعين وهزينه هاي سوخت وآلودگي وغيره ٤- دولت باكاهش ماليات وحق الثبت نسبت به هزينه انتقال كمك ميكند ٥- راهنمايي ورانندگي باهمكاري درجهت حذف پروسه پلاك به هموطنان خود در آرامش وراحتي وسلامت وثبات فكري ومالي كمك ميكند
    • مصطفی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      با سلام اخه دوستان عزیز منم موافقم که هزینه ها خیلی زیاده و مردم بیچاره اینهمه پول باید برای یه سند پرداخت کنن اما مگه این پول تو جیب دفتردار و محضر میره اینقد ساده نباشید لطفا این پولا صاف میره تو حساب دولت اگه دیده باشید پایین برگه سبز تعویض پلاک یه قسمت برای مالیات گذاشتن که اگه شما محضرم نرید باید برید اول پول مالیات و شهرداری رو پرداخت کنید بعد تعویض پلاک کارتونو انجام بده حالا اینکه اونا دیگه انحصاری بشن قیمتاشونو چندبرابر کنن یا نه دیگه خدا داند کلا کاری به نفع مردم انجام نمیشه مگه همین اقایون نیروی انتظامی یه پلاکو به شما نمیفروشن بعد که فک میشه دوباره میرید تعویض پلاک دوباره بهتون همون پلاک خودتونو میفروشن یه کاسبی عالی
    • زهرا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      این سایت مال خود پلیس راهوره ؟؟؟ تابلو هست پلیس دلسوز مردم بحای این همه هزینه برای دروغ گفتن به مردم به فکر امنیت مردم باش از جیب مردم با یک حلبی تعویض پلاک رسانه ها رو می خرید همه کار می کنید که قانون و قوه قضاییه و دفترخونه رو زیر سوال ببرید با این دروغ بزرگ که هزینه های سند مال سردفتر هاست ؟؟؟ خیلی این کار کثیفه مردم می رن تحقیق و مطالعه می کنند می فهمند اکه اینطور بشه که سند در دفترخونه تنظیم نشه پلیس چه پوستی ازشون خواهد کند حتی اعتراضاتشون شنیده نمیشه هزینه هاشونم اگر بیشتر بشه کمتر نمیشه چون ۹۰ درصد هزینه سند حودرو مال دولته نه مال سردفتر دروغ کوهای بیسواد !!! ... الان نظرات بقیه که موافق جمع شدن تعویض پلاک هستن کو؟؟؟؟؟؟ چرا منتشر نمیشه ؟؟؟
    • رضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      تا قبل از اینکه در ابتدای دهه ۸۰ مراکز تعویض پلاک در حاشیه شهرها ودور از محله های شهر شروع بکار کنند ،مردم بعد از یک معامله به دفترخانه مراجعه می‌کردند وظرف کمتر از نیم ساعت معامله در محله شخص انجام می‌شد و کارتکس پلاک هم درب منزل پست می شد وموضوع خاتمه پیدا می‌کرد اما الان باید از چندوقت قبل نوبت بگیریم بعد چندین کیلومتر در خارج شهر رانندگی کنیم تا به مراکز شلوغ تعویض پلاک برویم وبعد کلی معطلی وساخت پلاک پلاک قدیمی فک بشه وپلاک جدید نصب بشه وبعد حالا اگر وقت اداری باقی باشد دوباره به داخل شهر بروند و سند قطعی را تنظیم کنند اگر تعویض پلاک هزینه اش کمه بخاطر این است که به عنوان یک شرکت خصوصی(شرکت رهگشا)فقط هزینه خودشون را می‌گیرند اما دفاتر اسناد رسمی اگر فقط هزینه خودشون را می گرفتند در اکثر موارد بجز خودروهای گران قیمت هزینه اش معادل تعویض پلاک ویا کمتر می شد اما مشکل کجاست ؟ مشکل اینجاست که دفاتر اسناد رسمی مجبورند باز تاکید می‌کنم مجبورند طبق قانون مصوب مجلس هزینه های دیگری مثل مالیات نقل وانتقال،حق الثبت،نیم درصد کاداستر وچند مبلغ دیگه را بگیرند وبه حساب خزانه بریزند .
    • حمید رضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      سلام دوست گرامی ناظر توجه بفرمایید که مرقوم فرموده اید پیام های حاوی توهین منتشر نمی شود در حالیکه توهین زیاد شده مثل اولین پیام ((دزدان سر گرنه ))خطاب به قشر فرهیخته سردفتران ومامور اجرای قانون لطفا بازبینی فرمایید و با انتشار این پیامها خود را مشغول الذمه نفرمایید با تشکر
    • کاظم IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      خدا لعنتتون کنه،که انگار کسی نمیتونه جلو مفت خوری شمارو بگیره، یک عمر مثل ... شیره ملت رو کشیدین بس نبود،اخه تا کی میخواین دستتون رو تو جیب ما بکنید و حروم بخوریداخه چرا برا یه ماشین پراید مدل 84 باید 500 هزار تومن هزینه کنم، منم هزینه نمیکنم و اگر روزی به مشکل خوردم جلو یه دفتر خانه اسناد دزدی ماشین رو اتیش میزنم
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 1
      دلال ها چقد حمله کردن یا حسین
    • مسعود علی پور IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 7
      یعنی چی برگ سبز رو قبول ندارند،امضای سرهنگ پای برگ سبز هست یعنی کشکه!!!!!
