شکایت کهنه‌سربازان آمریکایی از وزارت دفاع

براساس شکایت‌های کهنه‌سربازان آمریکایی، وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت امور کهنه‌سربازان درمان ناباروری را برای کهنه‌سربازان دشوار و گاهی غیرممکن کرده‌اند.

به گزارش تحریریه، به گزارش روزنامه Boston Herald، براساس شکایت‌های کهنه‌سربازان آمریکایی، وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت امور کهنه‌سربازان درمان ناباروری را برای کهنه‌سربازان دشوار و گاهی غیرممکن کرده‌اند.

بر اساس این شکایت‌ها، هزاران نفر از اعضای فعال نظامی و کهنه‌سربازان در تلاش برای تشکیل خانواده، با دلایل تبعیض‌آمیز و استبدادی مواجه شده و برای درمان مناسب رد می‌شوند.

این شکایت‌ها به دنبال پاسخگو کردن ایالات متحده بر سر ایجاد موانع برای دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی برای کهنه‌سربازان است که به گفته مدافعان، آنها نرخ ناباروری بالاتری نسبت به جمعیت عمومی دارند.

یکی از زنان کهنه‌سرباز در این خصوص گفت که پس از خدمت در ارتش، دوستان و همکاران زیادی را دیده است که با مساله باروری دست و پنجه نرم می‌کنند. به گفته وی: ««این مساله تصادفی نیست، خدمات ما به طور جدی بر توانایی ما در ایجاد خانواده تأثیر گذاشته است.»

در شکایت دادگاه فدرال منهتن علیه وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت امور کهنه‌سربازان آمده است که ناباروری در جامعه نظامی فراگیر است و تحقیقات نشان می‌دهد که عوامل موثر بر ناباروری کهنه‌سربازان عبارتند از آسیب های مربوط به جنگ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی و خطرات محیطی، تعرضات جنسی و اختلال استرس پس از سانحه.

پایان/

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 26886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =