صف آرایی بسوی جنگ فراگیر قدرت ها در جنگ غزه به روایت ابوالفضل ظهره وند

بعد از جنگ غزه تحولات جهان و منطقه سرعت زیادی به خود گرفته است. برای بررسی این تحولات و احتمال گسترش جنگ غزه به کل منطقه با ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان به گفتگو نشستیم.

به گزارش تحریریه، بعد از جنگ غزه تحولات جهان و منطقه سرعت زیادی به خود گرفته است. برای بررسی این تحولات و احتمال گسترش جنگ غزه به کل منطقه با ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان به گفتگو نشستیم.

پایان/

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 28003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • NL ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      این امری بدیهی است که تا زمانی که پشت جبهه ضعیف ومتزلزل دارید نمیتوانید در جبهه خارج کاری کنید.تمام تلاش جبهه باطل این بود که ضعف ایران را در این نبرد به نمایش بگذارد که با سخنرانی دیروز سید حسن آن تکمیل شد هم برای دشمنان که خود را تایید شده میبینند وهم برای دوستان که سر خوردگی ویأس نیروی آنان را زایل کرد. بزرگی سراسر به گفتار نیست دو صد گفته چون نیم کردار نیست!دشمنان معنی این ضرب المثل بیشتر از دولتمردان ایران درک کرده اند.حالا وزیر دفاع ایران مثل امروز صبح رجز بخواند که فلان وبهمان !وزیر عزیز امروز صبح مثل دیروز نیست همه چیز فرق کرده چیزی بگو که بتوانی بدان عمل کنی!غاضب سرزمین اشغالی زیاد نمیگوید میکوبد وجلو می آید چرا که برای او مسله مرگ وبقا مطرح است!.شما بالاترین قدرت و بهترین موشک را هم که داشته باشید ولی در عمل استفاده نکنید چیزی نیستید بیش از مترسک ! ونهایتأ بار دیگر ثابت شد وجود بمب اتم بیشترمانع از وقوع جنگ میشود وچه بسا اگر ایران دارای آن بود چند هزارکودک فلسطینی امروز زنده بودند وزندگی خود را مانند میلیونها کودک دیگر به خوشی سر میکردند.چه کسانی به خون اینان آلوده است؟
    • US ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      دوستان عزیز تحریریه! آیا فکر نمیکنید با سخنرانی وموضعگیری روز گذشته که مثل آب سردی بر آتش انتظارات مردم منطقه بود٬ نقش ایران ومحور مقاومت کمرنگ شده بخصوص با حرکات سیاسی جدید در منطقه ونقش ترکیه وقطر بعنوان بازیگران اصلی وپیشنهاد بلینکن مبنی بر کنترل غزه بوسیله محمود عباس(گویا تحت شرایط خاصّی قبول کرده). آیا زمان آن نرسیده یکبار وبرای همیشه قضیه توان اتمی ایران حلّ شود چرا که جریانات اخیر نشان داد علیرغم موشکهای نقطه زن وهایپرسونیک و..... وعدم اراده استفاده از این سلاح ها طرف مقابل هر آنچه میخواهد میکند وخواهد کرد. محض اطلاع تنها اطلاع درست ویا نادرست از وجود منابع اتمی در یک محّل همواره یکی از دلایل عدم شلیک به آن محّل است حال خود تصّور کنید طرف مقابل بمب اتم دارد حتّی تمللک این سلاح توسط رژیم غاصب در نظریه دفاعی ما هم نقش بسیار بزرگی بازی میکند وهمواره ترس استفاده از آن بر علیه ما بر تصمیم گیری های کلان کشور تاثیر بزرگی دارد.به کوتاه سخن تاریخ قضاوت خواهد کرد که آیا این تصمیم درستی بوده ویا نادرست ؟ فقط امیدوارباشیم که درآن زمان کشورمان هنوز وجود دارد.