ابهام های حقوقی درباره بخشنامه کرونایی دولت

ابهام های حقوقی درباره بخشنامه کرونایی دولت در میان مردم و رسانه های مطرح شده است که باید با اقناع پاسخ داده شود.

به گزارش تحریریه، رییس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی به استثنای نیروهای مسلح کشور ضمن اعلام پایان دورکاری کارمندان دولت تاکید کرد از حضور کارمندانی که تا اول آبان ماه 1400 حداقل یک دز واکسن را دریافت نکرده اند، جلوگیری شود.

طبق این بخشنامه که دو روز پیش صادر شد، دستگاه‌های اجرایی و ادارات ملزم به پیگیری جدی واکسیناسیون کارمندان و خانواده ایشان هستند و تاکید شده است که از روز شنبه (اول آبان ماه) از حضور کارمندانی که حداقل یک دز واکسن دریافت نکرده‌ باند جلوگیری می شود.

براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط کارمندان الزامی است!

اینکه آیا می توان شخص را وادار به مصرف دارویی کرد که مجوز اضطرار دارد دارای ابهامات حقوقی است و حتی در کشورهایی مانند آمریکا و کشورهای اروپایی نیز دادگاهها مانع این کار شده اند، اما در ایران به این راحتی به بخشنامه دولتی تبدیل می شود. 

انتظار می رود که دولت طبق دستور رئیس جمهور آیت الله رئیسی برای اقناع منتقدان و مهمتر از آن طبق قوانین بالادستی کشور عمل کرده و رویه های حقوقی را محترم بشمارد و این دستور را تا تکمیل بررسی ها معلق کند. 

۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 13356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیدمحمود‌موسوی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      سلام‌جناب‌رئیسی لطفا‌زودتر‌این‌بخشنا‌مه‌رو‌لغو‌کنید‌ ومارا‌نسبت‌به‌رایی‌که‌به‌شما‌دادیم‌پشیمون.نکنین‌ممنون
    • زهرا صابری ID ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      عرض خدا قوت خدمت جناب رئیسی...لطفا نسبت به طرح واکسن اجباری تجدید نظر فرمایید ..ما نگران فرزندانمان هستیم...حتی در دین خدا هم اجباری نیست ..چه برسه به این موضوع
    • حسن IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      مردم در به در دنبال شغل برای فرزندان تحصیل کرده بیکارشون می گرددند اونوقت ستاد کرونای ان شاالله ایرانی ما دارند نیمی از اقتصاد را تعطیل می کنند.حق داریم کمی مشکوک باشیم.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      سلام آقای رئیسی لطفا بخشنامه های اجبار واکسن را لغو کنید.بنا بر کدام حکم شرعی و قانونی این کار انجام میشه.خواهشمندم دولت خود را در لیست دول دیکتاتوریی ثبت نکنید.
    • DE ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      درحالیکه کشورهای سازنده و صادرکننده واکسن خودناتوان از انجام اجبار واکسن هستند ایران پیشتاز در انجام کار بدون تحقیق و عقلانی است.تنها تشکیل یک کمیته حقیقت یاب نسبت به پروتکلهای وزارت بهداشت کافی بود تا حقایق برهمگان آشکار شود ولی حیف که نشد. ترسم از اینه که در آینده در کتابها بیاد قومی بودن ایرانی که با جهالت خود ،مردمشان را از صحنه روزگار محو ونابود کردند.
    • خدایا مارا نجات بده خسته شدیم IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      خدایا خودت مارا نجات‌ بده خسته شدیم کی ازآزادمیشیم چرادست ازسرمابرنمی دارن خدایا توکه حق برگردونم ماداری مجبورنکردی ولی این وزیربهداشت چی میخواد ازجونمون خدا ازش نگذر