    • نون خ IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      واقعا متاسفم برای مردمی که هنوز به حقوق اولیه ی خودشون آشنا نیست بعد این کامنت های اهانت آمیز را به ما سردفتران نسبت میدن.ببییدمردم عزیز ما هم از همین مردمیم که همیشه به هزینه ای بالا از جمله سند خودرو معترضیم منتها این ما نیستیم که هزینه های خودرو را تعیین کنیم ما فقط ماموریم و معذور به والله من امروز سراتو سند زدم ۳میلیون هزینه ش شده ۴۰۰هزار مال مجموعه دفترخانه س که از اون ۱۵درصد سه دفتر یار ۱۵درصد کارکنان و دیگه بماند هزینه مالیات همین سند و هزینه اجاره بهای دفتر و غیره که باید سر برج کم بشه.مردم عزیز قراره از اوخر مردا یه قانون مالیات ارزش افزوده اجرا بشه که مردم عزیز باید هنگام تعویض پلاک این هزینه های نقل و انتقال هستش که تو دفترخانه پرداخت میکنید اونجا پرداخت کنید �ا فکر میکنید دولت به فکر من و شما هستش شما فکر می‌کنید این تعویض پلاکی که درست شده اینقدر داغ مردم می زند به سینه هزینه ازتون میگیرن گفتم که از اول شهریور یا همون اواخر مرداد �نون اجرا بشه همین مالیات نقل و انتقال تو مراکز تعویض پلاک ازتونمیگیرم این مراکز تعویض پلاک ۱ مراکز خصوصی هستند که توسط سردار های بازنشسته نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و دیگر ارگانها اداره می‌شوند که در حد ۲۰۰ تا مرکز بیشتر در س
    • محسن IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 0
      بهترین کار و سازگار با امکانات .دفاتر آنلاین با راهور در ارتباط و تمام انتقالات سند را ارسال تا راهور بداند خودرو دست چه کسی هست
    • علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 1
      پول مفت و بدون زحمت با یک خودکار سالانه چند میلیارد این دفترخانه ها به جیب میزنن
    • ملودی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      شماازروی شناسنامه خودرو( برگه سبز) که نسبت به ۶دانگ وفقط نام یک نفر بایدالزماقیدبشه شماچطورمیتونید متوجه بشید این فرد مالک ششدانگ نیست و شخص دیگری هم به اندازه ۲دانگ ، ۳دانگ و..... بااوشریک هست؟؟؟ شماازکجامیتونیدمتوجه بشید شخصی که داریدبااومعامله ای انجام میدیدیکروزقبلش بعلت جرائم کیفری ، بدهکار بانکی ، بدهکارمهریه توسط قاضی ممنوع المعامله نشده باشه ؟ شما ازکجامتوجه میشید همسرفروشنده خودرو، مهریه خودش رو اجراگذاشته و هم اکنون فردی که بعنوان فروشنده جلوی شماایستاده یک بدهکارمهریه هست و هرگونه معاملات ملکی و خودرویی و تنظیم هرنوع عقد قراردادفروش توسط ایشون بادیگری به دلیل فرار ازدین از۶ ماه قبل از تاریخ صدور حکم مراجع قضایی به بعدباطل وازدرجه اعتبارساقط هست وبلافاصله خودروتوقیف و به پارکینگ میره ومطابق قانون شما مالک خودرونیستید و اعتراض وشکایت شمادرمراجع قضایی بی نتیجه ست.ضمن اینکه پولی که بابت خودروپرداخت کردیدآیابه شما برمیگرده
    • حسین ز IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      سلام این سردفتران دست پیش رو گرفتن که پس نیفتن قشر مرفه و بی درد فقط به فکر خودشون هستن برای اثبات مالکیت خودرو، دادگاه از راهور استعلام‌ میکنه نه از اداره ثبت. اگر حق التحریر خودرو پایین بود این سرقت‌های بی درد اینقدر سنگ سند خودرو رو به سینه نمیزدن اینا بدشون نمیاد کفش و لباس مردم رو هم سند بزنن پول بگیرن
    • گل پونه IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 2
      واقعاکه.چه رویی دارند نزدیک نیم قرن چاپیدن هنوز... لطفانمایندگان مردم ازمردم دفاع کنندکه اگه نفع مردم رانادیده بگیرند درپیشگاه الهی بایدجوابگوی مردم باشند.
    • حسین IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 1
      سلام مجدد اگر این مجلس واقعا انقلابی است با تصویب قانون مبنی بر اینکه برگ سبز سند رسمی و احتیاجی به دفترخانه نیست برای همیشه مردم رو نجات میده
    • ملودی GB ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      و اگر فروشنده خودرو به صورت وکالتی خودرو رو خریداری کرده باشه ولی به اتفاق شما جهت نقل و انتقال به مراکز تعویض بیاد و پلاک و برگه سبز بنام شما صادر بشه شمااز کجامتوجه میشید نفراول وکالتنامه که تمام مدارک خودروبه نام ایشون هست فوت نکرده واون وکالتنامه باطل و فاقد اعتبارنشده که دراینصورت مالکین اصلی خودرو ورثه هستن؟؟؟ و شخص مقابل شما به لحاظ قانونی سمت در سند نداره وتنها ورثه حق فروش دارن و معامله صورت گرفته فیمابین شما و اون فردباطل و از درجه اعتبارساقط هست و یا درمورد بعدی ؛ اگربه تشخیص دادگاه صالحه مالک خودرو مجنون یا صفیه شناخته بشه اون فرددیگه شخصا" حق دخالت درامور ، اموال ودارایی خودش رو نداره و کلیه معاملات اعم از خرید یا فروش تنهابا اجازه کتبی اداره امور محجورین و باحضور نماینده دادستانی انجام میشه .
    • ملودی GB ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      تمام مواردذکرشده توسط دفترخونه زیرذره بین قرارمیگیره درصورتیکه این اختیارات از مراکز تعویض پلاک سلب هست و شما مطلقا نمیتونید از سلامت این معامله ۱۰۰ درصد مطمئن باشید آیابازهم نمیارزه دفترخونه سند رو تنظیم کنیم که میدونیم مجری قانون هست وموظف به پاسخگویی درمقابل هر کار خلاف
    • احمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 0
      پلیس وظیفه اش جریمه نوشتن برای مردم است نه سند نوشتن
    • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      این باعث رفع فساد دلال‌ها میشود
    • سیمین IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      عالی میشه تعویض پلاک تو دنیا منسوخ شده. پلاک برای ماشینه نه فرد. هر ماشین موقع انتقال با پلاکش منتقل میشه به فرد جدید مثل همه جای دنیا. این همه وقت و پول و انرژی مردمم تو تعویض پلاک واسه ی تیکه آهن تلف نمیشه. دسترسی‌ به دفتر خونه هم راحت تره. تعویض پلاک یا شلوغه یا تعطیل
    • ملودی GB ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      ضمن اینکه از مبلغی که میپردازید مبلغ پایینی از کل مبلغ سهم دفترخونه هست و بیشترین مبلغ به حساب اداره اموراقتصاد و دارایی کشور ، و جمع مبلغ افزایش نیم درصد و حق الثبت و صدورسند الکترونیکی به حساب خزانه دولت و باقیمانده به حساب دفترخونه که هزینه یک خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۵ میشه یک میلیون سیصدو هفت هزارتومن که از این مبلغ ۲۹۰ هزارتومنش سهم دفترخونه میشه در قبال خدماتی که عنوان کردم باتوجه به اینکه مسئولیت سندشما رو باهمون امضایی که به چشم شمابی ارزش بطورنامحدود پذیرفته و ضامن و متعهد هر گونه کشف فساد و مسئول پاسخگویی به ضرر وزیانی که توسط بی دقتی ایشون یا کارمندشون انجام گرفته درصورتیکه هیچیک از ارگانها مسئولیت اشتباهی رو که صورت گرفته به گردن نمیگرن و شماکاملادستتون از همه جا کوتاه خواهد بود.
    • مجتبی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 0
      این به نفع مردمه چون در هر محله دفترخانه هست هزینه ها را هم مجلس میتونه کم کنه
    • ملودی GB ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      واگربه قول شما ما شرافت نداریم اما شماداشته باشید برای آن روزی که درراهروهای دادگاه مستٲصل ، ناامید ، پریشان ، مضطرب و پشیمان قدم برمیدارید ما روبه یادبیارید.چون قطعا اون موقع دردشمافرارتراز اون پرداخت مبلغ پولی هست که به قول خودتون ناحق به ما پرداخت میکردید و ناراضی بودید ....!
    • علیرضا غفاری GB ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 0
      خوشهال خواهم شد اگر تعویض پلاک بسته شود . یک ماه است که نمیتوان نوبت بگیرم . وقت وکالتم هم به پایان رسیده
    • امین IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      با سلام متاسفانه مردم فکر می کنند مراکز تعویض پلاک که برخلاف دفاتر در شهرهای قرمز تعطیل هستند و باید یک ماه در نوبت هم باشی تا برگ سبز را تحویل تان دهند در حقشان لطف می کنند. 90 درصد هزینه های وصولی اتومبیل دولتی است و یک ریال ان به جیب سردفتر نمی رود. خیالتان راحت ، اگر سند ماشین به مراکز تعویض پلاک واگذار بشه، همین پولهای میلیونی که دوستان فرمودند را باید آنجا بدید و هم سر صف خوابتون ببره. اصلا تعویض پلاک چه معنی دارد ؟ پلاک از تولید تا اسقاط فقط یک پلاک باید باشد.و هر شخص با مراجعه به راهنمایی و رانندگی شهر خودش(و نه لزوما یک مرکز تعویض پلاک) تاییدیه خودرو را بگیرد و در دفترخانه همان شهر نیز انتقال سند بدهد. دولت هم لطف کند هزینه های تنظیم اسناد خودرو در دفترخانه ها را کاهش دهد.
