وزیر اقتصاد؛ وقتی بمیرید وضع مالیتان خوب می شود!

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت که وقتی بمیرید وضع مالیتان خوب خواهد شد.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس سخنان جالبی بر زبان آورد و گفت: سیاست دولت در بلند مدت ثبات در همه بازارهاست. مردم در مورد بورس شاکی هستند و شکایت آن‌ها بحق است. سازوکار نظارت بر بورس در کشور در برخی مواقع مدرن، شفاف، منصفانه و عادلانه نیست. برنامه دولت ساماندهی و نظارت است و از سازمان بورس و اوراق بهادار می‌خواهم تا پایان امسال پروژه عدالت و نوسازی نظارت در بورس را به پایان برساند و گزارش آن را به مردم ارائه کند. سوء مدیریت مشهود دولت گذشته در بازار سرمایه که منجر به رشد بی‌منطق و حبابی شاخص بورس در نیمه اول سال ۹۹ و در پی آن کاهش ۴۵ درصدی شاخص در نیمه دوم سال ۹۹ شد، موجب زیان و بلکه ناراحتی و خشم بخش مهمی از سهامداران خرد و تازه وارد به این بازار بود که جمعیت بالایی را هم شامل می‌شد فراهم کرد.

معنای سخنان خاندوزی این است که دولت برای بلندمدت برنامه دارد و برنامه کوتاه مدتی در کار نیست. یعنی تا 6 ماه آینده انتظاری نداشته باشید و ایشان درباره برنامه میان مدت هم چیزی نگفت و به بلندمدت حواله دارد. به قول جان مینارد کینز: در بلندمدت همه ما مرده ایم.(.John Maynard Keynes: In the long run we are all dead) نتیجه اینکه طبق تعبیر وزیر محترم اقتصاد، وقتی مردم بمیرند وضع مالی آنها خوب شده و مشکلاتشان برطرف خواهد شد. 

پایان/

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 13783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • email@gmail.com IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 0
      خدا رو شكر كه بعد از 43سال تكليف زندگي مردم با اين سخن حكيمانه مشخص شد و الحمدالله ديگه غصه اي نداريم تا اينكه حضرت عزارئيل تشريف بيارند و ...