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      مثالیست معروف که می‌گویند / حاکم ظالم با نوک قلم دزدی بی تیر و کمان کند! اینکه می‌گویند برگ سبز سند قانونی نیست بهانه ایست برای کسب درآمدخودشان به قول شاعر(غرضم حافظ و مولوی نبود/حافظ و مولوی بهانه بود...)ولاغیر
    • حبیب IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      اول که تخفیف بیمه خراب کردین و هیچکسی صداش بیرون نیومد هر چی بیشتر پول از مردم بدبخت بکنین خوبه حتما اجراش کنین این مردم دیگه جونی براشون نمونده شما هم نهایت تلاشتون رو بکنین . تامیتونین مردم رو بچرزونین حقمونه
    • سعید IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      خوب مردمو تیغ میزنید.هر جا توانستید از مردم بکنید
    • سعید IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      سلام . خواهشن ما را از بلاتکلیفی این برگ سبز و سند در دفترخانه ها مشخص کنید. خودرو که فروختم سند نزدم الان صاحب سند فوت شده تکلیف چیست . چون به برگ سبز اکتفا کرده بودم ولی متاسفانه الان باید برم دنبال انحسارو وراثت سند خودرو
    • سعید IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      آیا تو کشورهای دیگه هم خدا وکیلی دفترخانه دارن. خودرویی که پلیس پلاک و برگ مجوز خودرو صادر میکند اصل هست حتی ما از شهرهای حوزه خلیج فارس و عربها عقب مانده تر هستیم خودرویی که وارد کشورشان میشود و وقتی پلیس پلاک میزند و ثبت میکند همان هست ولی تو کشور ما باید هفت خوان رستم بگذرانیم و چه هزینه هایی صرف این دفترخانه ها و محضردارها میشود باید خرج شود ، آیا اینست عدالت و اقتدار پلیس که حتی مثل شهرهای عربی خلیج فارس نمیتواند عملش ثابت کند .لطف کنید کمتر جیب مردم عزیز ایران با این ترفندهای پوچ وتهی خالی کنید، دزدی هم حدی دارد
    • سعید IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      فقط ملت و تیغ بزنید
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      با عرض سلام ووقت به خیر خدمت همگی، کاش طرح این دعوی را به دست افراد صاحب فن وافراد که دارای علم نافذ در این مورد هست بسپاریم، واز بیان هرگونه نظر که فاقد علم واطلاع کافی باشد خودداری کنیم،، که البته صدا وسیما هم در بیان این نظریات بی محتوا دخیل می باشد چون بنده به عنوان بیننده برنامه های صدا وسیما در این خصوص نماینده ناجا فاقد سواد کافی در این مورد ونماینده کانون سردفتران هم نتوانست حق کلمه راادا کند. با امید باینکه این مشکل بادست صاحبان فنحل شود چون در نهایت قربانیان اصلی مردم هستند.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      وواقعا متاسفم برای افرادی با غرض ورزی که هیچ بویی از درک قانون نبردند، حیف
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      علی برکت وحرکت به جیب ملت
    • محمدحسین جلیلی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      بخاطر دریافت هزینه هنگفت سر دفتران سنگ به سینه میزنن ..والا برگ سبز وکارت ماشین‌ بنام هرکس باشد کل قانون او را مالک می‌شناسد چرا که به غیر از مشخصات نفر کد ملی نفر نیز در آن ثبت وضبط میباشد ...
    • امیر عباس IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      من یک بازنشسته هستم .شاید در عمرم دو بارم به دفترخانه برم پسند بزنم .ولی این همه های و هو از عوامل خودشان یا دلال های ماشین هستند .از قدیم ما می‌رفتیم دفترخانه اتومبیل و پلاک را یک جا بنام می‌زدیم تعویض پلاک این طوری که در ایران است سالهاست که منسوخ شده این کار پلیس یک کار اضافی است. پدر مورد اصالت اتومبیل مردم خودشان ماشاالله استاد هستن
    • مهدی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      عالی میشه،دفترخونه خیلی بهتر از اون مراکز تعویض پلاکه
    • Ali IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      واقعا جای تأسف داره این نظرات شما دوستان! من خودم کارمند دفترخانه هستم لطف کنید اول تحقیق کنید بعد نظر بدید اولا اون پولی که شما بابت سند پرداخت میکنید فقط بخش حق التحریر سهم دفترخونس و بیشترش مالیات و حق الثبت هست که هیچ ربطی به دفتر خونه ندارن و پولش دولت میگیره فحششو ما میخوریم! تازه اون حق التحریرم ۱۵ درصدش حق دفتریارو حقوق کارمندان و هزینه های دفترو ازش کم کنید چیز زیادی نمی‌مونه! بعدشم کسی که اینهمه درس خونده و تلاش کرده باید اندازه یه افسر با مدرک دیپلم پول در بیاره؟! پس عدالت چی! نکته آخرم اینکه نیرو انتظامی هم پول خودشو میگیره زیاد دلخوش نباشید و منطقی قضاوت کنید
    • وحید نیتی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      فقط سند پلیس ، تمام ، مرگ بر پول پرست.
    • یس IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      نماینده محترمی که میره مجلس هر جا بودجه سازمانی کم میاد تصویب میکنن فلان مبلغ باید دفاتر اسناد رسمی زمان انتقال خودرو از دو طرف بگیرند و این مبالغ و هزینه های هنگفت تحت هر عنوان با قانونی از مردم گرفته میشه که همین نمایندگان ملت تصویب میکنن. پرتقال فروش نمایندگان مجلس هستن نه دفترخانه
    • اشکان IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      متاسفانه تا زمانی مردم ازقانون بی خبر باشند وبرای انها شفاف سازی نشود مردم فکر میکنند دفترخانه ها سرگردنه هست وپوا اخذ شده تمام مال دفترخانه هست. پولی در دفتر اخذ میشود حق الثبت به حساب اداره ثبت ومالیاتذنقل وانتقال وارزش افزوده به دارای و15000تومان الکی برای سیستم مه روز اول بنا شد از هر سن 5000تومان بابت هزینه ای که برای سیستم تبت داده بگیرند ووقتی کلش اخذ شد حذف شود که بیشترش کردندفقط حق التحریر مال دفتر هست وبس
    • علی US ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      به یاری خداوند مشکل حل میشود و خودرو با پلاک معامله میگردد فقط خریدار از پلیس خلافی را استعلام میکند هر خودرو یک پلاک در دفاتر اسناد رسمی خودرو با پلاک انتقال میگردد دیگر نیازی به تعویض پلاک های متعدد نیست مراکز تعویض پلاک تعطیل میشوند
    • Farzad IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      این دفتر خونه ها چیو ثبت میکنند یه اسم فروشنده یه فامیلش نه اصالت ماشینو میبینن نه پلاک میدن ،اینی که جرات کرده این حرف و بزنه باید دادگاهی بشه وبه مردم پاسخ بده که این همه پول مفت رو از مردم گرفته باید برش گردونه وگرنه باید تو حبس نگهش دارن
    • یحیی جهدی US ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      سلام چون دفتر خانه ها دیگر نمیتونن آنطور که پول چاپ می‌کردند از دستشون خارج شده بنده میخواستم سند ماشین بزنم دفتر خانه با دفتر خانه دیگر ۴۰۰ هزار اختلاف قیمت داشت
    • امیرعباس IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      البته این آدمهایی که کامنت میگذارند .همین دلال های از خدا بی خبرن کارمند هایی که در دفتر خانه کار میکنن همه برادر یا خواهر یا پدران همین مردم هستند از کره ماه که نیازمندند. مثلاً من کسی را میشناسم که پدرش در شماره گذاری است و پسرش کارمند دفتر خانه این همه های و هوی یک سری مسایل سازمان یافته است .که مردم باید هوشیار باشند .
    • محسن IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      دفاتروکانون دنبال سودجویی هستن ودلشان برای مردم نسوخته سندخودرومگروقتی خودروازکارخانه فروخته می شود بایدبه دفترخانه مراجعه کرد انجاسندضادره ازنیروی انتظامی معتبراست امادرواگذاری های بعدبایدبه دفاترباج بدهیم
    • کامران شکوهی US ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      به نظر من دفاتر اسناد رسمی تنها بستر مطمعن هستند برای تضمین امنیت مالی اصحاب سند ، با سابقه ای ۱۰۰ ساله ، و آنگونه که پرس و جو کردم اهم هزینه های دریافتی در دفاتر هزینه های دولتی است که بحساب خزانه واریز میشود ، به نظر حقیر اگر در مراکز تعویض پلاک هزینه های مربوطه دریافت نخواهد شد که عالی میشه ولی اگه قراره همان هزینه در مراکز تعویض پلاک دریافت بشه در کل ماجرا توفیری بحال مردم نخواهد داشت کما اینکه با در نظر گرفتن تعداد دفاتر اسناد رسمی و مقایسه آن با مراکز تعویض ملاک که گاها برلی یه تعویض پلاک یه ماه الی ۴۵ روز وقت میدهند پروسه دفاتر اسناد رسمی با حدود ۸۰۰۰ دفتر در قیاس ۲۰۰ دفتر در سطح کشور پاسخگوی مناسب تری است . و صد البته اگه این پروسه تعویض مکرر پلاک قطع شه و هر خودرو پلاک منحصر به فردی داشته باشه عالی خواهد بود .
    • حسن تشكري IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      حذف تعوض پلاك وانتقال در دفترخانه كما فالسابق
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      جبر زمان اینکار را می کند هم اکنون عدد برای پلاک کم آمده وبرای اولین بار در جهان از عدد صفر در پلاک استفاده شده این طرح به دلیل اشکالاتی که داشت در دنیا منسوخ شده و ناکارامدی آن هم اکنون نيز به دلیل شیوع بیماری کرونا کاملا مشخص شده بزودی مراکز تعویض پلاک تعطیل و تبدیل به مراکز معاینه فنی خودرو می شوند هرخودرو از ابتدا تا انتها یک پلاک می شود
    • ناشناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      جالب است الان به ای دی پیام‌ها دقت کردم حدود99درصد برای یک نفر است
    • سواره FR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      تعویض پلاک به نحو کنونی درکشور ما (درتمام جهان امری منسوخ شده است) و باید حذف شود
    • غریبه IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      درکجای دنیا برای هرنفر یک پلاک می دهند همه جا ماشین وقتی تولید می شود یک پلاک نصب می کنند روی ماشین تا وقتی اسقاط میشه همون پلاک روش هست فقط ایران اون هم منافع آن به جیب بازنشسته گان نیروی انتظامی می رود تراخدا شرکت رهگشاه را سرچ کنید ببینید سهامدانش ومدیران آن کی ها هستند همه پرسنل بازنشسته نیروی انتظامی
    • hadi IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      متاسفانه افکار بسیار مسموم هست من یک سردفترم اما هیچگاه چشم به جیب هیچ انسانی ندوختم مگر چند سال است که مراکز تعویض پلاک گسترده شده ابتدا ببین چه مقدار تحریر دفترخانه است و چه مقدار حق سردفتر بعد تهمت و افترا ببند تلاش سردفتران بخاطر اعتبار سند رسمی است ولاغیر حتی سردفتران از هزینه های سروسام آور اتومبیل ناراضی اند و بشخصه منتظر اجرایی شدن قانون جدید هستم تا غلط کردن را در چشمان تک تک شما عزیزان ببینم
    • مهدوی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      واقعا جای تاسف است چرا اداره راهنمایی فکر پول و جیب مردم خالی کردن است دفتر اسناد رسمی یک دیکه میکنه با گرفتن مبلغی بالا فقط بفکر جیب خودشان هستند من نمی دانم این چه مسلمانی که باید پول زور بدهی پول دادن باید به رضایت داده شود
    • علی یدالهی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      موافق حذف تعویض پلاک هستم
    • علی یدالهی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      موافق حذف تعویض پلاک هستم
    • شورش مراديان IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      كاش كانون چنين قدرتي داشت از تيتر روزنامه در تعجبم واي در كل تعويض پلاك ايرادات اساسي دارد ؛ تكليف پلاك و مالكيت در مالكيت ورثه اي چه خواهد شد ، در مورد خودروهاي اجاره اي تكليف مالكيت چه خواهد شد ، و از همه مهمتر بر خلاف ادعاي پليس در دفاتر اسناد رسمي معامله ثبت خواهد شد نه اينكه سند صادر شود ، سند را كارخانه سازنده خودرو صادر مي كند نه نيروي انتظامي و بحث ديگر ماده ٢٢ قانون ترانزيت ، قانون خاص بوده و در مورد ترانزيت مصداق دازد نه ثبت معامله اشخاص و ….
    • نادر IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      اتفاقاً درستش همینه که تعویض پلاک بی خاصیت بسته بشه دو ماه هر روز میرم تعویض پلاک هنوز نتوانسته ام پلاک بگیرم میگن تموم شده یعنی شمارشون تموم شده!!!! من هنوز نفهمیدم تعویض پلاک یعنی چی؟حالا من شنیدم تعویض پلاک میخواد که کل هزینه های دفترخونه را خودش بگیره خوب چه منفعتی برای مردم بیچاره داره راهکار ش اینه که تعویض پلاک حذف بشه وهزینه های سند در دفتر خانه کاهش پیدا کنه
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      عزیزان چرا یه چیزی رو نمیدونین نظر میدین فقط شتیدین اینا خرج محضر نیست همه اش مثلا اگه شما در دفتر خانه ۳ میلیون پرداخت میکنین فقط ۵۰۰ هزار تومنش ماله دفتر خانه است ۲۵۰۰ بقیه همون موقع ۱۲۵۰ واریز میشه برای دارایی و ۱۲۵۰ میره به حساب اداره ثبت اسناد کل از اون ۵۰۰ تومن ۱۰ درصدش واریز میشه به کانون سردفتران و ۱۵ درصدش واریز میشه به حساب دفتر یار مابقی بابت اوراق و حقوق کارمندان و هزینه احاره محل و برق و لب و گاز و مالیات بر در آمد رو ازش کم کنیین فقط ۳۰۰ تومن سهم سر دفتر میشه به حای اینکه دفترخانه ها رو زیر سوال ببرین به دولت باید اعتراض کنین
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 0
      بابا جمع شه این تعویض پلاک یکی رفته جای من پلاک عوض کرده بدبخت شدم ماشین میلیاردی
    • علی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 1
      سلام.براساس قانون صادر کننده پلاک وسند خودرو (برگ سبز)وکارت شناسایی آن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.ولا غیراین موضوع را بارهادیوان عدالت اداری تعریف وتاکید کرده است.چرا محضر داران بخاطر منافع خودشان قانون راتحریف میکنند.محاکم نیز جهت اثبات مالکیت خودرو وپلاک آن از پلیس راهور استعلام میگیرند.
    • Karo IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 2
      من خودم کارمند دفتر خانه هستم از سردفتر اسناد رسمی ... تر ندیدم .. ....
    • جمال IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 0
      1- تعویض پلاک یک امر منسوخ در دنیاست 2- مراکز تعویض پلاک بسیار شلوغ بوده و مردم سرگردانند 3- در مراکز تعویض پلاک مثل پادگان با آدم برخورد میشه و نه احترامی و نه دلسوزی و ... 4- اختصاص پلاک به انسان توهین به شخصیت یک انسانه 5- هزینه هایی که در دفترخانه گرفته میشه قراره در مراکز تعویض پلاک هم گرفته بشه از همین الان هم جای فیشها در آخر برگ سبز مشخص شده 4- مسوولین و افسران فاقد سواد حقوقی بوده و برگ سبز مشخصات، مندرجات و محتویات سند را نداره 5- در صورت تخلف و اشتباه مراکز تعویض پلاک پاسخگو نیستند 6- مراجع قضایی و بیمه ای برگ سبز را به عنوان سند قبول ندارند پس بهتره مثل سابق بشه و تعویض پلاک جمع بشه. مقایسه یخچال و ... با ماشین اصلا صحیح نیست با این استنباط چون یخچال گواهینامه و بیمه نمی خواد نباید ماشین هم بخواد.
    • یک شهروند مطلع IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      به نظربنده نیز که یک شهروند هستم این هست که چرااین همه هزینه ووقتم رادر مراکز تعویض پلاک به هدربدهم ازنظر بنده یک پلاک باید روی اتومبیل نصب گرددوتنظیم سند در دفاتر اسناد وعین اسناد خونه خلاصه معامله به راهنمایی ورانندگی به صورت سیستمی ایفاد گرددودیگر نیاز به این همه تعویض پلاک نباشه وجدای از آن اگر دولت کاری میخواهد در زمینه کاهش هزینه ها بکنه از مالیات که توی یک سند سه نوع مالیات مختلف اخذ میگرددوهزینه ثبت کم کنه تشکر
    • سمیه IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      توهین اگر به سران دفاتر باشه که کلا فقط توهین به سران دفاتر منتشر شده پلیس گرامی این سایت هم مال خودته نه ؟؟؟ بس نیست این همه دروغ ؟؟ چرا پیام های ما که خاوی انتشار دروغگویی شما برای کم شدن هزینه های مردم هست منتشر نمیشه جالبه فقط پیام های توهین به دفترخانه منتسر میشه پایین رو ببینید !!!! خیلی کارتون زشته
    • قانون IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      ۸۰ سال قانون همین بوده ودر صلاحیت راهنمای رانندگی نیست پلیس وظایف دیگری داره چقدر باید مردم پول مفت برای مراکز تعویض پلاک و این حلبی ها بدهند چقدر در مراکز فک پلاک معطل بشوند و پول همه اینها به جیب سردار مهری وشریکش بره و هیچ نظارتی هم نباشه ضمنا آنقدر ساده نباشید اگر این وظیفه به پلیس محول نشه صد در صدر مالیات وحقوق دولتی راازتون می گیرند ضمنا تعویض پلاک در جهان منسوخ شده است
    • hossein IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام داخل کشور ما که خودرو50ساله الان مردم سوارهستند واکنون بیش ازسی دست معامله شده، سندالان شده به اندازه یه دفتر اندیکاتور200برگی، یه کاربرای صحافی کارها هم درست شده،چون باید این همه برگه صحافی بشن، مرگ یه بار شیون هم یه بار، بیان یه نظرنیروی انتظامی احترام بزارن وهمان برگ سبز بشه سند مالکیت وبصورت قانون دربیاد، دفترداران هم راه های درآمد زیادی دارندازقبیل نمونه امضا، اسناد ملکی وخانه و... فقط گیر دادن فقط به سند خودروچقدر اینا میخوان حلقوم این ملت را بفشارند، خودشون باید رحمی به این ملت بکنن با نهایت احترام
    • حسین IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام برگ سبز بشه سند مالکیت والسلام، سردفترداران راههای درآمد زیادی دارند، چرا میخوان پول اضافی ازاین ملت بدبخت بگیرن،
    • AU ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      یک دلیل آوردند آن هم استناد به خود محاکم است که اختلاف رویه دارند .
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام دفتر خونه ها و سر کیسه کردن مردم همراه داره حتی اگر خودرویی سرقت شده باشه یا اسقاط کافی ۴تا کاغذ ببری دفترخونه پول زیاودی صرف کنی و به ادعای اونا سند انتقال بدی اما هیچ خودردیی وجود نداره.فقط تعویض پلاگ میتونه این مشکل حل کن
    • احدپناهی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      خدای نکرده اگر تنظیم سند بیفته دست پلیس با حالت تحکمانه مردم را امرونهی خواهد کرداحتمالا درصورت سروصدای زیادتنبیه نظامی که دردوران سربازی مرسوم بودخواهیم داشت مثل بشین پاشو
    • محمدامین رستگاری IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      به نظر من تعویض پلاک و تشخیص اصالت خودرو در مراکز تعویض پلاک و انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی باشد.
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      خدا را شکر اگر تعویض پلاک ملغی شود مردم از دست این پلیس راهور راحت بشن چیه آخه از صبح زود بری اونجا کلی تو صف بایستی و برخورد بد و ناشایست تحمل کنی همان سند خوبه راحت می ری یه دفترخانه انتقال میدی بدون دردسر موافق حذف تعویض پلاک هستم
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      با نظرات آقای ملودی موافقم
    • اعتباری IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      متاسفانه شما برای عمل منسوخ شده در تمامی کشورهای پیشرفته حاضرید پول خرج کنید ولی برای عمل حقوقی لازمه زندگی امن حاضر نیستید ، ‌فکر اشتباه دیگر اینه ک تمامی حقوق دولتی که الان در دفترخانه وصول می شود وشما فکر می کنید به جیب سردفتر می رود اگر سند دفترخانه حذف شود ناجا اخذ خواهد کرد ومبلغ بسیار ناچیزی از آن حذف می شه که گاها” از هزینه خود پلاک هم کمتر است ،
    • شهرام TR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      هر خودرو يك پلاك مگه قديما تعويض پلاك بود؟؟يه ماشين از بدو توليد در كارخونه يا ورودش به كشور با يه پلاك تا روز اسقاطش تردد و خريد و فروش ميشد و اين همه صف تعويض پلاك و بي احترامي پرسنل تعويض پلاك هم كسي نميديد پس هر ماشين يك پلاك خواست عموم جامعه هست
    • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام دوستان. زور الکی نزنید ، برگ سبز سند قانونی و معتبره و‌ هیچ مشکلی ایجاد نمی کنه. خلاص
    • حسین IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      دفتردارها میگن بخش اعظم این پول می رسه به دولت و چیزی گیرشون نمیاد. اگه چیزی گیرتون نمیاد چرا به این مساله گیر دادید؟ یعنی شما خیرخواه مردمید و واسه جیبتون تلاش نمی کنید؟ مطمئنم اگه براتون نفعی نداشت اینطور به جلز و ولز نمی افتادید. در ضمن شما میگید مراکز تعویض پلاک کاری نمی کنن. خوب شما چیکار می کنید؟ نکنه شما کوه جابجا می کنید.
    • ناصر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      واقعا کار بجا و شایسته ای است یک کار زائد و بیهوده و هزینه های بیدلیل که باید خیلی زودتر از اینها انجام میشد
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      اولاتعویض پلاک قانوی است نه غیرقانونی دوما تونمی توانی تهدیدکنی یکی پیدامیشه دمارازروزگارت بیرون میاره درمعامله چه سودی است که خریداریافروشنده رااجباروتهدیدکنی دوملیون به دفترخانه بدهد بس است خون مردم ازاین بیشرلخته نکنید.به علی گفتندانصاف نصف دین.گفت من میگم انصاف همه اش است.والله بحث اضافه خجالت دارد.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      خب مثل اینکه قبل انتشار مطلب به دفتردارا خبر دادن که بیاین کامنت بزارین. ممنون از این همه هماهنگی
    • خسرو IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سند خودرو فقط برگ سبز هست
    • یوسف IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      پس حتماپلاک هم تودفتراسنادمیدن.
    • a IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      امور تعویض پلاک را بدون انجام هیچ گونه مناقصه ای در اختیار شرکت رهگشا دادن آیا این انحصار طلبی و ثروت اندوزی نیست.!!!!!!! چرا هزینه های تعویض پلاک سالانه افزایش پیدا می‌کند حال سهم کانون سردفتران و دفتریاران 5سال یکبار تغییر میکنه
    • اقای رییس کانون سردفتران شما به فکرسردفترهستی نه م IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      اقاب رییس گانون سردفتران شما به فکرسردفتران هستی نه مردم اگه راست می گی به اندازه مراکزتعویض پلاک هزینه بگیر تامردم رضایت داشته باشن انوقت اگه می تونی مراکزتعویض پلاک راتعطیل کن وقشرعظیمی رابیکارکن واقعیت اینه توبه فکردرامد برای سردفترانی اون هم چه درامدگزافی
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام وخسته نباشیداقای رییس این همه اسرارشما میخواد چی ثابت کنید مردم ازاد بزارید هرجا دوست داشتن برن بصورت اختیاری مثلا دفترخانه یامراکزتعویض پلاک
    • عباس IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      تمام این دعواها به خاطر پوله، که در این نقل وانتقالات خودرو که با توجه به خرید و فروشهای زیاد خودرو توسط مردم پول بسیار زیادی به جیب دفاتر ثبت و نیروی انتظامی وادارات مرتبط میره ، هیچ کس دلسوز مردم نیست ، فقط به فکر جیب مبارک هستند، حالا دفاتر ثبت از نقل و انتقالات خودرو حذف نشه ولی به فکر مردم بیچاره هم باشید ، و یه مقدار منصفانه و عادلانه پول بگیرید
    • عباس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      دنیا به خدا ارزش این همه حرص زدن ، برا پولو نداره، فردا در محکمه عدل الهی باید جوابگو باشید ، بترسید از عذاب الهی
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      هر کی به فکر خویشه ، سردفترداران به فکر درآمد .... الویت با مردم است نه دفترداران پولدار و ثروتمند و
    • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      قطعیت مالکیت خودرو با برگ سبز محرز گردیده این سردفتران هستند که باور ندارند واز دست دادن پول یامفت رنج می برند
    • مصطفی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      برای من خیلی جالبه بدونم پلیس چرا اینهمه اصرار داره سندزدن حذف کنه اینهمه اصرار واقعا بخاطر مردمه چقد حس دلسوزی تو این مملکت موج میزنه راهنمایی و رانندگی اگه دلسوز مردمه چرا برای حل مشکل ترافیک و مبارزه با فساد و بقیه مسائل کاری نمیکنه چندتا اسم و سمت جعلی گذاشتن دادیار و بنده خدا و غیره هرچی دلشون میخواد میگن و توهین میکنن مشخصه از خودشون یا به سفارش خودشونن اخه وقتی مقامات قوه قضائیه میگن باید بری محضر دادیار چه حقی داره خلاف اونها اظهار نظر بکنه مشخصه کار خود پلیسه
    • جوادشیدایی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      به نظرمن کسی که ازکارخانه ماشین رابه نام خودثبت کرده نیازی نیست به ثبت اسناد دوباره مراجعه کند
      • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
        0 0
        جناب یعقوبی اشکال نداره آنهایی را که شماره گذاری بدون دردسر میتونه انجام بده بگذارن انجام بدن واونهایی که مشکل دارند رو ثبت انجام بده نمیشه؟